Negalima lyginti, bet palyginkime: Dakaro lietuvių technikos panašumai ir skirtumai

Šiais metais Dakaro maratone matome rekordinį lietuvių skaičių. Automobilių įskaitoje lenktynes pradėjo penki duetai, motociklų ir keturračių kategorijoje turime po vieną mūsų šalies atstovą. Vienos komandos savo arsenalą atsinaujino, kitos startuos su ankstesniais metais jau matyta technika. Nors visų lietuvių technika yra labai skirtinga ir ją lyginti vieną su kita yra sudėtinga dėl daugybės techninių niuansų, bet apžvelkime oficialius skaičius. Savaime aišku, kad lenktynes laimi ne metalas, o vairuotojai ir ekipažai bei jų turimos kompetencijos, tačiau technikos pranašumas, žinoma, leidžia lengviau išgyventi Dakaro trilerį.
Lietuvių Dakaro technika
Lietuvių Dakaro technika / 15min koliažas

Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro

Patį naujausią automobilį lietuvių gretose vairuoja Benediktas Vanagas, kuriam kelio knygą skaito jau praėjusiame Dakare talkinęs portugalas Filipe Palmeiro. Komanda į Saudo Arabiją išsiuntė naująjį savo pirkinį – „Toyota Gazoo Racing Hilux IMA“.

„Dalinai gamyklinės komandos statusas mums leidžia įgyti naujausią techniką. Tiktai Nasser'as ir Giniel'is startuos su dar naujesne „Toyota Gazoo Racing Hilux“ evoliucija, bet taip arti gamyklinės technikos nesame buvę. Šiemet yra pagaminti 4 tokie IMA modeliai. Jais, mano žiniomis, turėtų startuoti Yazeedas Al-Rajhi, Bernhardas Ten Brinke, Kuba Przygonski ir mes. Viso pasaulyje „ganosi“ 14 IMA modelių. Mes galėjome rinktis IMA, kuria praėjusiame Dakare startavo Fernando Alonso. Bet pragmatiškai „Toyota“ leidus „pasiėmėme“ visiškai naują bolidą“, – savo „Facebook“ paskyroje skelbė Benediktas Vanagas.

„Toyota Gazoo Racing Hilux IMA“ į priekį gena 5 litrų, 8 cilindrų „Lexus RC-F“ variklis, per sekvencinę kumštelinę pavarų dėžę atiduodantis 380 arklio galių ir 600 niutonmetrų sukimo momentą, tačiau šie skaičiai nėra pagrindinis aspektas, kuo naujasis modelis yra pranašesnis už senesnes versijas. Viskas slypi po šifruote IMA.

Naujojoje versijoje variklis turi vadinamąjį „sausą“ karterį. Tai leidžia šiek tiek padidinti galingumą bei variklį dar nuleisti žemyn, palyginus su anksčiau naudotu. Visa tai leidžia stipriai keisti bolido svorio centrą. Tai duoda geresnį valdomumą. Kita rėminės konstrukcijos filosofija dėl pastumto į vidurį variklio leidžia naudoti gerokai ilgesnes pakabos svirtis. Ir nors pakabos eiga klasėse yra visiems apribota vienodai, ilgesnės svirtys leidžia turėti mažiau kintančią ratų geometriją pakabai kylant aukštyn ir leidžiantis žemyn. Bolidas yra lengvesnis ir turėtų sverti tiek, kiek numatyta naujai sumažintuose techniniuose reikalavimuose. Šiame bolide degalų bako talpa siekia 500 litrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų