Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Neste Dream 2 Drive“ antrame sezone – naujas lenktynių bolidas ir dukart daugiau pajėgų

Skeptikams nosis nušluostę ir įrodę, kad tiesiai iš simuliatoriaus kėdės galima sėsti į lenktyninį bolidą projekto „Neste Dream 2 Drive“ iniciatoriai pradeda antrąjį sezoną. Šiemet, sako jie, bus visko dvigubai daugiau, tad, tikėtina, išaugs ir norinčių kompiuterio ekraną ir virtualią lenktynių trasą pakeisti realiomis lenktynėmis skaičius.
Tauras Tunyla ir Martynas Sidunovas
Tauras Tunyla ir Martynas Sidunovas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Tauras Tunyla, profesionalus lenktynininkas ir projekto „Neste Dream 2 Drive“ iniciatorius, pabrėžia, kad pats noru lenktyniauti užsikrėtė būtent sėdėdamas prie kompiuterio ir lenktyniaudamas, taip pat – raitydamas vingius kartingo trasose. Suaugęs jis sėdo prie tikro lenktynininio automobilio vairo ir ne kartą sužibėjo žiedinių lenktynių trasose. Visgi Lietuvoje ėmus plisti simuliatorių madai ir įsikūrus pirmajai „Simuliatorių akademijai“, sportininkas į savo treniruotes įtraukė ir virtualias lenktynes.

Simuliatorius naudoja ir pasaulio geriausieji

Tokiose virtualiose treniruotėse gimė mintis apie lenktynių čempionatą, kurios baigtųsi realioje trasoje, tikrame automobilyje. Sprendimas pasiteisino, mat po kelių mėnesių nuo čempionato pradžios prie T.Tunylos lenktynių komandos prisijungė Martynas Sidunovas, įveikęs konkurentus virtualiose trasose ir gavęs progą sėsti prie tikro lenktyninio automobilio.

„Kai po antrojo „Autoplius.lt Fast Lap“ žiedinių lenktynių serijos etapo Martynas atvažiavo atsilikęs nuo manęs sekunde, pradėjau galvoti, kas čia nutiko: ar aš kažką blogai darau, ar jis daro viską labai gerai. Sudėjome įrašus iš automobilių vidaus, palyginome, paaiškėjo, kad jis viską daro labai gerai“, – juokėsi T.Tunyla.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Tauras Tunyla
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Tauras Tunyla

Tiesa, M.Sidunovas sako, kad būti greičiausiu prie simuliatoriaus vairo ir nugalėti priešininkus nebuvo lengva – finale jis sugebėjo nugalėti dviem taškais.

„Ir kai važiuoji tokiose varžybose dėl laimėjimo, yra nelengva dėl to, kad negali važiuoti pernelyg atsargiai – turi „spausti“ iki paskutinio. O tuo pačiu – nedaryti klaidų, mat pasitaisyti nebus kaip“, – kalbėjo virtualių lenktynių čempionato nugalėtojas.

Rezultatas, prisipažino T.Tunyla, nustebino, tačiau antra vertus, pastebėjo jis, simuliatorius savo sportininkų treniravimui dabar pasitelkia pačios garsiausios užsienio lenktynių komandos.

„Tai išteklių ir finansų taupymas. Komandos turi savo palapinėse simuliatorius ir, kol vienas lenktynininkas važiuoja, kitas apšyla virtualioje trasoje, kad galėtų sėsti ir važiuoti iš karto aštriai“, – pasakojo lenktynininkas.

VIDEO: Virtualių lenktynių čempionato organizatoriai: „Taip treniruojasi geriausios pasaulio komandos“

Lenktyniaus nauju automobiliu

Praėjusiais metais geriausią vairuotoją, galintį valdyti tikrą lenktyninį automobilį, išrinkę iš 420 dalyvių, šiemet projekto „Neste Dream 2 Drive“ iniciatoriai rengiasi didesniam skaičiui. Pirmiausia dėl to, kad atrankoms bus skirta gerokai daugiau simuliatorių, taip pat – šviežia „Simuliatorių akademija“ atidaryta Kaune.

Atrankos į projektą prasidės vasario 1-ąją ir truks iki kovo 31 d. Norint gauti galimybę sėsti prie simuliatorių ir parodyti savo gebėjimus, reikės užregistruoti 15min specialiame projektui skirtame puslapyje.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Martynas Sidunovas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Martynas Sidunovas

Be to, šių metų naujove virs savaitę truksiantis „Neste Dream 2 Drive“ ekipos turas po mažesnius Lietuvos miestelius, kuriuose netrūksta norinčių lenktyniauti, tačiau negalinčių pasiekti didmiesčių. Tam projekto autoriai susitarė su logistikos bendrove „Girteka“, kuri sutiko paskolinti vilkiką. Vilkiko puspriekabėje užteks vietos dviems simuliatoriams, o atrankų turą projekto autoriai pradės vasario 5-ąją nuo Alytaus.

Jie išdavė, kad atrankose visiems norintiems teks įveikti Kačerginės Nemuno žiedo trasą. Visgi kokios lenktynių trasos teks balandį susikausiantiems atkrentamosiose lenktynėse, kol kas nei T.Tunyla, nei M.Sidunovas neišduoda – tai bus staigmena dalyviams. Aišku tik tai, kad lenktyniauti teks kažkurioje iš Baltijos šalių lenktynių trasų, pradedant Estija, baigiant Poznane Lenkijoje.

Tačiau prizas – prie kokio lenktynių automobilio vairo greičiausiam virtualiose trasose teks sėsti šiemet – jau aiškus. T.Tunyla išdavė, kad „Neste Dream 2 Drive“ komandos pilotai šiemet važiuos su „Volkswagen Scirocco GT24“ modeliu.

„Automobilis galbūt nėra daug kam girdėtas, tačiau 2011 m. jis buvo sukurtas Niurburgringo trasoje vykstančioms 24 valandų lenktynėms“, – aiškino lenktynininkas prisipažinęs, jog komanda svarsto galimybes dalyvauti ne tik trumpų nuotolių, bet ir ištvermės lenktynėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų