Visos Dakaro naujienos vienoje vietoje (spauskite čia)
6000 minučių arba 100 valandų bauda buvo skirta Dakaro ralio sunkvežimių įskaitoje lenktyniaujančiai ispanų ekipai, kuri varžosi 525 numeriu pažymėtu sunkvežimiu.
Tokia griežta sankcija dalyviams buvo pritaikyta dėl to, kad šie greičio ruože remontavo savo sunkvežimį pasinaudodami pašaline pagalba.
FIA Sporto komisarų kolegijos priimto sprendimo protokole rašoma, kad neleistinos pagalbos atvejis buvo užfiksuotas ketvirtame greičio ruože. Pačioje jo pradžioje 525-uoju numeriu pažymėtas „TH-Trucks Team“ ekipos sunkvežimis sustojo dėl skysčių nuotekio greta techninio palaikymo sunkvežimio.
Netrukus prie sustojusių dalyvių stabtelėjo dar vienas ekipažas, pažymėtas 516-uoju numeriu. Atrodytų, kad šioje situacijoje taisyklės nebuvo pažeistos, nes dalyvis padėjo dalyviui, kas yra leidžiama, tačiau teisėjai atkreipė dėmesį į vieną detalę. Paaiškėjo, kad 516-asis numeris tos dienos greičio ruožo net nepradėjo, nes daugiau nei leidžiama pavėlavo į startą ir jiems nebuvo leista startuoti etape. Tačiau netoli nuo starto sustojus 525-ajam numeriui, 516-ojo numerio ekipažas atvyko į pagalbą, nors tame greičio ruože tądien net nedalyvavo.
Įvykio dalyvius išklausę teisėjai perdavė informaciją komisarams, kurie nusprendė, kad 525-ajam numeriui už pasinaudojimą neleistina pagalba turi būti skiriama bauda. Iš pradžių buvo diskutuota apie 50 valandų baudą. Analogiška nuobauda skiriama tokiu atveju, jei dalyvis deklaruoja, kad keis variklio bloką.
Tačiau komisarai baudą 525-ajam numeriui galiausiai padidino iki 100 valandų motyvuodami tuo, kad dalyviai variklį keičia ir 50 valandų baudą priima tiesiog neturėdami kitos išeitis ir siekdami žūtbūt tęsti lenktynes.
Visgi šiuo atveju, anot komisarų, buvo pasielgta nesportiškai, tyčia nusižengta taisyklėms, todėl bauda negali būti tokia pati, kokia skiriama už variklio keitimą esant būtinybei, kai dalyvis tai deklaruoja.