Tačiau apie viską nuo pradžių.
Likus 4-ioms savaitėms iki varžybų dienos, automobilis vis dar stovėjo neliestas nuo 2015 m. 1000 km lenktynių. Galimybė startuoti atsirado tik po lemtingo susitikimo birželio 26 d. Kaune, kai iki registracijos į lenktynes galutinės datos buvo likusios tik 4-dienos. Skirtingus tikslus sau keliantys, bet užsidegę bendra sportine dvasia Saulius Rudokas, Marius Obeliūnas ir Dovilas Čiutelė sutarė - „...važiuojame ieškoti nuotykių! Lenktynės! Nuotykiai! Azartas!“
Iš čia ir gimė komandos pavadinimas „Pakuotės centras/racing adventure“. Ir dar tą pačią dieną tryse išstūmė automobilį iš garažo į dirbtuves. Saulius jau planavo papildomas treniruotes, Marius atsiraitojęs rankovęs kibo į organizacinius reikalus... Nepraėjo kelios dienos ir prisijungė likę pilotai Tadas Kaušakys bei Klaudijus Jurkša, bei techninio palaikymo vadovas Tomas Šutinis.
Per savaitę buvo atlikti pagrindiniai organizaciniai darbai, suburtas mechanikų kolektyvas. Visi mechanikai puikiai pažįstantys šį prototipinį VAZ automobilį ir, toks jausmas, kad galėtų jį suremontuoti užrištomis akimis ir dar nuotoliniu būdu. Perrinkimo metu automobilis nebuvo paliekamas be priežiūros nei dieną, nei naktį – visai kaip intensyvios terapijos palatoje. Laikas buvo griežtai normuotas, ypač po to, kai po 2015 m. lenktynių, buvo sudaryta tobulinamų mazgų „ataskaita“. „Viskas bus padaryta“ – neabejojo Dovilas, ir didžiausias malonumas buvo braukti iš sąrašo atliktus darbus.
Liepos 17 d. „Nemuno žiedo“ trasoje komanda testavo automobilį. „Keletas smulkmenų ir liks tik pakuotis į Palangą“ – visi vieningai nutarė. Tas keletas smulkmenų, kaip vėliau pasirodė, buvo visas priekinės važiuoklės perdarymas – čia Dovilo ir mechanikų staigmena komandai. Per lenktynes automobilio valdymo pagerėjimu buvo nustebinti visi vairuotojai – priekis tapo stabilesnis. Be to, po varžybų pastebėjome, kad padangos nebedilo taip greitai, kaip ankstesniais metais. Tik dalis padangų taip ir liko serviso zonoje nepašildytos lenktynių trasos asfalto...
Palanga. Liepos 20 dieną techninė ir administracinė komisija praeita be priekaištų ir visa komanda nekantraudama laukė treniruočių – susipažinti su trasa, atlikti vairuotojų pasikeitimo treniruotes, nustatyti automobilio parametrus ir galutinai „prijaukinti“ turbiną. Po pirmos treniruotės automobilis grąžintas į serviso zoną. Viskas veikia, vairuotojai patenkinti. Ką veikti? Mechnanikų brigada, vakare aptarinėdama treniruotę stebėjosi – „ar tik ne tyla prieš audrą? įrankiai nežvanga“.
Antros dienos pirmųjų treniruočių metu variklyje atsirado mechaninis garsas, dar keletą ratų prieš tai variklio turbinos slėgis šoktelėjo iki kritinio lygio. Automobilis staigiai stumiamas į techninę aptarnavimo zoną, žaibiškai išardomas... Rezultatas – sulinkęs švaistiklis.
„Turime?“ – klausia Saulius. „Ne, jau kelis metus nesivežame, nes niekada neprireikė“ – atsakė Dovilas. Tačiau tai dar ne viskas – švaistikliai ne gamykliniai, juos reikėjo pasigaminti, nes net Kaune dirbtuvėse atsarginių nebuvo.
„Gerai, kad tik vienas“ – nudžiugo komanda. Palanga, Kretinga, Raseiniai, Klaipėda... daug skambučių ir švaistiklis surastas, kaip ir dirbtuvės Klaipėdoje su specialia įranga. Jau buvo aišku, kad nei į antras treniruotes, nei į kvalifikaciją nespėsime.
Vakaras, sulaukus naujo švaistiklio, pasibaigė netikėtai – panašiai kaip „sutikti lokį Labanoro girioje“. Paaiškėjo, kad likę 3 švaistikliai taip pat sulinkę, tik tiek mažai, kad nepridėjus naujo – nebuvo galima pastebėti.
Naktis ilga! Nuotykiai prasidėjo. Reikiamų švaistiklių buvo ieškoma jau ir Kauno regione. Tinkami surasti Kauno priemiestyje, siunčiamas vienas iš mechanikų „namo“. Vėl žvanga staklės. Švaistikliai grįžo 23.00 val. Variklis baigiamas rinkti 1.30. Užkuriamas. Po 15 min. pasigirsta „General Financing by Pitlane“ Porsche pakeisto variklio garsas… „O! mes ne paskutiniai. Aplenkėm…“ – šmaikštavo pavargę, bet pozityviai nusteikę mechanikai.
Ryte startas. Startavo Saulius - labai norėjo nuotykių, o starte jų tikrai netrūksta. Suprantama, komandai teko startuoti 4-ai nuo galo, bet tą dieną svarbiausia, kad „Pakuotės centras/racing adventure“ yra starto tiesiojoje. Viskas sekėsi puikiai, Sauliaus laikai gerėjo, automobilis kaprizų nerodė. Pasikeisdami važiavo Saulius, Tadas ir Klaudijus.
Praėjus beveik trims valandoms staiga automobilis pradėjo trūkčioti. Saulius apie tai iškart informavo per raciją. Boksuose buvo tik vienintelis įtarimas, kad baigėsi degalai, tačiau kiti Sauliaus žodžiai buvo „alyva ant grindų! Po kojom alyva!“
Šįkart švaistiklis ne linko, o lūžo, ir prakirto variklio bloką. Buvo nuspręsta nesudėti ginklų – komanda turėjo atsarginį, ne tokį galingą, bet tinkamą varžyboms, variklį. Jis buvo pakeistas per 2 val. ir automobilis vėl trasoje.
Variklio pakeitimo metu buvo surastas ir lemtingas gedimas – įtrūkusi turbinos slėgio valdymo žarnelė, kuri svarbiausiais momentais nereguliuodavo variklio slėgio, įvykdavo perpūtimas, ko pasekoje ir linko bei lūžo švaistikliai...toks jau tas automobilių sportas – neatleidžia nei menkiausių klaidų.
Po variklio keitimo lentyniavo Dovilas, tikrino parametrus, periodiškai stodamas į boksus patikrinimui. Neužilgo prakiuro aušinimo žarna ir teko kelis kartus stoti ją remontuoti. Su aušinimo sistema nuotykiai nesibaigė iki pat lenktynių pabaigos – Sauliui teko kartoti panašų pranešimą per raciją, tik šį kartą tai buvo aušinimo skystis salone.
VAZ automobilių pečiukas – tipinė problema, žino daugelis, dažniausiai užklumpa netinkamiausiu momentu. Vėl automobilis stabdomas, per 10 min. suremontuojamas ir paleidžiamas kovoti iki paskutinių ratų.
Toliau automobilis važiavo be trukdžių ir komanda sėkmingai kirto finišo tiesiąją.
Vienareikšmiškai, visa komanda vieningai sutarė - „nuotykiai buvo!“. Ir kaip bepažiūrėsite į šia komandą ir jos automobilį – ar per lenktynių ar per nostalgijos VAZ markės automobiliams prizmę – ji visada dėmesio sukūryje... Tik gal reiktų atskirą straipsnį parašyti atsakymams „kodėl VAZ?“
Faktai apie „Pakuotės centras/racing adventure“ pasiekimus 2016 m. „ENEOS 1006 km lenktynėse“:
- Įveiktų ratų skaičius – 185.
- Geriausias rato įveikimo laikas – 1 min. 25,561 sek.
- 4 vieta X1 prototipų klasėje