Plačiau apie tai rašoma Kauno rajono savivaldybės pranešime.
„Kačerginės trasa garsėja legendomis – geromis ir blogomis. Tikiuosi, kad trečias mėginimas atgaivinti šį svarbų objektą bus sėkmingas“, – kalbėjo viceministrė.
Pereinamajam laikotarpiui paskirtos dvi „auklės“: turtą patikėjimo teise valdys ir ieškos koncesininko Lino Tubelio vadovaujamas Lietuvos sporto centras, o viešajai įstaigai „Nacionalinis žiedas“ laikinai vadovaus direktorius Žygimantas Šeštokas.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija yra didžiausia „Nacionalinio žiedo“ dalininkė, turinti tris balsus, todėl ji ir inicijavo sprendimus. Vieną balsą turinti Kauno miesto savivaldybė nusprendė savo dalį parduoti aukcione.
Kauno rajono savivaldybė irgi turi tik vieną balsą, tačiau meras Valerijus Makūnas patikino, kad Kauno rajonas yra pasiryžęs toliau dalyvauti objekto valdyme. „Kačerginės trasa yra mūsų teritorijoje, todėl jaučiamės atsakingi už šio unikalaus objekto ateitį“, – tvirtino meras.
„Kačerginė galėtų tapti techninių sporto šakų sostine. Norėtųsi, kad trasa tarnautų ne tik sportui, bet ir įvairiems renginiams, kad joje atsirastų vietos ir jaunimui, ir automobilių sporto veteranams. Deja, iki šiol dirbusio direktoriaus veikloje pasigedau darnos, glaudesnio ryšio su sporto bendruomene, ūkiškumo“, – kalbėjo V. Makūnas.
Tikrins finansinę situaciją
Kauno rajono savivaldybė jau investavo į trasos infrastuktūrą daugiau kaip 135 tūkst. eurų, taip pat parengė Gaižinėlių kaimo Nemuno gatvės rekonstrukcijos techninį projektą. Prie trasos gaivinimo prisidėjo ir Kauno miesto savivaldybė, buvęs Kūno kultūros ir sporto departamentas, tačiau šių pastangų nepakako.
Nuo 2016 m. VšĮ „Nacionalinis žiedas“ vadovavęs direktorius Arūnas Samochinas nesugebėjo rasti koncesininko, o jo veikla dalininkams sukėlė įtarimų.
Daug pastabų buvusiam direktoriui išsakė ir šia trasa besinaudojantys Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius, sporto klubo „CR Moto“ vadovas Jaroslavas Buinauskas, kiti visuomenininkai. Sportininkai guodėsi, kad jiems tekdavo savo lėšomis lopyti trasos duobes, rūpintis saugumu, ieškoti šiukšliadėžių.
Federacijų atstovai taip pat prašė būti įtraukiami sprendžiant trasos licencijavimo klausimus.
K.Tiesnesytė patikino, kad 2020 metams sudarytos sutartys su „Nacionaliniu žiedu“ galios ir pažadėjo į trasos problemų sprendimą įtraukti sporto bendruomenės atstovus.
„Pirmaeilis uždavinys – atlikti išsamų auditą, išsiaiškinti viešosios įstaigos finansinę situaciją. Po to svarstysime ar „Nacionalinį žiedą“ tikslinga palikti, ar ieškoti kito valdymo modelio. Taip pat turime išpirkti Kačerginės trasos teritorijoje esantį privatų sklypą, o svarbiausia – rasti koncesininką, kuris trasą įveiklintų“, – pabrėžė viceministrė.