Lietuviai savo vizitą į Moldaviją suplanavo tuomet, kai sulaukė asmeninio pasiūlymo iš šios šalies atstovų. Pastarieji pažadėjo lietuviams išskirtines sąlygas, mat dalyvių iš mūsų šalies šis kraštas neregėjo jau daugelį metų.
Kaip teigė „Kross Reidas“ komandos atstovas Eligijus Abartis, moldavai savo žodžio laikėsi. Lietuviai už pusantro tūkstančio kilometrų nuo tėvynės jautėsi kaip namuose.
„Kelionė į Moldaviją pareikalavo daug ištvermės ir kantrybės. 27 valandos, praleistos Lenkijos ir Ukrainos pasienyje, o 800 kilometrų labai prastos būklės keliais gerokai prailgino kelionę. Tačiau visas blogas emocijas užglaistė Moldavijos automobilių sporto federacija, padėjusi visais klausimais įveikiant šalių sienas, pasirūpinusi komandos apgyvendinimu bei šiltu priėmimu. Likome nustebinti vietinių žmonių geranoriškumu ir noru padėti visur bei visada“, – pasakojo Eligijus Abartis.
Nors vietiniai moldavai lietuviams buvo itin paslaugūs, tačiau greta Kišiniovo esanti trasa jokių išlygų mūsų tautiečiams daryti nebuvo linkusi. Ši Moldavijos autokroso trasa lietuviams buvo tikra naujiena. Nors mūsų šalyje galima rasti įvairių trasų – nuo molingo Marijampolės grunto ar krūmais apaugusios Tauragės trasos iki stulbinančiai kieta danga pasižyminčių Vilkyčių komplekso, tačiau Moldavijoje Lietuvos atstovai autokroso paslapčių turėjo mokytis iš naujo.
„Colonitos trasa – išties įspūdinga. Posūkiuose – viražai. Tai toks trasos elementas, kuris mums matytas tik NASCAR lenktynėse. Lietuvos sportininkai prie tokių posūkių nėra įpratę. Į juos įvažiuojama išore ir tik prieš pat išvažiavimą priartėjama prie vidinės posūkio dalies. Taip važiuoti buvo neįprasta ir tai atsispindėjo ratų įveikimo laikuose, kurie tikrai nedžiugino, bet su kiekvienu įveikiamu ratu po sekundę vis nubraukdavome. Gruntas taip pat specifinis. Anot vietinių, tai juodžemis, maišytas su medžio pjuvenomis. Taip išgaunamas tvirtas pagrindas, kurį palaisčius danga tampa slidi kaip ledas. Tiesiojoje pasiekiamas greitis 150 – 170 km/val.“, – trasos charakteristiką apibūdino Eligijus Abartis.
Lietuviams nauja ir nepažįstama trasa tapo sunkiai išsprendžiamu rebusu. Galiausiai ekipos narių rezultatai pamažu ėmė gerėti. Tačiau kai kuriems mūsų tautiečiams pritrūko sėkmės, o kai kam koją pakišo ir techniniai gedimai. Tiesa, čia ir vėl atsiskleidė moldavų paslaugumas, kurie padėjo padėjo išspręsti ir keletą gedimų.
Pirmąją dieną vyko trys treniruotės ir vienas chronometruojamas važiavimas. „Touring“ klasėje chronometruojamame važiavime iš dvylikos dalyvių Gintautas Norkus parodė šeštą laiką. Andrius Šimonis tarp devynių „Supercars“ dalyvių taip pat užfiksavo šeštą rezultatą, o Eligijus Abartis dėl „Lada“ pavarų dėžės gedimo nevažiavo.
Nors atrodė, kad su „Lada“ lenktynės jau baigtos, tačiau lietuviai sulaukė vietinių sportininkų ir mechanikų palaikymo. Nuėmę pavarų dėžę jie važiavo į vietines dirbtuves šalinti gedimą. Ryte „Lada“ jau buvo paruošta startui. Už tai komanda taria didelį ačiū tiesiai į varžybas iš Lietuvos atskridusiam Karoliui Petrikui, kartu važiavusiam Vaidotui Norvilui ir vietiniam sportininkui Ivanui Godoroja, kurie padėjo išspręsti problemas.
Pagrindinę varžybų dieną stabiliai ir be rimtų gedimų važiavęs Gintautas Norkus, vis gerindamas rezultatą, finale užtikrintai užėmė ketvirtą vietą. Eligijui Abarčiui ir sekmadienį toliau teko kovoti su automobilio gedimais. Lūžusi granata bei nusisukęs pusašis vis nutraukdavo važiavimus vos jiems prasidėjus.
Tik finalinį važiavimą pavyko įveikti be jokių nesklandumų ir užimti ketvirtą vietą. Andrius Šimonis pirmą kvalifikaciją baigė ketvirtas, važiuodamas su tekančiais ant žemės degalais. Antroje kvalifikacijoje, neužleisdamas ketvirtos pozicijos, likus vienam ratui iki finišo, jo BMW variklis paleido dūmų užsklandą, o po to automobilio užvesti nebepavyko. A.Šimonis finaliniuose važiavimuose nebevažiavo ir galutinėje įskaitoje liko penktas.
Nors Gargždų „Kross Reido“ ekipos debiuto Moldavijoje ir nepavyko pažymėti taurėmis ir finišu ant podiumo, tačiau komanda nusiteikusi čia sugrįžti kitais metais ir suvesti sąskaitas su vietos sportininkais ir klastinga šios šalies trasa.
„Komandos tikslas laimėti Moldavijos pereinamąją taurę šiemet liko nepasiektas, tad jau žinome, ką veiksime kitais metais spalio mėnesį. Ačiū Moldavijos automobilių sporto federacijai už paramą ir pagalbą čia startuojant, mechanikams už darbą tvarkant automobilius, visai palaikymo komandai, kuri keliavo kartu, bei visiems palaikiusiems. Taip pat dėkojame mūsų partneriams UAB „Astrelė“, UAB „Edelmeta“, „Kengūra veža“, UAB „Izoton“, kurių dėka Lietuvos vėliava po daugelio metų pertraukos vėl suplazdėjo tolimojoje Moldavijoje“, – kalbėjo Eligijus Abartis.
Beje, Moldavijos sportininkai taip pat domisi galimybe startuoti Lietuvoje. Pasak Eligijaus Abarčio, tam reikia visai nedaug – palankaus varžybų organizatorių ir Lietuvos automobilių sporto federacijos požiūrio į svečius.
„Keletas labai greitų Moldavijos sportininkų svarsto galimybę atvykti išbandyti savo jėgas Lietuvoje. Tam, kad juos paskatintume čia atvažiuoti, reikėtų organizatorių ar Lietuvos automobilių sporto federacijos pagalbos apgyvendinant juos, atleidžiant nuo startinių mokesčių ar kitaip palengvinant jų dalyvavimą autokroso varžybose Lietuvoje“, – pasakojo komandos narys Eligijus Abartis.