Penktadienį, sunkvežimiams arenoje ruošiant būsimą trasą, pakalbinome tris „Arenacross“ dalyvius. Visi jie gali pasigirti skirtinga lenktynių patirtimi, tačiau visus juos vienija pomėgis, pavirtęs darbu – motociklai.
50 lenktynių per metus
Patyręs motokroso lenktynininkas iš Prancūzijos Adrienas Lopesas ne pirmą kartą dalyvauja „Arenacross“ tipo varžybose. Lietuva jam – 24-oji šalis, kurioje jis važiuos motociklu.
Jis neslėpė, kad važiavimas skirtingose šalyse skiriasi – trasos, žiūrovai, pati lenktynių organizacija skiriasi.
„Motokrosas yra mano darbas. Vien superkrose dalyvauju apie 50 lenktynių per metus, užimta daugelis mano savaitgalių. Tai yra mano darbas, turiu mažai laisvo laiko“, – paklaustas apie laisvą laiką, atsakė prancūzas.
Įdomu, kad „Arenacross“ Kaune jis dalyvaus ne savo motociklu – atsiveža tik pakabą, o patį motociklą jam paskolins KTM atstovai Lietuvoje.
„Į daugelį varžybų atsivežu tik savo motociklo pakabą. Standartinė KTM pakaba yra tinkama motokrosui, bet ne superkrosui – mūsų gaminta pakaba šioms varžyboms yra geresnė“, – kalbėjo A.Lopesas.
Palygino su atomine bomba
Latvis Martinas Aleksandrovičius – vienintelis Baltijos šalių atstovas, profesionaliai užsiimantis „motofreestyle'u“ – jis ore atlieka įvairius triukus su motociklu.
„Daug kartų kritau. Pačioje pradžioje, kai tik ėmiau treniruotis, stengiausi ant savo galimybių ribos. Pradėjau tik prieš ketverius metus. Pirmasis išmoktas triukas buvo „back flip“. Buvo labai blogų savaičių, kai daug krisdavau, bet, ačiū kosmosui, labai rimtų traumų pavyko išvengti“, – juokavo latvis.
Jis prisiminė vieną treniruočių sesiją 2012-aisiais Ispanijoje – tuomet jo draugui nepavyko „back flipas“ ir jis tris savaites pragulėjo komoje.
„Tai pavojingas sportas. Gyvename ant atominės bombos ir nežinome, kada ji sprogs. Stengiamės galvoti pozityviai“, – pasakojo M.Aleksandrovičius.
„Reikia savimi pasitikėti ir žinoti, kad tau pasiseks. Jei galvoji, kad problema kils, ji būtinai ir kils“, – pridūrė jis.
Motokrosas yra sunkesnis fizinis išbandymas, tačiau čia krūvis šiek tiek kitoks. Tai daugiau smegenų krūvis. Būna baisu, labai baisu, bet man tai patinka.
M.Aleksandrovičius neslėpė, kad motokrosas yra sunkesnis fizinis išbandymas nei paprasta gimnastika, tačiau jis pats, prieš bandydamas triukus ore su motociklu, ilgą laiką treniravosi su gimnastais.
„Motokrosas yra sunkesnis fizinis išbandymas, tačiau čia krūvis šiek tiek kitoks. Tai daugiau smegenų krūvis. Būna baisu, labai baisu, bet man tai patinka“, – sakė motociklininkas.
Jis prisiminė ir vieną šiandien juokingai skambantį epizodą, kuris galėjo baigtis itin liūdnai – triuko metu jis krito nuo motociklo, o šis nuriedėjo į tribūną.
„Kai treniruotėse mokaisi naujų triukų, problemų kyla. Prieš porą metų šuolio metu stengiausi perkelti koją į šoną, bet kita koja nuslydo ir nusileidau jau ne ant motociklo, o greta. Motociklas nulėkė į tribūnas, bet viskas baigėsi gerai. Tokių atvejų būna“, – pasakojo M.Aleksandrovičius.
Tikslas – nugalėti
Vienuoliką kartų Lietuvos motokroso čempionu tapęs Arūnas Gelažninkas pirmauja ir „Arenacross Baltic Cup“ 2015-ųjų sezone. Praėjusį savaitgalį vykusias varžybas Rygoje jis vadina blogiausiomis karjeroje – jis daug kartų krito ir finišavo septintas.
„Dabar jaučiu, kad ranką skauda – nusideginau delną. Bandysiu sukąsti dantis ir padaryti viską, ką galėsiu. Po dviejų etapų vis dar pirmauju, tačiau mane tenkina tik pergalė“, – ryžtingai kalbėjo lietuvis.
Paprašytas palyginti „Arenacross“ su motokroso varžybomis, atsakymo jis ilgai nemąstė.
„Čia viskas gerai matoma žiūrovams. Patiems sportininkams tai iššūkis, kadangi visur nedaug vietos įsibėgėjimui ir stabdymui, o šuoliai dideli ir sudėtingi. Skiriasi tuo, kad intensyvumas gerokai didesnis“, – sakė A.Gelažninkas.
Paprašytas įvardyti svajonę, jis per sekundę išpyškino – Dakaras.
„Po to gal ir baigčiau (karjerą)“, – šyptelėjo sportininkas.