Benediktas Vanagas yra vienas geriausiai Lietuvoje žinomų lenktynininkų, 2014-aisiais antrus metus iš eilės dalyvaujantis Dakaro ralio maratone. 2013-ųjų vasarą jis kartu su Nerijumi ir Nemunu Dagiliais triumfavo 1000 km lenktynėse Palangoje bei vienintelis Lietuvos ralio čempionate važiavo su WRC klasės automobiliu – „Subaru Impreza WRC“. Jo įmonė taip pat organizuoja „Winter rally“ bei kitus renginius.
– Benai, kas, tavo nuomone, buvo geriausias lenktynininkas Lietuvoje 2013-aisiais?
– Lietuvoje įvairiais laikais turėjome ryškių lenktynininkų. Šiuo metu irgi turime bent penketą aktyviai dalyvaujančių bei neblogus rezultatus rodančių sportininkų. Mano supratimu, geriausias lenktynininkas nėra tik greitai pravažiuoti lenktynėse sugebantis individas. Į šį vertinimą įeina ir lenktynių serijos, kurioje jis dalyvauja, konkurencingumas.
Svarbu, ir kiek tvarus yra lenktynininko pasirinktas kelias. Tvarumu vadinu galimybę tobulėti, siekti bei sugebėti dalyvauti vis didesnės konkurencijos lenktynių serijose.
Ne paskutinėje vietoje yra ir lenktyninko intelektiniai sugebėjimai. Mano nuomone, tik įdomių asmenybės bruožų rinkinį turintis greitas sportininkas gali vadintis geriausiu lenktynininku Lietuvoje. Nes geriausias yra pavyzdys aplinkiniams.
Stebiu Lietuvos lenktynininkų pasirodymus. Vertinu lenktynininkus, kurie neapsiriboja tik lenktynėmis savo „smėlio dėžėje“.
Kazimierio Vasiliausko pavyzdys įrodo, kad negana būti tik greitu vaikinu, bet reikia tinkamai rinktis ir lenktynių seriją bei pastoviai dirbti su partneriais.
Man imponuoja Simas Juodviršis, tačiau būtų įdomu sužinoti, kokie yra jo tolimesni sportiniai planai. Manyčiau, jis jau yra subrendęs daryti kitą žingsnį savo sportinėje karjeroje.
Gaila, kad Kazimieras Vasiliauskas baigė savo pasirodymus tarptautinėje arenoje. Jo pavyzdys įrodo, kad negana būti tik greitu vaikinu, bet reikia tinkamai rinktis ir lenktynių seriją bei pastoviai dirbti su partneriais, kurie užtikrina galimybę lenktynininkui dirbti savo darbą.
Puikus mano bičiulis Dominykas Butvilas demonstravo aukštą važiavimo tempą lenktynėse Lietuvoje tarp tokią pačią techniką valdančių sportininkų. Kiek žinau, kitų metų Dominyko planas – lenktynės Lenkijoje. Įdomu kaip jam seksis įvaldyti kiek kitokią ralio specifiką bei daug didesnės rinkos sportininkų spaudimą.
Įdomu būtų pamatyti ir Joną Gelžinį, startuojantį didelę konkurenciją turinčiose Vokietijos "Porsche" taurės lenktynėse, kurios vėl galėtų būti tramplynu į aukščiausią "Porsche" lenktynių seriją "Porsche Supercup".
Geriausio 2013 metų lenktynininko titulo verto sportininko visu 100 proc. nematau, tačiau su nedideliu avansu į ateitį jį įteikčiau D.Butvilui.
– Ką išskirtum kaip žmogų, labiausiai prisidėjusį prie automobilių sporto populiarinimo šalyje praėjusiais metais?
- Manau, kad ši nominacija yra labai svarbi norint, kad identifikuotume žmones ar organizacijas, kurie labiausiai prisideda prie automobilių sporto šalyje populiarinimo. Didžiausią savo pagarbą norėčiau atiduoti bei labiausiai prisidėjusio prie automobilių sporto populiarinimo titulą išdalinti treneriams bei organizacijoms, kurie pradeda patį pradinį darbą su naujai besidominčiais automobilių sportu. Jų pasiaukojimas perteikiant meilę autosportui suteikia mums galimybę laikui bėgant matyti augančius didžius sportininkus. Jūs, dirbantys šį darbą, esate tikrieji automobilių sporto ambasadoriai!
– Kokį automobilių sporto renginį Lietuvoje įvardytum geriausiu 2013-aisiais?
– Esu perfekcionistas. Nors turime nemažai didelių bei gražių automobilių sporto renginių, tačiau nebematau kylančio kokybinio jų lygmens. Išties, dabartinį laikotarpį matau kaip balansavimą besinaudojant praeityje sukaupta šlove ir didybe. Laikas pradėti kurti ką nors naujo bei kokybinę organizavimo kartelę pakelti aukščiau nei tai buvo anksčiau.