Karolis Raišys priešpaskutinę varžybų dieną pakilo į 8 vietą bendroje įskaitoje ir toliau užima lyderio poziciją seniausių automobilių kategorijoje. Visgi taškų skirtumai tarp dalyvių tik mažėja.
Sprogo Karolio Raišio automobilio padanga
Trečioji lenktynių diena Karolio Raišio ir Ovidijaus Meilūno ekipažui prasidėjo kaip klasikinis tautosakoje apibūdinamas pirmadienio rytas: bevažiuojant iš uždaro parko į pirmąjį greičio ruožą sprogo galinė „Jaguar MKII“ padanga. Automobilis nusėdo ant dugno, po juo netilpo keltuvas. Be to – bagažinėje tik vienas, ir didesnis nei reikia, ratas. Teko laukti serviso autobusiuko, gerai, kad šis pasirodė gana greitai. Lenktynininkai vos tilpo į laiko normą, skirtą įveikti pirmuosius du greičio ruožus.
Dar vienas niuansas: Karolio 63-ų metų amžiaus „Jaguar“ turi senovines padangas su kameromis. Viena kamera plyšo, tad išsileidusios padangos nebegalima suremontuoti. Lietuviai sumontavo minkšto mišinio žiemines padangas, kurių turi daugiau, ir lenktynes tęsė su jomis. Visgi orai šiuo metu Alpėse kone vasariški, vietomis temperatūra siekia ir 20 laipsnių šilumos, asfaltas sausas.
Tokios geros sąlygos lenktynėms sukuria dar didesnę intrigą, nes važiuoti lengva. K. Raišys jau anksčiau juokavo, kad vairuotojas šiemet beveik nereikalingas: užduoti vidutiniai greičiai, kuriais dalyviai turi važiuoti kalnų serpantinais – nedideli, įprastų Monte Karlo iššūkių, tokių kaip sniegas, ledas – nėra, vairuoti paprasta. Tai reiškia, kad beveik visi gali palaikyti užduotą greitį, varžosi daugiausiai šturmanai, reguliuodami vairuotojų tempą.
„Nepamenu, kad kada nors būtų buvęs toks intensyvus ralis rezultatų prasme. Greičio ruože prarask 5 sekundes, ir tu iš TOP20 iškrisi. Viena vertus, smagu, kad iki TOP3 – vos 17 sekundžių, bet neramina tai, kad antroji vieta klasėje už mūsų taip pat tik 17 sekundžių. Tiek galima išlošti ar pralošti vos per vieną greičio ruožą“, - stebėjosi jau septintą kartą Monte Karle besivaržantis K. Raišys.
Čia dalyviai privalo važiuoti greičio ruožuose organizatorių nurodytu vidutiniu greičiu, ir skirtingas matavimo lokacijas, kurių greičio ruože būna 20-30, pravažiuoti tiksliai nurodytą sekundę. Už kiekvieną sekundę vėluojant ar skubant skiriama 10 baudos taškų. Ralį laimį surinkęs mažiausiai baudų.
Ralio lyderių sąrašas ir turnyrinė lentelė
Ralio lyderiai vokiečiai Michel Decremer ir Hugo Jennifer su „Opel Ascona 400“ po 12-os greičio ruožų turi surinkę 670 taškų. Antroje vietoje esantis italas Giorgio Schon su „Austin Mini Cooper S“ – 750. Trečioje pozicijoje įsitaisęs prancūzas Jules Picoreu su „Alfa Romeo 2000 GTV“ – 830 taškų. 8-ą vietą bendroje įskaitoje užimantys Karolis Raišys su Ovidijumi Meilūnu turi lygiai 1000 taškų.
Lietuviai užima lyderių pozicijas seniausių automobilių kategorijoje. Antrasis šioje kategorijoje yra vengras Tomas Pasztor su „Fiat 2300 S Coupe“, turintis 1170 taškų. Ir jis bendroje įskaitoje tik 18-as. Štai kokia artima kova.
Kitiems lietuviams, Monte Karlo ralio naujokams, įtampos kiek mažiau, jie įsivažiuoja, vis geriau perpranta varžybų specifiką ir po truputį braunasi į priekį. Andriaus Vaitekūno ir Pauliaus Beniušio ekipažas, važiuojantis su „Volkswagen Karmann Ghia“ po labai daug baudų kainavusių pirmosios dienos klaidų sėkmingai braunasi į priekį. Jie, surinkę 3070 baudos taškų, yra klasifikuojami 87-oje bendrosios įskaitos vietoje ir 26-oje savo klasėje.
Tadas Vitkevičius su Feliks Krivickij, važiuojantys „Saab 96 V4“ modeliu nukrito šiek tiek žemiau, į 128-ąją poziciją absoliučioje įskaitoje ir 53-ąją savo klasėje. Jie turi surinkę 6420 baudos taškų.
Iš 237 startavusių ekipažų į paskutinės dienos greičio ruožus išvažiavo 217 dalyvių. K. Raišys sako, kad viskas dar gali keistis, nes lemiami bus naktiniai greičio ruožai, vyksiantys iš vasario 6-osios į 7-ąją.