Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Monte Carlo Historique ralis: pirmi blynai, Merfio dėsnis ir podiumo trauka

Vasario 13 dieną Vilniaus „Automuziejuje“ gerbėjai pasitiko visus tris lietuvių ekipažus, šiemet dalyvavusius Monte Carlo Historique ralyje.
Iš Monte Karlo ralio grįžo Lietuvos ekipažai
Iš Monte Karlo ralio grįžo Lietuvos ekipažai / E.Babelio ir T.Krisiulevičiaus nuotr.

Šios lenktynės yra prestižinio Pasaulio ralio čempionato istorinė versija, skirta senesniems automobiliams, kurie dalyvavo ankstesniuose Monte Carlo raliuose nuo 1911 iki 1983 metų.

Nors pergalę absoliučioje įskaitoje pelnė Michaelio Decremerio ir Jennifer Hugo duetas iš Belgijos, vairavęs 1979 metų „Opel Ascona 400“, Lietuvai šie metai taip pat buvo išskirtiniai. Pirmą kartą šaliai atstovavo ne vienas, o trys ekipažai. Nedažnas atvejis ir tai, kad visos vienos šalies ekipos ir startuoja, ir finišuoja. Trims lietuvių komandoms pavyko tai padaryti, įveikus 2600 km. ralio trasą. Lietuviai apgailestavo tik dėl vieno – neteko patirti važiavimo sniegu.

Vilioja podiumo pakyla, tad „namo pirkimas palauks“

Beveik visas vietas dešimtuke jau užėmęs Karolis Raišys šiemet neslėpė džiaugsmo – „pirmoji vieta klasėje mane labai džiugina, nes ji nėra taip lengvai pasiekiama. Kelias į pergalę yra trapus, nes atstumai smarkiai mažėja, o konkurencija labai auga. Tokią laiko persvarą, kokią mes turėjome visų varžybų metu šiemet, anksčiau galėjai ištirpinti per vieną greičio ruožą. O dabar tos kelios sekundės, keli šimtai taškų labai sunkiai pakeičiami. Todėl labai retai kas atvažiuoja kelis metus iš eilės maždaug panašioje pozicijoje. Jeigu kažkas vienais metais sublizga, tai kitais būna ir į dvidešimtuką nepatenka“.

Paklaustas, ar ketina dalyvauti 2025 metais, Karolis Raišys neslepia – „Dar yra ko siekti. Apdovanojimų ceremonijos metu, prestižiniame Monte Karlo sporto klube „Salle des Etoiles“, nuo seno grindys atveriamos ir ant podiumo pakyla tik vienas automobilis. Tas, kuris yra absoliutus nugalėtojas. 1 vieta savo klasėje, bet 5 vieta bendroje įskaitoje dar neleidžia „Jaguar MKII“ pakilti į šią sceną ir būti pagerbtam. To pritrūko ir tai masina grįžti. Vilniaus „Automuziejuje“ Karolis juokavo, kad jam, panašiai kaip ir tarpukario ralio dalyviui Pranui Hiksai, namo pirkimą ar kitas išlaidas teks atidėti. Laukia naujas Monte Karlo ralis.

Neprisvilęs blynas „Volkswagen Karmann Ghia“ ekipai

Vertindamas lenktynių rezultatus Andrius Vaitekūnas ir Paulius Beniušis juokavo, kad ralio pradžia labiau priminė bokso ringą, kai pirmame raunde gauni nokdauną jau antrą minutę. „Pradžioje lūkesčiai buvo per dideli, truputį persistengta su orientyrais, turėjome pasisemti baudų bagažą. Antrame etape buvo tas pats, o paskui padarėme išvadas“. Monte Karlo keliukuose atsiskleidė ir kitas niuansas: 50 kW galios „Volkswagen Karmann Ghia“ variklis stačioms Alpių įkalnėms kiek per silpnas, tad išlaikyti užduotą vidutinį greitį buvo sunku. Pirmas kartas Monte Karlo trasose komandai parodė, kad šias lenktynes galima suprasti tik prieš tai jas pravažiavus pačiam.

Pusbrolių tandemas teigė, kad šiais metais buvo padarytas nemažas darbas ir neslėpė ambicijų atsigriebti 2025-aisiais. Šiemet lenktynininkai viršijo savo tikslą patekti į 100-tuką. Savo klasėje jie užėmė 21-ąją vietą, o absoliučioje ralio įskaitoje finišavo būdami 83-i.
Sebastianui suveikė Merfio dėsnis – kelias vedė į katastrofą

Tado Vitkevičiaus ir Feliks Krivickij bandymas įveikti tikrąjį istorinį Monte Karlo ralį – taip pat pirmasis. „Saab 96 V4“, pakrikštyto Sebastiano vardu, debiutas, pasak Tado Vitkevičiaus rezultato prasme buvo sėkmingas. Na o pats važiavimas prilygo Merfio dėsniui – „jeigu yra du būdai kažką padaryti ir vienas iš būdų veda į katastrofą, tai mūsų kelias buvo tiesiai į katastrofą“. Nemalonumai prasidėjo jau po ekipažų išlydėtuvių Vilniaus „Automuziejuje“. Tą pačią dieną paaiškėjo, kad ką tik Olandijoje nupirktas naujas „Sebastiano“ variklis neveikia. Olandų meistras nurodė tik vieną išeitį – atvežti automobilį atgal į Olandiją remontui. Visai prieš pat startą, sekmadienį „Saab 96 V4 “ trečią kartą buvo sumontuotas naujas variklis.

Tačiau ralio dievai ir toliau buvo nepalankūs. Vasario 1 dieną, atvykus į starto vietą ir pavažiavus 100 metrų iki pirmosios sankryžos mašina užgęso. Kaip pasakojo Tadas Vitkevičius – „Duomo katedros aikštėje laukia podiumas, o nuotaika katastrofiška. Pasirodo buvo uždaryta oro sklendė. Kas uždarė – nežinia. Kitą dieną nuotykiai tęsėsi – sėdus į mašiną likus 50 min. iki starto paaiškėjo, kad nėra sankabos. Atidaryti kapoto negali, nes iš karto gausi daug baudų. Paprašau kolegų, kad apsuktų mašiną ir nesimatytų, jog pakeltas kapotas. Feliksas kažką patvarko – išvažiuojam“.

Iššūkiai tęsėsi pakilus į kalnus. „Sebastianas“ čiaudėjo, kosėjo, gęso. Vietoj nurodyto 45 km/val. greičio, kuriuo reikėjo važiuoti 20 kilometrų, automobilis tespaudė 30 km/val. Per tą vieną dieną ekipažas surinko 3000 baudos taškų. Katastrofa. Vėl skambučiai olandui meistrui, kuris patarė nuimti oro filtrą. Nuėmus filtrą mašina atsigavo. Iki finišo buvo likusi viena diena. Kaip liūdnai juokavo Tadas, –„Kaimas nekaltas, kad asilas atėjo su raudonais batais, t.y. mūsų mašina nekalta, kad mes ją nustatėm važiuoti lygumos režimu. Apibendrinant visa tai – mūsų vieta finiše yra labai gera”. Pirmasis startas šiose varžybose jiems iš tiesų baigėsi sėkmingai. Ekipažas savo klasėje finišavo būdami 50-oje vietoje, o absoliučioje įskaitoje užėmė 121-ąją vietą.

Iki „LT United“ trūksta tik dviejų ekipažų

2025 metai abejonių nekelias – į Monte Carlo ralį grįš visi, ir nežada skirtis su savo charizmatiškais automobiliais. Kaip teigė Karolis Raišys – „man mano automobilis velniškai patinka. Jis sulaukia begalybės dėmesio ir smarkiai išsiskiria iš bendros minios savo dydžiu, kitoniškumu. Šiemet jis apskritai buvo vienintelis „Jaguaras“ ralyje. O po laimėtos taurės išsiskirti ir nebevažiuoti su juo būtų liūdna“.

Kultinio „Volkswagen Beetle“ variklio savininkė „Karmann Ghia“ kitais metais taip pat jau gali ruoštis naujiems iššūkiams. Kaip teigė Andrius Vaitekūnas – „iš 1,6 variklio galima išspausti net 180 arklių, tai mums tiek tikrai nereikia. Mums reikia patikimumo, tad planas yra turėti 100-120 arklių ir šios mašinos nenorėtume paleisti“.

Išskirtinius išbandymus šiemet patyręs „Saab 96 V4 “ taip pat gali būti ramus. „Sebastianas“ bus tobulinamas ir ruošiamas naujoms Monte Karlo varžyboms. Pasak Tado Vitkevičiaus – „Viskas ko trūksta Lietuvai, tai „LT United“ komandos“. Iki penkių ekipažų, kurie sudaro šalies komandą, trūksta tik dviejų naujų ekipų, kurios 2025-aisiais ryžtųsi dalyvauti Monte Karlo ralyje.

Karolio Raišio „Jaguar MKII“, Andriaus Vaitekūno „Volkswagen Karmann Ghia“ ir Tado Vitkevičiaus „Saab 96 V4“ Vilniaus „Automuziejuje“ svečiuosis iki vasario 20 dienos. Visi, norintys išvysti lietuvius į „Monte Carlo Historique“ finišą atvežusius istorinius automobilius, tai galės padaryti ir visą šventinį savaitgalį. Muziejaus darbo laikas – 10.00 iki 19.00 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?