Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis „McLaren“ bolidas – daugiau nei evoliucija

Nors „McLaren“ lenktynininkams patraukus širmą nuo naujojo MP4-28 bolido iš pirmo žvilgsnio jis neatrodė revoliucinis, automobilis iš tiesų yra ekipos pasirinktos visiškai naujos koncepcijos vaisius.
„McLaren MP4-28“ bolido pristatymas
„McLaren MP4-28“ bolido pristatymas / „Scanpix“ nuotr.

Ambicingas projektas

Komandos vykdantysis direktorius Jonathanas Nealas pristatymo metu paaiškino, kad kurdama naująjį bolidą pasuko ambicingesniu ir rizikingesniu keliu, nors taisyklės prieš šį sezoną pasikeitė ir nedaug.

„Kai taisyklės keičiasi nedaug, ar renkiesi konservatyvų kelią, ar pasuki ambicingiau? Šiuo atveju mes nusprendėme būti ambicingesni“, – teigė vienas ekipos vadovų.

„Mes tikime, kad tai mums suteiks didesnį tobulinimo potencialą, užuot išsikvėpus jau sezono viduryje.“

Nauja koncepcija

Ekipos inžinerijos vadovas Timo Gossas paantrino, kad ankstesnė koncepcija, kurią vainikavo pernykštis MP4-27, buvo jau pasiekusi savo tobulinimo ribas, dėl ko ir buvo priimtas sprendimas nepasitenkinti vien esamos technikos evoliucija.

„Dėdami pagrindą šiam bolidui išnagrinėjome, kokį tobulinimo lygį pasiektume, jei tiesiog tęstume darbą prie to paties automobilio. Supratome, kad turime žengti didesnį žingsnį“, – aiškino specialistas.

„Nustatydami šio bolido architektūrą, siekėme suteikti sau daugiau laisvės išnaudojant tas automobilio sritis, kuriose galime sukurti daugiausiai pajėgumo.“

Pakelta nosis su paslėptų laipteliu

Labiausiai į akis pristačius bolidą krito aukščiau nei pernai pakeltas jo priekis. „McLaren“ 2012 m. buvo vos viena iš dviejų komandų, pasirinkusių palyginti žemą automobilio nosį ir taip išvengusių ančiasnapį primenančios išvaizdos. Tuo tarpu, kurdama šių metų techniką, komanda prisijungė prie daugumos.

Tiesa, kitaip nei „Lotus“ komanda, „McLaren“ nusprendė uždengti laiptelį bolido nosyje taisyklėse šiemet numatytu dangteliu. Komandos specialistai tik nusijuokė iš konkurentų teiginių, esą toks elementas tik prideda papildomo svorio ir nesuteikia jokios naudos.

„Tyčia laiptelio nosies viršutiniame paviršiuje nepaliksi dėl aerodinaminių priežasčių – tai taisyklių pasekmė. Taigi, mes jo ir nepalikome“, – pažymėjo T. Gossas.

„Šis dangtelis yra lengvas. Jis visiškai nestruktūrinis, todėl sveria labai mažai.“

„Ferrari F2012“ matyta priekinė pakaba

MP4-28 įdiegta ir prieštaringai pernai įvertinta „Ferrari“ naujovė – priekinė „pull rod“ tipo pakaba, jos svirčių nekryžiuojant ir išdėstant žemiau nei „push rod“ sprendimo atveju. „McLaren“ specialistai suskubo patikinti nenukopijavę konkurentų.

„Sprendimą priėmėme po gausybės tyrimų. Kai pamatai ką nors naujo kitame bolide, visuomet užduodi sau klausimą – kodėl jie taip padarė? „Formulėje-1“ neįmanoma nukopijuoti kitų koncepcijos, nes tai tiesiog nepasiteisins. Turi iš esmės suprasti visą veikimą“, – teigė T. Gossas.

„Praėjus šiek tiek laiko ir atlikę šiek tiek darbo supratome, kaip tai gali būti naudinga mūsų bolidui.“

„Radome aerodinaminės naudos, kuri nusvėrė kinematikos ir struktūrinius tokios pakabos trūkumus.“

Savų principų išmetimo sistema

Projektuodama naujojo bolido galą, „McLaren“ liko ištikima savo principams ir nesiėmė kopijuoti „Red Bull“ sprendimų. Šiemet čia kėbulas dar siauresnis, taip kur kas labiau optimizuojant oro tėkmę.

„Tai aerodinamikos derinimas. Bandydami pasiekti vieną išmetimo sistemos efektą, turi kartu užtikrinti, kad nepučiant išmetamosioms dujoms bolido galas vis dar veikia tinkamai.“

„Mes nuėjome dar toliau. Tokia šio bolido kūrimo filosofija – nueiti toliau tose srityse, kuriose žinome, kad automobilis elgiasi tinkamai ir reaguoja.“

Pasyviai DRS – ne

Pabaigai, „McLaren“ nusprendė bolide neįdiegti ir pasyviosios DRS sistemos, matytos anksčiau pristatame „Lotus E21“. Komanda paaiškino sutelkusi savo dėmesį į kitas sritis.

„Tokias sistemas tyrinėjame jau porą sezonų. Kaip matėte, lenktynėse jos taip ir nepanaudojome“, – pastebėjo T. Gossas.

„Efektyvų jų darbą – kad gaunama nauda nusvertų nuostolius – užtikrinti nėra lengva. Tokia sistema turi parazitinių trūkumų.“

„Kaip matėte, praėjusiame sezone tai išbandė net trys komandos, tačiau lenktynėse to nepanaudojo nei viena iš jų.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos