Arūnas Gelažninkas buvo paskutinis lietuvis dalyvausiantis Dakare, bet dar nepatvirtinęs savo startinio numerio. Pristatymo metu sportininkas paskelbė, kad tai – 92 numeris.
Tiesa, anksčiau buvo skelbiama, kas A.Gelažninkas startuos 118, tačiau sportininkas jau gerokai anksčiau Dakaro ralio organizatoriams rašė laišką su prašymu skirti 69 numerį. Visgi tik po kurio laiko lietuvio prašymas buvo išgirstas ir starto pozicija pakelta aukštyn. Tiesa, ne taip aukštai, kaip norėjosi pačiam A.Gelažninkui.
Kalbėdamas apie trasas, sportininkas teigė, kad nors didžiąją greičio ruožų dalį sudarys smėlis, kuris iš sportininkų reikalauja itin daug fizinių jėgų, jo smėlis negąsdina. Mat A.Gelažninkas turi nemažai patirties kitose disciplinose, tad, anot sportininko, tai turėtų padėti lengviau susidoroti su smėlio trasomis.
Visgi A.Gelažnininko gedimai negąsdina, mat su rimtesniais nesklandumais jis jau yra susidūręsralio metu Maroke, kai pasiklydo, o dėl šios priežasties neužteko degalų pasiekti finišą.
Kartu su Arūnu į Dakarą važiuos ir mechanikai iš Lenkijos prie kurių prisijungs ir lenkų sportininkai. Jau šį penktadienį lietuvis išvažiuoja į Lenkiją ir ten išveža motocklą ir dviratį, kuris bus naudojamas vietiniam susisiekimui.
Lietuvių sportininkas važiuos su 2016 metų „KTM Rally Replica 450“ raliniu motociklu, kuris turi išties dėmesio vertą istoriją – tai Dakaro ralio čempiono Toby Price treniruočių motociklas. Šis modelis yra sukurtas specialiai raliams ir lyginant su įprastais modeliais yra šiek tiek stabilesnis ir greitesnis.
Sportininkas aiškino, kad kol kas modifikuota tik šio motociklo išvaizda, tačiau dar prisidės organizatorių technika ir reikiamų įrankių bagažas.
Ornazinatorių technika svarbi ne tik dėl nurodytų taškų, kuriuos turi pravažiuoti lenktynininkai, tačiau ir nelaimės atveju. Lietuviai pasakojo, kad tais atvejais, kai įvyksta gedimas, tačiau jo pašalinti neįmanoma, organizatorių įmontuoto mygtuko paspaudimu galima pranešti apie motociklininką ištikusią nelaimę.
A.Gelažninkas teigė, kad Dakaro raliui tinkamą motociklą rasti nėra itin sunku. Nors jų yra kur kas mažiau ir pradžioje lietuvis mąstė apie visiškai naują 2019 m. motociklą. Visgi koją pakišo laikas, mat tokį sprendimą priimti pavėlavo, nes jį užsakyti reikėjo jau pavasarį.
Kalbėdamas apie nesklandumus Dakare, sportininkas labiausiai akcentavo degalus. Mat net kelis kartus sportininkas yra susidūręs su situacija, kai pritrūksta degalų. Tad šio Dakaro metu A.Gelažninkas žadėjo kliautis tik pačiu savimi, stebėti kelio knygą ir pagal tai priimti sprendimus.
Be techninių gedimų lenktynininkams koją gali pakišti ir fizinės traumos. Lenktynių metu sportininkai patiria didelį fizinį krūvį, dėl kurio gali būti pertempti raumenys ar atsirasti didesnių traumų. Arūno Gelažninko treneris Mindaugas Pocius pabrėžė, kad dėl to labai svarbus fizinis sportininkų pasirengimas, masažai po važiavimų bei atitinkami raumenis atpalaiduojantys pratimai.
Neretai įveikus greičio ruožą sportininkams atpalaiduoti raumenis padeda būtent treneriai, tačiau M.Pocius aiškino, kad šiais metais nepakako biudžeto ir jis kartu su A.Gelažninku į Dakarą vykti negalės. Visgi treneris tikisi, kad šias kūnui svarbias procedūras A.Gelažninkui atlikti padės kitų komandų atstovai.
TAIP PAT SKAITYKITE: Trys Dakaro motociklininko Balio Bardausko naujienos: naujagimio laukimas, naujas personažas ir ypatingas numeris
Kompaniją Baliui Bardauskui pasirodymo 2019 m. Dakaro ralyje palaikys šiuo metu greičiausias Lietuvos motokroso ir enduro pilotas Arūnas Gelažninkas, puikiai pasirodęs Merzūgos ralyje ir laimėjęs Balkanų ralį.
TAIP PAT SKAITYKITE: Dakare debiutuosiantis motociklininkas Arūnas Gelažninkas: idėją pradėjo stumti mano draugai
Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius 15min yra sakęs, kad motociklininkas Arūnas Gelažninkas yra „sportininkas Nr.1“ ir jis „Dakare 2019“ gali nustebinti.