Atsisakė žiedinių lenktynių ir turėto TCR
Mindaugas Varža teigia, kad šiais metais nusprendė apriboti savo veiklų spektrą, kadangi pastaruoju metu gyvenimo tempas jau buvo tapęs beprotišku. Anot pašnekovo, teko rinktis, kurios iš savo veiklų atsisakyti ir juodą vėliavą jis parodė žiedinėms lenktynėms.
„Kaip aš sakau, gal atėjo pavėluota branda, kai supranti, kad ta lietuviška patarlė „devyni amatai – dešimtas badas“ gali labai greitai išsipildyti. Supratau, kad vienu užpakaliu visko neužsėsiu – ir raliai, ir šturmanavimas, ir konstruktorius, ir verslininkas, ir namie du vaikai. Nusprendžiau perdėlioti prioritetus ir žiūrėti, kas labiau patinka, ką spėju ir kas išeina.
Žiedinės lenktynės man irgi labai patinka, bet aistra ir meilė yra ralis. Išėjo taip, kad fiziškai nebespėjau kai kurių darbų. Noriu pabūti ir geru šturmanu, reikia auginti ir treniruoti jaunąją ralio kartą, dar turiu svajonę, kuri jau finišo tiesiojoje, kurti savo važiuokles bendrame projekte su „Samsonas Motorsport“.
Taigi, teko priimti gal ir nelabai „skanų“, bet kaip dabar jaučiu, teisingą sprendimą apleisti žiedą“, – sakė Mindaugas Varža.
Praėjusiais metais prieš „Aurum 1006 km“ lenktynes Mindaugo Varžos dirbtuvėse stovėjo kone dešimt sportinių automobilių, iš kurių aštuonios mašinos buvo skirtos žiedinėms lenktynėms. Pasak Mindaugo Varžos, su visais klientais buvo išsiskirta be jokių nuoskaudų ir pykčių. Tiek su Mantu Matukaičiu, tiek su „Kautros“ komanda Mindaugas Varža ir dabar palaiko gerus santykius.
Beje, Mindaugas Varža atsisveikino ir su savo „Hyundai i30N TCR“. Automobilis iškeliavo į Rusiją. Juo Europoje šiemet turėjo startuoti vienas jaunas šios šalies lenktynininkas, tačiau Europos TCR čempionato kalendorių sugriovė karantinas. Visgi Mindaugas Varža tikisi, kad ateityje šį automobilį naujieji šeimininkai kada nors atsiveš ir į Lietuvą.
Tikslas – įgyvendinti važiuoklės kūrimo projektą
Dabar vienas pagrindinių Mindaugo Varžos tikslų gyvenime – daugiau dėmesio skirti savo ir „Samsonas Motorsport“ projektui – važiuoklės ralio automobiliams kūrimui.
„Šio produkto kūrimas užtruko jau pusantrų metų. Turiu rimtą, tikrą inžinierių, kuris dirbęs Švedijoje, ralio kroso profesionalioje komandoje ir kūrė vadinamą „Double Wishbone“, dvišakę važiuoklę. Jis viską daro kompiuteriu. Pirmiausia viskas gimsta programoje ir tik vėliau dedame tai į mašiną. Taigi, tas projektas man užtruko gerus metus, net pusantrų, kol paleidome pirmą mašiną, su kuria Egidijus Valeiša važiavo „nuliukais“.
Tai dabar vyksta intensyvi testų sesija, važiuoklė veikia. Kas bandė, buvo patenkinti. Labai smarkiai tuo klausimu į priekį stumia Martynas Samsonas. Mes naudojame jo amortizatorius, pavarų dėžes, remiamės ir jo marketingo programa. Jis jau tikrai kelius visur pramynęs ir jo žodis svarus ir svarbus apie tai, ar ta važiuoklė veikia, ar neveikia.
Su Martyno pagalba užsakymų turime jau nemažai, baigiame tą vadinamą „Owners Manual“, kad klientai nepadarytų klaidų. Norime parduoti pilnai pabaigtą produktą. Po paskutinių testų supratome, kad produktas tikrai veikiantis ir pabandysime padaryti porą greitų mašinų.
Paskutinius porą metų tapo populiaru tie vadinami „Proto“ ralio automobiliai. Čia viskas prasidėjo nuo lenkų „Dytko“ prototipų, kurie pradėjo naudoti „Subaru STI“ ar „Mitsubishi EVO“ dugną. Ten visi mazgai originalūs, tik ant viršaus užmauni kėbulą koks tau pagal fantaziją – ar „Fiesta R5“ kopiją, ar „Hyundai“, ar „Toyota“.
Mes nesistengiam padaryti taip, kad mūsų mašina būtų greitesnė už gamyklinę mašiną, bet norime padaryti konkurencingą automobilį – kuris būtų ženkliai greitesnis už OPEN klasę ir atsistotų kažkur į vidurį tarp N grupės mašinos ir R5. Kad būtų pigus išlaikymas, atitiktų taisykles.
Savo važiuoklei naudojame „Subaru“ dugno originalius traverso tvirtinimo taškus, kad klientui būtų lengva viską susirinkti ir nereikėtų nieko per daug adaptuoti apart amortizatorių atraminių taškų. Toliau viskas sukasi į standartines vietas.
Tuomet naudojasi standartiniai pusašiai, pavarų dėžė, tvirtinimai. Tai yra labai patogu, o rato eiga yra 305 mm. Tai yra šiek tiek daugiau nei R5 automobilio. Pradžioje tai mums skambėjo kaip iliuzija, bet kai ta mašina jau išvažiavo, galiu sakyti, kad produktas pavyko.
Tačiau pagrindinis darbas prasidės dabar ir tai yra atsakymas į patį pirmą klausimą, kodėl nebebūsiu žiede. Noriu koncentruotis į produkto kūrybą, gamybą ir realizaciją ralio pasaulyje, nes padirbęs žiedo srityje supratau, kad mano širdis visgi yra ralyje“, – sakė Mindaugas Varža.