Metų lenktynininko rinkimai. Mario Simsono nuomonė

15min tęsia tradicinius „Metų lenktynininko 2016“ rinkimus. Jų metu savo nuomonę apie geriausią bei perspektyviausią lenktynininkus, Lietuvos automobilių sporto veidą bei geriausią renginį išsakys kelios dešimtys automobilių sporte žinomų žmonių. Komisijos narių nuomonė lems lygiai pusę galutinio įvertinimo: likusią nulems 15min skaitytojai.
Maris Simson
Maris Simson / Nuotr. iš asmeninio archyvo

Maris Simsonas – LASF ralio komiteto pirmininkas, „300 lakes rally“ organizatorius.

– Mari, kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2016-aisiais?

– Šiais metais ralio čempionatas virto visišku trileriu, ypatinga atmosfera ir grynu adrenalinu, tai traukte traukė žiūrovų ir žiniasklaidos dėmesį. Ko gero, nė viename kitame šalies čempionate nevirė tiek aistrų ir emocijų kaip ralio čempionate, kur prieš prasidedant paskutiniam etapui net 5 top ekipažai turėjo teorinę galimybę tapti čempionais.

Ši graži kova baigėsi latvio Janio Vorobjovo ekipažo pergale viso labo 3,5 taško aplenkus lietuvių Giedriaus Notkaus ir Dalio Strižano ekipažą, tad skiriant geriausią lietuvių lenktynininko nominaciją, savo balsą atiduočiau būtent Giedriaus ir Daliaus ekipažui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Šeštasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Šeštasis greičio ruožas

– Kas buvo perspektyviausias lietuvis lenktynininkas 2016-aisiais (iki 21 metų)?

– Mano nuomonė gali pasirodyti kažkiek netikėta, tačiau šiais metais įvardinčiau vieną jaunuolį, besivaržantį ne ralio ar žiedo, o ralio kroso varžybose. Tačiau ne bet kokiose, o kroso Premier lygoje – Europos ralio kroso čempionato varžybose.

Pagarbos ir geriausių įvertinimų šis jaunas sportininkas vertas vien dėl to, kad dalyvauja tokio lygio tarptautinėje serijoje, tačiau jis ne tik dalyvauja, bet ir laimi. Kasparas Navickas, dvidešimtmetis vaikinas iš Tauragės, patekęs į Europos lenktynininkų elitą, šiais metais tapo Europos ralio kroso čempionato „Super 1600“ klasės prizininku ir, mano nuomone, neabejotinai pretenduoja į geriausią Lietuvos Junior lenktynininko titulą.

– Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo, labiausiai prisidėjo sportą garsindamas šalyje?

– Tai pakankamai sudėtingas klausimas. Sporto veidą suprantu kaip asmenį, kuris daugumai žmonių, susijusių ar nesusijusių su autosportu, asocijuojasi su šia sporto šaka. Turiu pasiūlymą kitais metais padalinti šią nominaciją į dvi dalis: asmenims, kurie populiarina Lietuvos autosporto vardą užsienyje ir atskirai – pačioje Lietuvoje.

Kalbant apie Lietuvos autosporto garsinimą užsienyje – tai neabejotinai Benediktas Vanagas. Pastangos, kurias Benediktas su komanda deda garsinant Lietuvą, Lietuvos simbolius ir Lietuvos autosportą visame pasaulyje, yra milžiniškos ne tik Lietuvos, bet ir Pabaltijo mastu. Be abejo čia kaltas Dakaro projektas, kuriame be Benedikto šiais metais dalyvavo ir kiti Lietuvos sportininkai, tačiau jo komandos išmaniosios komunikacijos indėlio negalima nepastebėti.

Kalbant apie Lietuvą, daug sportininkų šiais metais vykdė sėkmingus komunikacijos projektus ir tai džiugina, tačiau čia sunku išrinkti labiausiai išsiskyrusį asmenį. Kalbant apie sporto garsinimą Lietuvoje, šiai nominacijai pasirinkčiau LASF prezidentą Romą Austinską, kuris su komanda padarė daug kam nematomo, bet labai svarbaus autosporto vystymui darbo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Šeštasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Šeštasis greičio ruožas

– Geriausias lietuviškas automobilių sporto renginys 2016-aisiais?

– Lietuvoje 2016 metais buvo labai daug gerų įdomių ir patrauklių renginių. Ralio krosas pasipuošė „European rally-cross challenge“ varžybomis, šonaslydis „Braliukų mūšiu“. Žiedinėse lenktynėse 2016 metais „ENEOS 1000 km“ lenktynės neabejotinai užleido pirmąją vietą „Autoplius Fast Lap“ renginiui.

Žiūrovų ir dalyvių kekiu, formatu ir atskira unikaliai sukurta subkultūra „Autoplius Fast Lap“ yra išskirtinis renginys Lietuvos žiedinių lenktynių pasaulyje. Atskirai norėčiau pabrėžti šio renginio teigiamą įtaka pritraukiant jaunus ir naujus dalyvius į sporto visuomenę.

Lietuvos ralio čempionatas šiais metais kaip niekad kokybiškas ir įdomus. Kaip LASF ralio komiteto pirmininkas, norėčiau padėkoti visiems organizatoriams ir pasidžiaugti, kad Lietuvoje pavyko organizuoti du „FIA Baltic European Trophy“ etapus, kurie privertė organizatorius dar labiau pasitempti.

Geriausiai ralio etapą apibūdina du dedamieji: žiūrovų dėmesys ir dalyvių kiekis. Pagal šiuos parametrus lyderiu įvardinčiau „300 Lakes Rally“. Be tradiciškai, ko gero, daugiausiai žiūrovų surenkančių varžybų šiais metais organizatoriai įdėjo labai daug pastangų ir investicijų kviečiant užsienio dalyvius atvykti į varžybas Lietuvoje ir garsinant Lietuvos, kaip patrauklios šalies lenktynėms, įvaizdį. Tad nenuostabu, kad „300 Lakes Rally“ buvo nettik didžiausias ralis šiais metais Lietuvoje (69 ekipažai), bet ir Latvijoje.

Šiame renginyje šiais metais registruotas ir naujas Lietuvos rekordas: „Daugiausia autoralio varžybose užsienio šalių atstovų“. Varžybose dalyvavo net 11 šalių atstovų, iš kurių, be kaimyninių šalių, taip pat buvo ir Suomijos, Vokietijos bei Saudo Arabijos sportininkų.

Šeštadienį skaitykite lenktynininkės Ernestos Globytės nuomonę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis