„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Mechanikų ryžtas Palangoje: komandos BMW sutaisė likus penkioms sekundėms

Savaitgalį Palangoje gaudė automobilių varikliai – jau 23 kartą įvyko „Aurum 1006 km“ lenktynės, į kurias kasmet susirenka tiek gausus būrys autosporto gerbėjų, tiek vis įspūdingesnė lenktyninė technika. Tiesa, kad ir kokia technika važiuotų trasoje, lenktynės ir nenuspėjami automobilių gedimai labai dažnai būna kartu. Taip nutiko ir „PayRay powered by EP bar“ komandai, kuri ilgą laiką lyderiavo savo klasėje, o pravažiavus beveik du trečdalius lenktynių distancijos dėl jų BMW M3 netikėto gedimo teko stoti ir lenktynių baigtį atiduoti į mechanikų rankas, rašoma pranešime.
„PayRay powered by EP bar“ komanda
„PayRay powered by EP bar“ komanda / Tomo Krisiulevičiaus nuotr.

Mindaugo ir Vygando Urbanų ekipažas važiavo SP4 klasėje, kurioje viso startavo penki automobiliai. Nors tai buvo vienintelis ekipažas visose lenktynėse su dviem vairuotojais, jiems puikiai sekėsi palaikyti gerą tempą, o po lenktynių abu sakė, kad važiuoti dviese buvo gera mintis ir turbūt, kad jos neatsisakys ateinančiose lenktynėse.

Tiesa, ne viskas buvo kaip sviestu patepta. Mindaugas, važiuodamas trasoje, pajuto, kad su automobiliu kažkas ne taip ir stojo pit‘uose, kur laukė nemalonios naujienos: „Jautėsi automobilyje vibracija stabdant, todėl įtarinėjau stabdžių problemą, bet pasirodo problema buvo smagratyje. Jausmai patyrus gedimą iš pradžių buvo optimistiški, tikėjausi, kad greitai grįšime į trasą, bet, deja, viskas truko ilgai...“

Mechanikai du kartus padarė tai, ko kiti net nepradėjo

„Mindaugui sustojus užsipilti degalų, užgesinus variklį ir jį užvedus dingo trauka. Tada greitai liepėm stoti boksuose ir pradėjome tikrinti viso variklio elektroniką pasitelkdami kompiuterio duomenimis, kuriuose nematėme jokių nesklandumų. Tada mechaniškai viską tikrinome. Varikliui vos užsivedus dirbdavo tik du cilindrai iš aštuonių ir pasigirdo baisus garsas ties variklio sujungimu su pavarų dėže. Palindęs po automobiliu ir išsisukęs holo daviklį pamačiau, kad jis yra tiesiog nukirstas. Pabandėme užvesti variklį, o per greičių dėžę pamačiau, kad labai švytuoja smagratis. Tada supratau, kad turim nemažą reikalą“, – apie pirmas minutes ieškant gedimo pasakojo mechanikų komandos vadovas Arnoldas Plačenis.

Iki lenktynių pabaigos likus trims valandoms mechanikų komanda nusprendė greitai remontuoti automobilį. Viskas vyko tiksliai ir koordinuotai, o per itin trumpą laiką pavarų dėžė jau buvo išimta. Tik išardę automobilio mazgus mechanikai pamatė, kad viduje buvo pridaryta daug žalos – ten, kur turėtų būti tik alyva bei mechaninės dalys, mėtėsi metalo drožlės ir varžtai.

„Visa laimė, kad turėjome atsarginę dalį. Ją sumontavome, bet automobilis vis tiek nesikūrė. Tuomet supratome, kad nepataikėme uždėti smagračio, nes holo daviklis negavo tinkamo impulso“, – apie vykusį remontą kalbėjo A. Plačenis.

Patyręs sportinių automobilių mechanikas, suprasdamas, kaip svarbu automobiliui iki lenktynių pabaigos išvažiuoti į trasą, nepasidavė net tada, kai po remonto automobilis nesivedė: „Paklausęs komandos vadovės, kiek liko iki finišo, ji atsakė, kad vos 45 minutės. Laiko abejoti nebuvo, savo komandos draugams sakiau dirbam, imam pavarų dėžę dar kartą ir padarom viską, kad būtume finiše.“

Mechanikų komandai pavyko padaryti, atrodo, neįmanomą dalyką, nes automobilis po antro dėžės nuėmimo ir sumontavimo užsivedė ir laiku išvažiavo į trasą – starto/finišo liniją pavyko kirsti likus penkioms sekundėms iki lenktynių pabaigos, tad už šią pergalę ir trečią vietą savo įskaitoje visi komandos gerbėjai ir ypatingai broliai Urbanai dėkoja mechanikų komandai, kuri parodė, kad pasiduoti negalima net tada, kai užduotis atrodo sunkiai įmanoma.

„Turint omeny koks gedimas, tai daugelis nebūtų net pasiryžę pradėti darbų, o mūsų mechanikai tai padarė. Didžiausias ačiū jiems. Beje, olandų komanda patyrė panašų gedimą ir nesiryžo remontuoti, o atėję sakė, kad mes stipri ir užsispyrusi komanda“, – kalbėjo M. Urbanas.

Gedimai nesutrukdė pozityviai vertinti lenktynių

Jam pritarė ir Vygandas sakydamas, kad tik mechanikų ryžtas ir kova iki galo jiems leido grįžti į trasą. Taip pat sportininkas pasidžiaugė, kad trasoje pavyko pasiekti net tris rekordus: „Automobilio paruošimą lenktynėms vertinu labai gerai, juolab, kad turime tris mini rekordus – aš įvažiavau greičiausią savo ratą ir greičiausią ratą su šiuo automobiliu, Mindaugas šį rekordą po kelių minučių pagerino, o sumoje turime tris rekordus – šio automobilio, Mindaugo ir mano įveikti greičiausi ratai.“

M. Urbanas taip pat buvo patenkintas visomis lenktynėmis: „Po gedimo lenktynės truko vieną ratą, tad viskas baigėsi gerai, nes spėjome grįžti į jas. Komanda buvo puiki, patikima ir su dideliu ryžtu. Mašina savo darbą dirbo gerai, o gedimas nutiko mažai tikėtinoje vietoje, bet, kaip sakoma, gedimai tik grūdina, o mes grįšime stipresni. Abu buvome pasiruošę ir, manau, savo darbą atlikome gerai, kiek tai leido sąlygos.“

Komanda per lenktynes įveikė 234 ratus, savo klasėje užėmė trečią vietą, o bendroje įskaitoje finišavo 27oje pozicijoje. Sportininkai sako, kad praleidus net tris valandas komandos palapinėje remontuojant automobilį, tai tikrai solidus rezultatas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs