Renginio idėja gimė 2013 metais klubui ATVfanai.lt. Tuo metu Klaipėdoje atidaręs motociklų, jų dalių ir priedų parduotuvę ir pats persikėlęs ten gyventi klubo vadovas Aurelijus Stakulis ėmėsi iniciatyvos organizuoti renginį:
„Klaipėdoje tada nevyko jokie renginiai, skirti bekelės motociklams ir ypač keturračiams. Taip beieškant ko nors „kitokio ir naujo“ idėja virto jau šeštus metus egzistuojančiu renginiu, skirtu labiausiai keturračiams motociklams, bet puikiai pritaikytu ir Hard Enduro motociklams.“
Unikalus renginys Lietuvoje kasmet sutraukia iki šimto dalyvių iš Lietuvos bei Latvijos. Ralio ilgis sieks apie 150 km. Pats maršrutas dėliojamas maksimaliai išbraukiant pelkėtas vietas, vengiant technikos „skandinimo“.
Organizatorių teigimu, „tikslas yra sukurti techniškai sudėtingą, ilgą ir žmogaus (ne technikos) ištvermę išbandantį maršrutą. Todėl staigmenas, įvertindami dalyvių nuovargį, dėl jų pačių saugumo planuojame maršruto pabaigoje, kuo arčiau stovyklos.“
Atrodo, nieko sudėtingo? Organizatoriai su jumis nesutiktų, jiems pats geriausias įvertinimas, kai grįžę dalyviai su jais nesišneka, tad būtų naivu tikėtis lengvo pasivažinėjimo ir juo labiau lengvos pergalės. Šiame etape yra pakeitimų ir palengvinimų solo motociklininkams, pasak Aurelijaus Stakulio, „Hard Enduro motociklininkų prašymu jų starto laikai yra gerokai paankstinti, tad ir finišuoti jie turėtų šviesoje. Keturratininkams dar teks važiuoti bei finišuoti jau sutemus. Ankstyvesni startai nepalengvins paties maršruto sudėtingumo ar jo sunkumo.“
Važiuojama poromis, vadovaujantis GPS imtuvais bei maršrute sudėliotais specialiais punktais, kuriuos privaloma „surinkti“ eilės tvarka nusifotografuojant prie jų. Taip pat viduryje trasos specialiai numatyti du greičio ruožai. Todėl dalyviai, sąžiningai įveikę visą atkarpą ir grįžę į stovyklą, jau žino rezultatus.
Belieka patikrinti jų GPS imtuvus ir galima iškart skelbti nugalėtojus. Siekiant išvengti paklydimų ir žalos gamtai, dalyviams nuo maršruto leidžiama nukrypti iki 50 metrų, nukrypus daugiau, privaloma grįžti į tą pačią vietą ir tęsti toliau.
Organizatoriai po 85 km numatė sustojimą dalyvių stovykloje, kur lenktynininkai galės patys nuspręsti, ar varžybas baigti, ar tęsti, nes būtent likusiuose 65 km jų lauks didžiausias įdomumas. Pasidarę keletą nuotraukų ir asmenukių ant specialiai sukurtos „Dakaro” tipo starto pakylos, būsite palydėti į asmeninį naktinį iššūkį.
Kviečiama dalyvauti ir varžytis keturiose klasėse: ATV 4x4 iki 750cc, ATV 4x4 virš 750cc bei ATVsport 2x4, taip pat Hard Enduro motociklų savininkus, kuriems trasa bus 30 proc. lengvesnė. O visiems, norintiems išbandyti, bet nesivaržyti dėl rezultato, speciali entuziastų (mėgėjų) klasė, kurioje gali važiuoti visi norintys ir įvairių tipų bekelės motociklai.
Kiekvieno etapo varžybų nugalėtojai yra apdovanojami vienetinėmis, specialiai
kuriamomis, iš sunkaus metalo pjaustytomis ir Lietuvos perimetrą vaizduojančiomis taurėmis. Entuziastams (mėgėjams) skiriami atminimo diplomai.
Startų laikai:
- Quad Utility (4x4) iki 750cc - 17.00 val.
- Quad Utility (4x4) virš 750cc - 17.00 val.
- Quad Sport (4x2) - 15.00 val.
- Hard Enduro - 14.00 val.
- Entuziastų (mėgėjų) klasė - 16.00 val.