Savo įžvalgomis apie svarbiausius šių metų Lietuvos automobilių sporto įvykius pasidalino gerai žinomi fotografai: Giedrius Matulaitis, bene geriausias autosporto vaizdų medžiotojas, į kurį lygiuojasi ne vienas, ir Vytautas Pilkauskas, gerbėjus džiuginantis ir įspūdingais kadrais iš lenktynių, ir unikalų braižą turinčiomis automobilių nuotraukomis.
Pasigenda konkurencijos
G.Matulaitis kalbėdamas apie geriausią 2017-ųjų metų lenktynininką mini konkurso komisijos narių dar neminėtą vardą – Aurimą „Odi“ Bakchis.
„Dalyvaudamas stipriausioje pasaulio šonaslydžio („drifto“) lygoje kiekvienose varžybose kelia Lietuvos vėliavą kiekviename etape. Ir kelia ją pakankamai aukštai. Tiesą sakant, taip aukštai, kad ji užkilo iki trečio podiumo laiptelio sezono įskaitoje. Taip, Aurimas yra trečias geriausias pilotas „Formula Drift“ varžybose“, – argumentavo pašnekovas.
Perspektyviausiojo, jo nuomone, vardo nusipelno Rokas Baciuška, kurio vardą pirmą kartą fotografas išgirdo „Neste World RX Riga“ ralio-kroso čempionato etape.
„Iki šiol man šis vardas plačiau žinomas nebuvo. Po Latvijos, kur Rokas užėmė antrą vietą „Super 1600“ klasėje, supratau, kad šis žmogus turėtų eiti toli“, – įsitikinęs G.Matulaitis.
Dvejonių rinkdamas geriausią lietuvišką automobilių sporto renginį ir asmenį, kurį galima pavadinti Lietuvos automobilių sporto veidu, fotografas neturėjo. Ir, pabrėžia, kad deja.
„Kodėl deja? Todėl, kad noretųsi daugiau judesio, daugiau konkurencijos, daugiau augimo. T.y. kitų augimo, nes jau kelintus metus iš eilės man be konkurencijos geriausias automobilių sporto renginys – „Autoplius.lt Fast Lap“, o Lietuvos automobilių sporto garsintojas Nr.1 – Benediktas Vanagas“, – komentavo konkurso komisijos narys.
Primena V.Žalos šuolį
V.Pilkauskas, vertindamas geriausią 2017-ųjų lenktynininką, mini Kasparą Navicką.
„Jis laimėjo du Europos ralio kroso čempionato etapus iš šešių ir „Super 1600“ klasės įskaitoje sezoną baigė ketvirtoje vietoje. Taip, tai nėra podiumas, bet rezultatai verti įvertinimo, žinant tai, kad dviejų etapų jis nebaigė dėl avarijų. Sėkmės atveju, Kasparas tikrai galėjo lipti ant antro, o gal net ir pirmo nugalėtojų pakylos laiptelio“, – įsitikinęs pašnekovas.
Perspektyviausiu 2017-ųjų lenktynininku, jaunesniu nei 21-eri, jis vadina Roką Baciušką.
„Dar būdamas septyniolikmetis (gruodžio 10 d. jam sukako 18 m.) ir puikiai įvairiose kartingo varžybose važiuojantis lenktynininkas debiutavo Europos ralio kroso varžybose Prancūzijoje ir iškart užėmė 3 vietą. Tiesa, jam buvo paskirta bauda, ir Rokas liko – šeštas. Tačiau jau kitame etape Latvijoje jis lipo ant antrojo nugalėtojų pakylos laiptelio, nesugebėjęs pavyti tik čempionato lyderio, tiesa, nuo jo atsiliko mažiau nei sekunde. Puikiai sudalyvavęs vos dviejuose etapuose, jis bendroje „Super 1600“ klasės įskaitoje užėmė 11-ą vietą iš 29 dalyvių. Tai iš ties puikus rezultatas – įdomu, koks jis būtų buvęs, jei Rokas būtų startavęs visuose etapuose“, – svarsto V.Pilkauskas.
Be to, priminė pašnekovas, Pasaulio kartingo supertaurės lenktynėse R.Baciuška užėmė 16-ą vietą iš 110 dalyvių. Šiose varžybose yra ypač didelė konkurencija – kvalifikacijoje į vieną sekundę „telpa“ net 100 sportininkų.
Verčiausias automobilių sporto veido titulo, V.Pilkausko nuomone, netrukus į Dakaro ralį keliausiantis Vaidotas Žala.
Po atlikto įspūdingo šuolio „Samsonas Rally Rokiškis“ jo akcijos turėjo pakilti bene dvigubai. Tai viena gražiausių, o gal net ir pati gražiausia ir netikėčiausia akimirka lietuviško ralio istorijoje, kurią ne vienerius metus atsimins ir apie kurią kalbės daugelis. Su tokiu šuoliu galima lygiuotis į Pasaulio ralio čempionato (WRC) lygą, kur tokie šuoliai yra kasdienybė greičiausiems pasaulyje ralio lenktynininkams. Šio šuolio nuotraukos ir video vaizdai akimirksniu susprogdino internetą, o bangos smarkiai nuvilnijo ir už Lietuvos ribų. Dar ir dabar, gruodžio mėnesį, šio šuolio video pasidalijo britiškas „TopGear“ portalas“, – vertino V.Pilkauskas.
Geriausias šių metų automobilių sporto renginys, anot pašnekovo, nepaisant stiprėjančios konkurencijos, yra „Eneos“ 1006 km lenktynės“.
„Šią autosporto šventę žino bene visa Lietuva, jos kiekvienais metais laukia didelė dalis automobilių sporto entuziastų, kurie vyksta jų stebėti, jomis domisi bei seka karščiausias naujienas – o jų tikrai būna daug. Be to, ir patys sportininkai šioms lenktynėms ruošiasi itin ilgai ir atsakingai bei aktyviai žinią apie tai skleidžia žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose. Be to, po 18-os iš eilės kartų Lietuvoje suorganizuotų 1000 km lenktynių, šiemet pirmą kartą jos buvo surengtos ir Pernu trasoje, Estijoje. Taigi praplėsta geografija yra dar vienas didelis papildomas pliusas šiam lietuviškam renginiui“, – akcentuoja fotografas.