„Jaučiausi užsisėdėjęs su senu automobiliu ir važiuodamas tuose pačiuose raliuose. Dabar viskas nauja, mokysiuos, pratinsiuos važiuoti nauju automobiliu. Tikiu, kad jis bus greitesnis. Gal juo išbandysiu naujas trasas.“, – džiaugiasi Vytautas.
Naujasis „Evo X“ Vytauto autoparke keičia iki tol jo naudotus septintos, aštuntos ir devintos kartos „Evolution“ serijos automobilius. Tvarkinga seka vairuoti automobiliai buvo vienas už kitą greitesni. Būsime drąsūs ir pasakysime, kad dešimtas bus dar greitesnis.
„Mitsubishi“ inžinieriai „Evo X“ sukūrė kone nuo balto popieriaus lapo. Važiuoklė, variklis, transmisija – viskas nauja. Variklis įgavo šiek tiek daugiau galios, bet ne tai svarbiausia. Geresnė žinia yra platesnis jo galios diapozonas ir mažesnis svoris (blokas pagamintas iš aliuminio).
„Vienintelis ramybės neduodantis dalykas – didesnis automobilio svoris. Nors kolegos vairuojantys tokius pat automobilius sako, kad to nesijaučia. Jaučiasi tik padidėjusi galia ir geresnis jos „atidavimas“. Galbūt ralio čempionui nėra dėl ko nerimauti?
Nors „Evo X“ yra keliais kilogramais sunkesnis, jo svorio pasiskirstymas priekinei ir galinei ašiai pagerėjo. Akumuliatoriai, skysčių bakeliai perkelti į galą, o variklis montuojamas kitokiu kampu. Dabar jo turbina yra arčiau salono, variklis „palenktas“ priekin. Jei devintos kartos „Evo“ mėgo, kaip lenktynininkai sako, smigti nosimi, naujasis turėtų nuo tramplinu nusileisti visais keturiais ratais vienu metu.
„Yra plazminis televizorius“, – sako Vytautas. Jis turi galvoje sumontuotą informacinį kompiuterį, kuris seka visus automobilio parametrus – sūkius, greitį, oro, tepalo ir vandens temperatūras, išcentrines „G“ jėgas ir t.t. Juo taip pat galima sekti ar vairuotojas posūkyje paspaudė stabdžių pedalą, o gal neatleido akceleratoriaus. Šios žinios gali įtakoti mažiausias sekundės dalis greičio ruože, tačiau finišo liniją kirtus sudėjus dešimtąsias gali gautis sekundės. Lemiamos sekundės kovoje dėl pergalės.