– Kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2016-aisiais?
Šiais metais girdėjome šiek tiek mažiau žinių apie mūsų lenktynininkus iš užsienio trasų. Žinoma, kaip visuomet stiprus Didžiosios Britanijos Porsche čempionate buvo Jonas Gelžinis, neįtikėtiną šuolį į trečią vietą Europos ralio kroso čempionate padarė Kasparas Navickas. Bet pirmą kartą balsuosiu už Lietuvos ralio čempionate kovojusį lenktynininką.
Martynas Samsonas šiemet visiems parodė, kad gali lėkti beprotiškai greitai. Buvo skeptikų, sakiusių, kad Martynas toks greitas, nes jo BMW pranašenis už varžovų automobilius. Nieko panašaus, jis šiuo metu greičiausias ir jo kiaušai didesni už kitų.
Buvo skeptikų, sakiusių, kad Martynas toks greitas, nes jo BMW pranašenis už varžovų automobilius. Nieko panašaus, jis šiuo metu greičiausias ir jo kiaušai didesni už kitų
– Kas buvo geriausias jaunas lietuvis lenktynininkas (iki 21 m.)?
– Lietuvos jaunimo, dalyvaujančio aukščiausio lygio autosporte, nėra daug. Puikiai suprantu priežastis. Daugelis įsivaizduoja, kad lenktynininkus tiesiog graibsto rėmėjai, tačiau taip tikrai nėra. Paskaičiuota, jog norint pasiekti F1, reikia išleisti kelis milijonus eurų. Nei ralyje, nei žiede, nei kitose autosporto šakose lietuviai šiemet stipriai neblizgėjo. Išimtis – kartingas, didžiojo autosporto pradžia, tačiau čia didžiausią sezono biudžeto dalį skiria lenktynininko tėvai. Jei tokių galimybių tėvai neturi, tai net talentingiausiam sportininkui keliai į formulę ar tarptautinius automobilių čempionatus bus užkirsti.
Kol kas labai aiškiai karjeros autosporte siekia tik 3 jauni Lietuvos lenktynininkai. Justas Jonušis dalyvauja Europos čempionatuose ir WSK serijoje. Tai daugiausiai biudžeto reikalaujančios varžybos. Europos čempionate Justas liko 31 vietoje.
Šiemet „FIA Academy“ taurės viename iš etapų fantastiškai sublizgėjo Kasparas Vaškelis. Jo iškovota 3 vieta nuo šiol bus kelrodis kitiems Lietuvos sportininkams, ateityje dalyvausiantiems šioje serijoje, kur visi dalyviai lenktyniauja identiška technika. Tikiuosi kad dar geriau šiems lenktynininkams pasiseks „OK Junior“ kategorijos Pasaulio čempionate Bahreine.
Gustas Grinbergas, tik šiemet persėdęs prie „Junior Rok“ kartingo vairo, tapo Lenkijos vicečempionu, o sezoną baigė pasiekdamas geriausią iki šiol lietuvių rezultatą „Junior Rok“ kategorijos Pasaulio čempionate – „International Rok Finals“ Italijoje. 2006 metais Simas Juodviršis čia buvo trečias, o lygiai po dešimtmečio Gustas iškovojo vicečempiono titulą. Kadangi Gustas mano sūnus, šioje, geriausio jauno lenktynininko kategorijoje, aš susilaikysiu nuo balsavimo.
– Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo ir labiausiai prisidėjo prie šio sporto garsinimo šalyje?
– Visuomet šį titulą skirdavau Benediktui Vanagui, tačiau jau pernai atkreipiau dėmesį, kad Benedikto aktyvumas Lietuvoje šiek tiek sumažėjęs. Tačiau, dėka labai aktyviai veikiančio LASF ralio komiteto, Lietuvos ralio lenktynių lygis kasmet auga vis labiau, vis daugiau žiūrovų susirenka į ralio greičio ruožus, vis aukštesnę kokybę pasiekia ralio organizatoriai. Taigi – aš už LASF Ralio komitetą.
– Geriausias Lietuvoje vykęs automobilių sporto renginys?
– „ENEOS 1006 km“ lenktynės.
Sekmadienį skaitykite pokalbį su automobilių žurnalistu, daugkartiniu Žurnalistų ralio nugalėtoju, Renaldu Gabartu.