Karjera prasidėjo ant sesers motorolerio
A. Gibiežos motoakrobatikos kelias prasidėjo jam būnant vos dešimties. Tuomet jo sesuo gavo motorolerį, o po kelių savaičių jaunuolis jau mokėjo važiuoti ant galinio rato: „Nežinau, kodėl, bet visada norėjau važiuoti ant motociklo galinio ar priekinio rato bei šokinėti per griovius. Jokio plano, kad sieksiu karjeros, nebuvo“, – pasakoja A. Gibieža. Sėkmė motoakrobatikos sporte Arą pirmą kartą aplankė 2008 metais, kai sportininkas savo jėgas išbandė Baltijos šalių motoakrobatikos čempionato pirmajame etape ir užėmė antrą vietą. O tuomet pergalės pasipylė lyg iš gausybės rago: jau 2012 metais Aras laimėjo 15 iš 16 pirmųjų vietų ir pasirašė kontraktą su „Red Bull“.
Aras prisipažįsta, kad kaip ir kiekvienas sportininkas, turi idealą, į kurį lygiuojasi. Tai – vokietis motoakrobatas ir vienas pirmųjų „Red Bull“ atletų Christianas Pfeifferis, su kuriuo Arą siejo draugiški santykiai. „Ch. Pfeifferis stebėjo mano pasirodymą Lietuvoje 2008-aisiais ir liko sužavėtas atliktais triukais, nors aš tuomet treniravausi vos pusmetį. Po to mes su juo susitikome po trejų metų, kai važiavau jau daug profesionaliau. Jis buvo nuoširdžiai nustebęs, kad per itin trumpą laiką padariau tokią didelę pažangą. Turėjau išskirtinę galimybę 2015 metais kartu su juo atlikti pasirodymą Austrijoje“, – apie draugystę su Ch. Pfeifferiu pasakoja A. Gibieža.
Motoakrobatika – ir hobis, ir gyvenimo būdas
Anot A. Gibiežos, motoakrobatika yra itin universalus sportas. Kuo sudėtingesnė kelio danga, tuo įdomiau ja važiuoti. Sportininkas neapsiriboja vien asfaltu – savo galimybes išbando motociklu važiuodamas ant ledo, žolės ar atlikdamas triukus senuose apleistuose pastatuose. Tačiau puikius A. Gibiežos pasiekimus dažnai lydi traumos: „Įvairių lūžių ar sumušimų patyriau karjeros pradžioje. Tiesa, nors dabar patiriu mažiau traumų, kartą kojos lūžis per gydytojo aplaidumą vos nesibaigė galūnės amputacija. Visa laimė, kad laiku pasirodžiau kitiems gydytojams ir viskas baigėsi sėkmingai“, – prisimena sportininkas.
A. Gibiežos teigimu, sporto karjeroje visuomet sunkiausi ir sudėtingiausi yra pirmi ketveri metai, kai yra mokomasi perprasti pasirinktos sporto rūšies subtilybes. Tačiau, anot motoakrobato, norint pasiekti puikių rezultatų, stebuklų tikėtis neverta – laimėjimus lemia ne sėkmė, o kantrus ir sunkus darbas. „Kai pradėjau motoakrobato karjerą, Vilniuje be manęs šia sporto šaka užsiėmė dar šeši sportininkai, tačiau dabar likau vienas. Visą šį kelią turėjau kantriai nueiti pats. Prisimenu, kaip karjeros pradžioje teko skolintis pinigų, kad galėčiau nuvykti į varžybas. Už laimėtus pinigus atiduodavau skolas, kažkiek jų likdavo pragyvenimui. Tik dabar galiu kiek lengviau atsipūsti, nes iš šio mėgstamo hobio, peraugusio į gyvenimo būdą, pavyksta ir pragyventi“, – pasakoja A. Gibieža.
Prie pergalių prisideda ir griežta treniruočių disciplina
A. Gibieža neslepia, kad didžiausia sėkmingo pasirodymo dedamoji – uolus darbas tiek trasoje, tiek ir už jos ribų: „Karjeros pradžioje treniravausi kiekvieną dieną po 5 valandas. O kur dar laikas, kurį papildomai reikia skirti motociklo paruošimui, padangų priežiūrai, nuvykimui į lokaciją.
Vien pasiruošimas treniruotei įprastai užtrunka apie dvi valandas. Dabar esu atradęs, mano nuomone, puikų sporto ir poilsio balansą – važiavimo motociklu treniruotes atlieku tris kartus per savaitę, tačiau fizine forma rūpinuosi dažniau ir kiekvieną rytą bėgioju bei plaukiu ežere“, – pasakoja motoakrobatas.
Tikslas – pagerinti pasaulio rekordą
Šiomis dienomis visos A. Gibiežos mintys ir jėgos skiriamos pasiruošimui netrukus įvyksiančiam renginiui – čia sportininkas bandys pagerinti pasaulio rekordą ir 800 metrų trasą įveikti be rankų važiuojant ant vieno motociklo rato.
Šiuo kvapą gniaužiančiu vaizdu A. Gibieža rugsėjo 3 d. atidarys išskirtinį „Red Bull Showrun“ renginį. Vilniečiai ir miesto svečiai jo metu taip pat galės išvysti ir Konstitucijos pr. skriejantį Formulės bolidą, pilotuojamą austro Patricko Friesacherio.
A. Gibiežos teigimu, beveik dešimtmetį trunkanti draugystė su „Red Bull“ jam ypatinga – kartu su šiuo pasauliniu prekės ženklu sportininkui pavyko sudalyvauti daugybėje prestižinių pasaulinio lygio renginių, kuriuos dažnai stebi ir 250 tūkst. gerbėjų minia: „Kai 2012 metais pasirašiau kontraktą su „Red Bull“, kiekvieno pasirodymo metu džiaugiuosi šio partnerio begaliniu tikėjimu manimi – net ir dabar spontaniškai gimusią idėją pagerinti pasaulio rekordą komanda sutiko itin pozityviai. Tikiu, kad 800 metrų Konstitucijos pr. atkarpą motociklu be rankų ir ant vieno rato įveiksiu be problemų“, – viliasi sportininkas.