Vėliau Nasseras laimėjo Pasaulio ralio maratonų taurę. O 2018-ųjų pradžioje šis „Toyota Gazoo Racing“ pilotas Dakare bando įkąsti „Peugeot“ komandai, kuriai nugalėtojų titulas buvo prognozuojamas iš anksto. Nepaisant prakirstų padangų ar kelių navigacijos klaidų, kurios Nasserą šiek tiek stumtelėjo žemyn, jis išlieka pavojingas, nenuspėjamas varžovams ir labai mylimas sirgalių. Galbūt ne tik dėl nuopelnų automobilių ir sportinio šaudymo srityse (jis – olimpinis čempionas).
Nasseras iš visos Dakaro žvaigždžių minios išsiskiria tuo, kad yra labai „paprastas“, atviras, mandagus. Žurnalistus ar jo laukiančius sirgalius kartais pavadina tiesiog „broliais“. Turbūt galite įsivaizduoti, kaip gera ant širdies po to palieka?
301-uoju numeriu pažymėtą „Toyota“ vairuojantis Kataro pilietis trumpo interviu metu pasinaudojo proga ir pakvietė Lietuvos šaulius į Katarą, kur jau po mėnesio vyks „Katar Open“ varžybos.
Nors Stephane'as Peterhanselis ir sakė, kad po trečiojo Dakaro etapo į priekį Nasserą paleido pirmą specialiai, kad js „atidarytų kelią“ kopose (nes priekyje nevažiavo motociklai), o vėliau aplenkė, tai tikrai nemažina šio lenktynininko nuopelnų ir nesumenkina pastangų kovojant dėl titulo.
„Taip, Peugeot bagiai turi geresnes galimybes kopose. Nes jų padangų oro sistema reguliuojama neišlipant iš automobilio, taip sutaupoma labai daug laiko. Sumažinus slėgį kopose, iš jų išvažiavus ant tvirto grunto, vėl galima pripūsti. Jei nepripūti, gali prakirsti į akmenį. Kiti automobiliai tokių galimybių neturi. Todėl nuo Peugeot pilotų šiek tiek atsilikau“, – sakė Nasseras al-Attiyah 15min per poilsio dieną La Pase. Jis tikėjosi, kad antra Dakaro dalis bus ne mažiau įdomi.
O kaip jis vertina „Toyota“ patobulinimus? Juk ir „Toyota Gazoo“, ir MINI gerokai perdarė automobilius, norėdami prilygti iš Dakaro besitraukiantiems „Peugeot“.
„Važiuojame trimis naujomis 2018 m. versijos Toyotomis. Tai tikrai fantastiški automobiliai. Pasikeitė daugybė automobilio parametrų, variklis paslinktas arčiau vidurio. Dėl to žemesnė ir mūsų sėdėsena, ji tapo panašesnė į F1 pilotų. Kol kas kovojame dėl vietų ant podiumo. Žinoma, dar visko gali nutikti – mes tikrai neleisime Peugeot atsikvėpti“, – tvirtino Nasseras.
Tačiau jis, FIA Pasaulio ralio maratonų taurės laimėtojas, tikrai turi daugiau patirties smėlynuose, nei ralio trasose. Ir būtent Argentinoje gausu ir smėlio, ir feš fešo (smėlio miltų). Gal čia ir gali įvykti lūžis lyderių rikuotėje?
„Patirties nepakanka, kai kalbame apie skirtingas taisykles, taikomas bagiams ir 4x4 automobiliams. Apie galimybę reguliuoti padangų slėgį jau kalbėjau, yra ir kitų techninių skirtumų“, – aiškino katarietis, kovojantis jei ne dėl aukščiausios vietos, tai mažų mažiausiai dėl trečios vietos šių metų Dakare.
Šis Dakaras – 40-tasis. Ar tik dėl to jis ypatingas, ar yra ir kitų priežasčių?
„O taip, šis Dakaras tikrai ypatingas. Pradėjome jį Peru, kur buvo daug sudėtingos navigacijos, ilgų pervažiavimų, piktų kopų, klampaus smėlio. Juk matote, kiek automobilių atkrito, netgi lyderiai strigo kopose ar po jų negalėjo tęsti lenktynių. Bet toks ir turi būti tikras Dakaras – didelis išbandymas visiems. Nes jis juk vyksta tik kartą metuose ir neturėtų būti lengvas pasivažinėjimas po smėlį“, – šypsojosi bekelės maratonų legenda Nasseras al-Attiyah.