Kalbiname Darių Grinbergą, kuris renginio komisijoje būna nuo 2012-ųjų. Jis organizuoja įvairius automobilių sporto renginius, yra kartingo komandos „P1 Racing“ vadovas.
– Dariau, kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2015-aisiais?
– Skiriant šią nominaciją, visuomet labiausiai žvalgausi į tuos lenktynininkus, kurie pasiekė geriausių rezultatų konkurencingose užsienio varžybose. Tai natūralu, nes geriausieji greitai išauga mūsų čempionatus, kurie yra puiki vieta pradėti karjerą ar vėliau dalyvauti savo malonumui, tačiau negali pasigirti pajėgių lenktynininkų iš kitų šalių gausa. Taigi ir suvokti, koks tikrasis lenktynininko lygis, Lietuvoje gana sunku.
Paulius Pleskovas beveik visuose Europos autokroso etapuose buvo tarp prizininkų: tai rodo, kad jo, kaip lenktynininko, lygis šiuo metu tikrai aukštas
Šiemet nemažai girdėjome apie Igno Gelžinio (Didžiosios Britanijos „Porsche“ taurė) bei Dominyko Butvilo (Europos ralio čempionatas) puikius pasiekimus, tačiau geriausio lenktynininko titulą skirčiau FIA Europos autokroso čempionate 2 vietą užėmusiam Pauliui Pleskovui. Nors šis čempionatas kiek nusileidžia ypač sparčiai populiarėjančioms „World RX“ lenktynėms, bet tai, kad Paulius beveik visuose etapuose buvo tarp prizininkų, rodo, kad jo, kaip lenktynininko, lygis šiuo metu tikrai aukštas.
– Kas buvo perspektyviausias lietuvis lenktynininkas 2015-aisiais (iki 21 metų)?
– Sparčiai auga naujoji lenktynininkų karta. Kol kas daugiausiai pasiekusius matau kartinge.
Rokas Baciuška stabiliai patekdavo į Europos ir Pasaulio čempionatų finalus, Kasparas Vaškelis užtikrintai važiavo pirmame „FIA Academy Trophy“ dvidešimtuke ir buvo trečias Italijos „Championkart Academy“ klasės galutinėje įskaitoje, Silvesteris Aleksejevas užėmė trečią vietą Lenkijos „Rotax Mini Max“ čempionate ir buvo antras Japonijos „Mini Max“ finaliniame etape.
Ir nors galiu būti apkaltintas šališkumu, tačiau šiemet perspektyviausio titulą skirčiau Gustui Grinbergui. Jis tapo pirmuoju ne tik Lietuvos, bet ir užsienio lenktynininku, tapusiu Lenkijos čempionu pačioje konkurencingiausioje „Mini Rok“ klasėje. Nors sportininkai iki 13 metų negali dalyvauti Pasaulio ir Europos čempionatuose, tačiau „Mini Rok“ klasės čempionatų nugalėtojai kasmet susirenka į Pasaulinius finalus Italijoje. Šiemet čia varžėsi 118 lenktynininkų ir G.Grinbergas finišavo 11 vietoje.
– Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo, labiausiai prisidėjo sportą garsindamas šalyje?
– Kai Benediktas Vanagas savo žvilgsnį nukreipė į užsienio rinkas, akivaizdžiai buvo matyti, kad Lietuvoje atsirado nemaža laisva niša. Tačiau jos kol kas taip niekas ir neužkariavo, tad vėl tradiciškai – B.Vanagas.
– Geriausias lietuviškas automobilių sporto renginys 2015-aisiais?
– Šiemet dar labiau paaštrėjo konkurencija tarp ralio čempionato organizatorių. Visi nėrėsi iš kailio norėdami savo renginius padaryti kuo patrauklesnius žiūrovams ir dalyviams. Ir jei anksčiau galėdavai aiškiai išskirti žiemos ir 300 ežerų ralį, šiemet visi renginiai buvo itin kokybiški. Kadangi vieno „išsišokėlio“ nėra, balsą atiduočiau visam Lietuvos ralio čempionatui, už stulbinantį kokybės šuolį.
Pirmadienį skaitykite pokalbį su šių metų „Eneos 1000 km“ lenktynių nugalėtoju ir „Porsche Carrera Cup GB“ PRO-AM1 klasės čempionu Ignu Gelžiniu.