Giedrius Čenkus – populiarių „Autoplius Fast Lap“ lenktynių organizatorius, vienas „Time Attack“ tipo varžybų Lietuvoje pradininkų.
– Giedriau, kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2015-aisiais?
Dar 2011 metais avansu jam skyriau metų lenktynininko vardą, o dabar galiu pasakyti, kad Dominykas Butvilas vertas šių metų titulo
– Dar 2011 metais avansu jam skyriau metų lenktynininko vardą, o dabar galiu pasakyti, kad Dominykas Butvilas vertas šių metų titulo.
Vienas iš jo pripažinimų yra tai, kad oficiali „Subaru Poland Rally Team“ ralio komanda atstovauti komandą yra pasikvietusi ne vietinį lenkų pilotą, o kitos tautybės lenktynininką. Pernai buvo adaptaciniai metai Lenkijoje, šiemet Dominykas FIA Europos ralio čempionato 2 įskaitoje buvo trečias, o pirmoje įskaitoje – septintas.
Norėtųsi, kad Dominykas gautų daugiau valandų prie vairo bei dalyvautų daugiau lenktynių, nes potencialas pas jį akivaizdus. Nežinau Dominyko motyvacijos ir galimybių, tačiau energijos maksimaliam rezultatui pasiekti reikės dar daug.
Taip pat jis yra išsilavinęs, lengvai bendrauja su žmonėmis, žiniasklaida – toks žmogus gerai reprezentuoja automobilių ralio sporto šaką.
Vertas pagyrų taip pat yra Ignas Gelžinis, už kovingumą bei pasirodymus „Porsche Carrera Cup GB“. Nors jų neseku, tačiau dažnai girdžiu apie Paulių Pleskovą ir Ernestą Staponkų, važiuojančius Europos ralio ir autokroso čempionatuose. Smagu, kad Dainius Matijošaitis ryžosi būti pirmuoju lietuviu, jėgas išbandžiusiu Europos Le Mano serijoje ir jei jam pavyks startuoti 24 valandų Le Mano lenktynėse, bus smarkesnių žingsnių Lietuvos automobilių sporto istorijoje.
Karolis Raišys ir visa „Flameris Racing“ komanda yra tikras rokenrolas, o tai į naudą raliui
Negaliu nepaminėti Karolio Raišio ir visos „Flameris Racing“ komandos – jie ne tik greiti (vieni greičiausių dvejais ratais varomų automobilių klasifikacijoje), bet ir ryškiai skiriasi iš kitų ralio dalyvių savo pozicionavimu. Karolis su komanda yra tikras rokenrolas! O tai į naudą raliui.
– Kas buvo perspektyviausias lietuvis lenktynininkas 2015-aisiais (iki 21 metų)?
– Šioje nominacijoje negaliu įvardinti konkretaus lenktynininko, nes Lietuvoje kol kas nėra platformos talentams auginti t.y. lygių galimybių savo sugebėjimams parodyti. Šiai dienai turbūt reikėtų žiūrėti į pasiekimus kartingų lenktynėse, kur lenktynininkai dalyvauja vienoda technika. Labai norėtųsi mono-klasės žiedinių lenktynių šakoje, tai reikalauja didelių investicijų, tačiau viskas įmanoma.
– Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo, labiausiai prisidėjo šį sportą garsindamas šalyje?
– Kiekvienas automobilių sporto dalyvis, žiūrovas ar fanas turi savo favoritus. Aš už ryžtą ir energiją balsą noriu duoti Romui Austinskui, kuris ryžosi vadovauti naujai Lietuvos automobilių sporto federacijos kadencijai.
Lietuvos automobilių sporto kelias vingiuotas ir itin duobėtas, neišvengiama bus klaidų, tačiau bendra R.Austinsko kryptis yra teigiama. Romas griežtas ir reiklus, tačiau juntamus bei teigiamus jo ir jo komandos darbo rezultatus galėsime pamatyti tik po kelių metų, sukūrus tinkamą mikroklimatą automobilių sportui lengvai kvėpuoti, kurtis ir vystytis.
– Geriausias lietuviškas automobilių sporto renginys 2015-aisiais?
– Nepasakysiu koks buvo geriausias 2015 metų lietuviškas renginys, bet žinau, kas tai bus 2016-ais – tai kaip niekada lietuviškiausias Dakaras! Visokeriopos sėkmės Benedikto Vanago, Antano Juknevičiaus, Vaidoto Žalos komandoms.