Metų lenktynininko rinkimai. Pauliaus Insodos žodis

GAZAS.LT drauge su „Publicum Sport“ organizuoja Metų lenktynininko rinkimus. Kalbiname labiausiai prie Lietuvos autosporto prisidėjusius ar arti jo esančius žmones, klausime jų nuomonės ir metų gale, susumavę balsus, paskelbsime pačius geriausius.
„Samsung Fast Lap“ varžybos
„Samsung Fast Lap“ varžybos / Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr.

Paulius Insoda – lenktynių komandos „Xtra Racing“ vairuotojas, dalyvaujantis įvairiose žiedinėse varžybose su 620 AG „Audi Xtra Coupe“ automobiliu. Jis taip pat yra portalo rally-live.lt autorius.

- Kurį žmogų įvardintum kaip metų lenktynininką?

- Vytautas Švedas demonstruoja ypatingai aukštą meistriškumą. Yra keletas lenktynininkų, prilygstančių greičiu ir kartais net aplenkiančių jį, tačiau jiems trūksta tokio stabilumo, kuriuo pasižymi Vytautas. Gaila, kad šiemet jis beveik nedalyvavo aukšto lygio tarptautinėse varžybose užsienyje, Vytautas galėtų siekti aukščiausių rezultatų ne tik Lietuvoje. Būtų smagu artimiausioje ateityje matyti Vytautą ne tik pavienėse aukšto lygio tarptautinėse varžybose, bet ir visame WRC ar IRC čempionato sezone.

- Kam skirtum apdovajonimą „Metų autosporto renginys“?

- Profesionalaus sporto požiūriu – „300 Lakes Rally“ ir „Halls Winter Rally“, tai stiprūs renginiai ne tik ypač aukšto lygio sportine puse, tačiau sulaukiantys ir daugybės žiūrovų, ir gerai žinomi aplinkinėse šalyse.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Omnitel 1000 km lenktynės“
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Omnitel 1000 km lenktynės“

Didžiausio žinomumo ir viešumo, rinkodaros požiūriu – „Omnitel 1000 km lenktynės“ Palangoje. Jeigu tokį renginį pavyktų surengti profesionalioje žiedinių lenktynių trasoje, neabejotinai tai būtų stipriausias žiedinių lenktynių renginys visame Pabaltyje.

Stipriausiu renginiu mėgėjams bei pradedantiesiems sportininkams įvardinčiau tikrą atradimą – „Fast Lap“. Tai lengvai prieinama bei pritraukusi daug naujų dalyvių į autosporto pasaulį varžybų serija. „Fast Lap“ pasižymi išskirtinai gera bei draugiška atmosfera, profesionalia rinkodara, pritraukiančia daug dėmesio ir atvedančia gausius naujų žiūrovų būrius į automobilių sporto varžybas.

- Kurio lentynininko sužibėjimo tikiesi kitąmet?

- Sunku kažką išskirti iš sportininkų, yra nemažai galinčių sužibėti ir įsitvirtinti tarp lyderių ne tik Lietuvoje. Norėtųsi pamatyti Jono Gelžinio karjeros šuolį į aukščiausio lygio žiedines lenktynes. Jeigu Dominykas Butvilas suras kelią iki stabilumo neprarasdamas greičio, taps ryškia žvaigžde ralio padangėje.

Bet didžiausia viltis ateičiai, tai Lietuvos automobilių sporto kryptingas vystymas netempiant paklodės kiekvienam į savo pusę. Reikia pagaliau suprasti, kad sportininkai bei žiūrovai yra svarbiausios automobilių sporto dalys ir joms reikia skirti maksimalų dėmesį tiek organizatoriams, tiek ir Federacijai. Jeigu nebus žiūrovų, nebus pinigų, rėmėjų, o jei nebus pinigų ir rėmėjų, nebus dalyvių, o jei nebus dalyvių, žiūrovams nebus į ką žiūrėti. Tai yra uždaras ratas, jam efektyviai sukti būtina profesionali rinkodara ir vadyba, ko dažnai pasigendame tiek Federacijoje, tiek dalyje varžybų.

Yra stiprių pavyzdžių, reikėtų jais sekti ir iš jų mokytis, negalima organizuoti varžybų „iš startinių mokesčių“, tai tiesus kelias į autosporto žlugdymą. Nereikia pamiršti nuoseklumo ir strategijos kaip neprarasti jau esamų dalyvių ir kaip pritraukti naujus. Ypač svarbu pritraukti jaunimą, užsiimti jaunųjų sportininkų ruošimu, sukurti kuo geresnes sąlygas jiems ateiti, jaunoji karta yra mūsų ateitis ir viltis.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Paulius Insoda (Audi Xtra Coupe)
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Paulius Insoda (Audi Xtra Coupe)

- Metų nesėkmė?

- Liūdniausia, kad žlugo Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatas. Neatmenami laikai, kai čempionato etape startuoja 3 ar 4 automobiliai. Labai tikiuosi, kad kitais metais žiedinės lenktynės atsigaus, tam turėtų padėti „Minižiedo“ lenktynės ir „Fast Lap Race“, kurių dalis dalyvių galėtų startuoti ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate.

Mūsų komandai didžiausia nesekmė yra tai, kad su „Audi Xtra Coupe“ pavyko finišuoti tik vienintelėse lenktynėse – „Fast Lap“ Palangos trasoje. Nors ten užimta ir pirmoji vieta, bet būtų smagu finišą pasiekti dažniau. Šiemet mums pasitvirtino visi Merfio dėsniai ir supratome, kad žaibas tikrai trenkia į tą pačią vietą daug daugiau nei vieną kartą. Tikiuosi, kitais metais Merfio dėsniai mus aplenks ir finišuosime visur, kur startuosime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų