Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Mirtina „Formulės 1“ preliudija: skaudžiausia avarija nusinešė mažiausiai 23 gyvybes

Saugumas „Formulėje 1“ pabrėžiamas nuolat. Tai yra viena iš sričių, kurioje pristatoma daugiausiai inovacijų ir kuriai skiriamas didžiulis dėmesys. Tačiau negalima paneigti fakto, kad automobilių sporto istorijoje būta daug skaudžių nelaimių. Reikia tikėtis, kad jos ir jų pamokos niekada nebus pamirštos.
Wolfgangas von Tripsas Ferrari 156 bolide 1961 metais. Fone – Philas Hillas su identišku Ferrari automobiliu. (Harry Pot, Wikimedia (CC BY-SA 3.0 nl)
Wolfgangas von Tripsas Ferrari 156 bolide 1961 metais. Fone – Philas Hillas su identišku Ferrari automobiliu. (Harry Pot, Wikimedia (CC BY-SA 3.0 nl)

Dvi didžiausiu mirčių skaičiumi pažymėtos „Grand Prix“ lenktynės įvyko toje pačioje trasoje – Monzoje. Pati skaudžiausia avarija įvyko dar „Formulės 1“ priešistorėje.

1928-ųjų Italijos Grand Prix katastrofa

Moderni „Formulė 1“ prasidėjo 1950-ųjų sezonu, tačiau „Grand Prix“ lenktynės vykdavo ir ankščiau. Trūko vieningų taisyklių, struktūros ir kitų dalykų, tačiau buvo ir lenktynių, ir žvaigždėmis laikytų pilotų, ir čempionatų. Visa ta ankstyvoji automobilių sporto istorija dažnai paliekama kaip „Formulės 1“ istorijos įžanga, bet jos pamokos padėjo suformuoti sportą, kurį dabar stebime ir mylime.

Viena iš tų pamokų buvo 1928-ųjų Italijos Grand Prix Monzoje. Dabar legendine laikoma trasa tada atrodė kitaip ir buvo visai jauna – „Autodromo Nazionale di Monza“ atidaryta tik 1922-ųjų rugsėjo 3 dieną. Monza ir dabar yra laikoma labai greita trasa, bet tada tiesiog nebuvo nieko panašaus. Šios trasos kūrėjai galvojo apie žiūrovų saugumą, bet, matyt, nepakankamai, o ir tuometinės saugumo priemonės buvo tiesiog tragikomiškai neefektyvios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos