„Akvilė“ su nuotykiais
Viena tokių – „Exit Palanga by Algirdai“ komanda, važiuojanti „Aquila CR1“ automobiliu. Vienas jos vairuotojų, Ramūnas Čapkauskas, užfiksavo geriausią laiką kvalifikacijoje, tačiau tai – tarsi plona pieno puta puodelyje juodos kavos. Skonį pakoreguoja, bet esmę ne itin pakeičia.
Dar ketvirtadienį prakiuro visiškai naujas „Aquila CR1“ alyvos radiatorius – komanda pakeitė jį nauju, tačiau penktadienį problemos ties tuo nesibaigė.
„Yra problemų su aušinimo sistema, turime kažkur pratekėjimą. Jau lyg ir esame išsprendę šią problemą, bet iki rytojaus laukia dar darbų ir tikrai viską išspręsime“, - teigė vienas komandos vairuotojų, Andrius Jasionauskas.
Komandos neretai, nutikus tokioms problemoms, keičia visą variklį – pavyzdžiui, praėjusių metų 1006 km lenktynių nugalėtojai „Porsche 911 GT3 Cup“ motorą keitė paskutinę naktį prieš lenktynes. Tačiau „Aquila CR1“ toks variantas neįmanomas – pasak A. Jasionausko, vargu ar kur kitur pasaulyje yra toks pats variklis. Tačiau kartu su komanda yra ir to variklio inžinierius iš Olandijos, kuris patikino – 10 valandų, išsprendus dabartines bėdas, motoras tikrai atlaikys.
Dabartinį (rezultatą), manau, padarėme neblogą, ir esame juo patenkinti – ypač turint galvoje, kiek laiko turėjome susipažinimui
Tačiau prarasto treniruočių laiko jau niekas nebesugrąžins – A. Jasionauskas pripažino, kad jo galėjo būti ir daugiau.
„Šiandienos treniruotėje prisiminiau, kaip valdyti tą patį automobilį – jis labai kitoks nei kėbuliniai. Nedaug laiko turėjome adaptuotis prie automobilio – praleidome dvejas treniruotes. Be to, naujos padangos – prie jų irgi reikia priprasti. Reikėjo smarkiai pakoreguoti automobilio nustatymus, kad būtų galima siekti gero rezultato. Dabartinį (rezultatą), manau, padarėme neblogą, ir esame juo patenkinti – ypač turint galvoje, kiek laiko turėjome susipažinimui“, - pasiektą rezultatą kvalifikacijoje, kuris yra 0,2 sek. prastesnis nei pernykštis, vertino lenktynininkas.
Kalbėdamas apie šio vakaro planus, jis užsiminė apie pasibuvimą kartu su komanda ir taktikos suformulavimą – kas pradės lenktynes, kas po ko važiuos ir t.t.
„Draugiškai pabūti kažkurį laiką su mechanikais, pamotyvuoti. Mums svarbiausias poilsis, mes darom savo darbą, jie savo darbą. Dabar nueisim, pavakarieniausim („Alaus, maisto ir miegot“, – atskrieja Dainiaus Matijošaičio balsas iš už nugaros), aptarsim remonto ir rytojaus planus“, - juokdamasis iš kolegos Dainiaus, važiuojančio su „Volkswagen Golf GTI TCR“ automobiliu sąmojo, pasakojo A. Jasionauskas.
Bėdų tiek, kad net neatsimena
„Aquila CR1“ automobilis nėra vienintelis tarp lyderių, susidūręs su didelėmis problemomis. Ne ką mažiau jų turėjo antrą vietą 2016-ųjų kvalifikacijoje užėmusi komanda su „BMW M3 V8 BigDaddy“.
„Visą dieną daug bėdų turėjom. Viskas prasidėjo nuo... Dabar net nebeatsimenu. Didžiausia bėda kvalifikacijoje buvo temperatūra greičių dėžės, nes jos filtras užsikišo nuo drožlių. Drožlės atsirado dėl vakarykštės bėdos. Vieną dalyką sutvarkom, kitas atsiranda. Bet jie daugmaž susiję ir tai tokios smulkmenos, kad niekada nepagalvotum, jog taip galėtų būti“, - atviravo „Skuba Racing Team“ komandos vairuotojas Džiugas Tovilavičius.
Dėl užsikišusio pavarų dėžės filtro BMW negalėjo greitai važiuoji – pasak lenktynininko, po trijų įveiktų ratų kvalifikacijoje reikėdavo sustoti atvėsinti technikos, tad rezultatas, iš pirmo žvilgsnio atrodantis kaip puikus, pačių sportininkų vertinimu, yra neypatingas. Užimta šešta vieta ir 1 min. 12,483 sek. vieno rato įveikimo laikas – toli gražu ne tai, ką gali šis automobilis. Juolab kad praėjusiais metais vieną kvalifikacijos ratą jis įveikė dviem sekundėmis greičiau, o šiemet yra dar patobulintas.
Eiti į bažnyčią gal reikia, kunigą kviestis – kažkaip sunkiai čia mums Palangoje
„Eiti į bažnyčią gal reikia, kunigą kviestis – kažkaip sunkiai čia mums Palangoje. Gal čia vienas iš tų savaitgalių, kai nesiseka, tačiau paskutinę dieną saulė šviesti pradeda, tad gal ir mums taip nutiks“, - vylėsi D. Tovilavičius.
Lyginant su praėjusiais metais, BMW automobilis pernelyg nepasikeitė, tik maždaug trisdešimčia padidėjo „į ratus“ siunčiamų arklio galių skaičius.
„Esam dar spoilerį savo pasidarė, bet nespėjom išbandyti. Varžybose turbūt neeksperimentuosim“, - kalbėjo lenktynininkas.
Treniruočių trūkumas, pasak D. Tovilavičiaus, jaučiamas – reikia laiko norint įprasti prie trasos, lėtėjimo zonų, paties automobilio elgesio ir padangų.
„Kai kuriems gal didelės reikšmės nėra, bet man tai jaučiasi labai – norisi kuo daugiau ratų prasukti. Realiai po penkis ratus pravažiavom, bet rytoj reiks važiuot – stresas lengvas. Bet pasistengsim ir varysim“, - optimizmo neprarado lenktynininkas.
Gedimai palietė ir kitus
Problemų neišvengė ir kitos komandos, kurių mechanikai turi darbo iki išnaktų. 53-iuoju numeriu pažymėto „Dynami:t Energy“ komandos automobilio BMW M3 variklis išleido paskutinį kvapą dar treniruotėse, tad kvalifikaciją teko praleisti. Mechanikai tuo metu kėlė lauk senąjį variklį ir vietoje jo montavo kitą.
Kvalifikacijoje nepasirodė ir „Techninio projekto“ komanda – šios BMW M3 trasoje lūžo pusašis, sugadinęs ir daugiau pakabos detalių, kurių greitai suremontuoti nepavyko.
Treniruotėse ant buksyro į techninio aptarnavimo zoną buvo partemptas ir „Marcos Mantis“ automobilis – neoficialiomis žiniomis, savaitgalis jo komandai baigėsi dar penktadienio vidurdienį. Kiek vėliau savaitgalis baigėsi treniruotėse puikų tempą demonstravusiai „Gera Dovana-Cargowin.eu“ komandai, kurios „Lotus Elise“ sugedo taip, kad suremontuoti iki šeštadienio vidurdienio nėra įmanoma.
Pačioje kvalifikacijoje pulso lygio padidėjimą buvo galima fiksuoti belgų komandos „VDS Racing Adventures“ narių gretose. Jos automobilio „MARC Cars Ford Focus“ variklis išleido paskutinį atodūsį pačioje kvalifikacijos pabaigoje ir apsipylęs dūmais užminė mįslę žiūrovams: ar pasirodys jis starte šeštadienį, ar ne?