Šių daugiau nei savaitę trunkančių varžybų trasa driekiasi aplink didžiausią Europoje Ladogos ežerą, įspūdingomis Karelijos ir Leningrado regiono vietovėmis. Šiais metais dalyviai ežerą apvažiuos prieš laikrodžio rodyklę, taip įveikdami daugiau nei 1 200 kilometrų, iš kurių net apie 200 km bus specialieji greičio ruožai.
Bekelės varžybose rungiasi ne tik keturratės transporto priemonės, šiais metais sugrąžinta ir motociklų klasė. Pelkėtose vietose užstrigti ir su keturiais varomais nėra smagu, o iš jų kapstytis su motociklu – ne ką lengviau. Kaip nėra lengviau išsilaikyti ant motociklo ir skriejant rąstų bei akmenų sąvartomis besidriekiančia trasa.
Pasiryžę laimėti motociklų vairuotojai turi pasižymėti ne tik ištverme ir itin gera vairavimo technika. Ne ką mažiau svarbi yra patirtis ir gebėjimas matyti tikslingiausią maršrutą.
Apvažiavimų ir specialiųjų ruožų žemėlapius dalyviai turės nuo pirmųjų dienų. Visgi kiekvieną dieną dalyvių lauks nauja „dovana“ – kitos trasos atkarpos legendos, kuriose nurodomi tos dienos taškai ir jų įveikimo tvarka.
Varžybų organizatoriai kiekvieną motociklą aprūpina „juodąja dėže“. Pilotų konflikto ji tikrai nepadės nustatyti, tačiau teisėjams dienos pabaigoje parodys įveiktą dalyvio maršrutą ir fiksuos atrastus taškus bei starto/finišo laikus.
Vidutiniškai per dieną dalyviai turės surasti nuo 20 iki 50 taškų ir įveikti apie 20 – 70 kilometrų ilgio specialiuosius ruožus. Organizatorių teigimu, patyrusiems lenktynininkams šiuos greičio ruožus įveikti prireikia nuo 2 iki 4 valandų. Į organizatorių nustatytus laiko rėmus netilpę dalyviai gauna baudas – prie trasos įveikimo laiko pridedamos papildomos minutės, kurias vėliau „atgroti“ nėra taip paprasta.
Motociklininkus organizatoriai šiemet lepins greitomis miško atkarpomis ir sudėtingomis bekelėmis – tikrins negiliose provėžose ar balose, varys į aukštus šlaitus ir staigius nusileidimus, pakratys per akmenis ir rąstų sąvartas, klampins smėliuotose atkarpose.
Motociklų klasėje dalyviai startuoja po du. Lietuvą šiemet Ladogos bekelėse atstovauti pasiryžo Aidas Bubinas ir Mindaugas Aškelėnas. Jie važiuos motociklais KTM EXC350F. Beje, lietuviai buvo pirmieji užsiregistravę motociklų įskaitoje.
Aidas Bubinas motociklininkų pasaulyje atsirado gana neseniai, tačiau jau žinomas kaip daug ištvermės reikalaujančių ilgojo nuotolio kelionių entuziastas.
Prieš porą metų atstumą nuo Lisabonos iki Vladivostoko (14 545 km) jis įveikė vos per 12 dienų, pernai metais save išbandyti ryžosi ne ką lengvesnėje atkarpoje nuo Murmansko iki Vladivostoko ir ją įveikė per 8 dienas, o tada apsisuko ir grįžo atgal iki Murmansko dar per 7 dienas ir 3 valandas.
Organizatoriai teigia, kad jų tikslas nėra nužudyti mus ir mūsų techniką. Visgi ankstesnių metų pavyzdžiai rodo, kad lengva tikrai nebus
Taigi, daugiau nei 21 000 km per dvi savaites! Įrodęs sau, kad daugiau ar mažiau asfaltuotais keliais gali važiuoti labai ilgai, A. Bubinas galiausiai ryžosi pasukti motociklo vairą ir į bekelę. Ladogos ežero pakrantes Aidas jau yra šiek tiek kabinęs savo kelionėje iš Murmansko į Vladivostoką, visgi tą kartą nei motociklas „Honda Crosstourer“ nebuvo tam tinkamas, nei tikslas (kiek įmanoma greičiau įveikti numatytą tolimą maršrutą) neleido nuklysti į klampias ežero pakrantes.
„Sunku įvertinti Ladogos varžybas jose nebuvus ir tik žiūrint vaizdo medžiagą ar nuotraukas. Nors šios varžybos yra vienos sudėtingiausių bekelės varžybų Europoje, organizatoriai teigia, kad jų tikslas nėra nužudyti mus ir mūsų techniką. Visgi ankstesnių metų pavyzdžiai rodo, kad lengva tikrai nebus. Yra tokių kelių kilometrų specialiųjų ruožų, kuriems įveikti skiriamas net 8 valandų laiko limitas... Po tokių pavyzdžių optimizmo lieka nedaug.
Tiesa, šiemet motociklų įskaita grįžta po pertraukos ir su tam tikrais pakeitimais. Belieka tikėtis, kad iki finišo atlaikys ir mūsų technika, ir mes patys. Mums šie pirmieji metai bus labiau žvalgybiniai. Todėl aukštų tikslų sau nekeliu. Svarbu finišuoti. Ir tai jau bus man pasiekimas“, – sakė A. Bubinas.
Tuo tarpu Mindaugas Aškelėnas nėra naujokas „enduro“ varžybose. Motociklą jis atrado ir pamilo dar būdamas 14 metų. Tiksliau, šiek tiek pavažinėdavęs, neprarasdavo entuziazmo ir kantriai leisdavo laiką pats krapštydamasis prie dėdės padovanoto IŽ-56.
Vėliau, kaip sako Mindaugas, netyčia įsigijo „Yamaha XT-660“, kuris po rusiškojo IŽ atrodė tikras stebuklas. Į bekelę iš pradžių lįsdavo apsišarvavęs snieglentininko apranga, motociklą apmovęs plentui skirtomis padangomis, bet entuziazmo ir teigiamų emocijų net ir tai nemalšino.
Matyt, vėl netyčia įsigijęs tikrą (nors ir dėvėtą) krosinę padangą, užmaukšlino ją ant galinio motociklo rato. Skirtumą pajuto greitai, o tada ir prasidėjo aprangų ir motociklų era – skaičiukai išbandytųjų sąraše šokinėjo ir keitėsi kardinaliai IŽ-56, XT-660, LC-620, XTZ-750, XT-660, XR-600L, SX-450...
Ir pagaliau – visiškai naujas KTM EXC 350, kuris eilinį kartą skamba taip, tarsi jau geriau nebegali būti ir jau su šituo bus pasiektos tolimiausios bekelės ir įveikti sunkiausi iššūkiai. Mindaugas gali didžiuotis ne viena prizine vieta „Soft“ ir C klasėse, „Enduro Rally“ ir kitose varžybose. Išbandęs save Šiaurės Europos šalių bekelės čempionate, dabar ryžosi ir Ladogai. Mindaugas neslepia, kad jį „džiugintų pirmoji „Ladoga Trophy“ vieta, o kaip bus, pamatysim.“
Visureigių klasėse dalyvaus dar trys lietuviški ekipažai: Ričardas Malaiška važiuos kartu su Vaidotu Paškevičiumi, Andžejus Dzikevičius su Vitoldu Dzikevičiumi, o Jonas Paičius su baltarusiu Pavelu Denisovu.