Kaip pasakojo renginį organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius, kasmet „Press ralyje“ gali startuoti 80 ekipažų. Kad ir kaip norėtųsi priimti daugiau dalyvių, ekipažų skaičius svarbus norint užtikrinti, kad viskas įvyks numatytu laiku ir jokie startai nenusitęs iki vėlyvos nakties.
Tradiciškai „Press ralyje“ startuoti galima keliose skirtingose įskaitose: „Press“ skirta ekipažams, kurių pirmasis vairuotojas yra žiniasklaidos atstovas, „Sport“ įskaitą renkasi automobilių sporto mėgėjai ir meistrai, norintys dalyvauti neretai geriausiu metų vakarėliu vadinamame renginyje, Šių metų naujiena – EV įskaita, skirta elektromobilių vairuotojams. Galiausiai, istorinės technikos savininkai turi galimybę išmėginti istorinio ralio formatą, o norintys tiesiog gerai praleisti laiką, turi galimybę registruotis „Turistinėje“ įskaitoje.
„Registraciją stabdome, mat norinčių dalyvauti renginyje skaičius perkopė limitą. Reikėtų pabrėžti, kad užsiregistravimas „Sport“ įskaitoje, kurioje dalyvių visuomet daugiausia, nereiškia, kad ekipažas automatiškai galės startuoti, tad patvirtintas dalyvių sąrašas bus paskelbtas vėliau, priartėjus „Press ralio“ startui“, – akcentavo V. Valiukevičius.
Kai kurie dar turi šansą
Nors registracija sustabdyta, visgi kai kurių įskaitų dalyviai dar turi šansą spėti užsitikrinti galimybę startuoti „Press ralyje“. Pirmiausia tai – norintys pademonstruoti elektromobilių galimybes ir pasivaržyti elektra varomoms transporto priemonėms skirtoje įskaitoje.
Ši dalinama į tris skirtingas klases pagal automobilio galią. Be to, tam, kad kiekvienas ekipažas galėtų jaustis saugiai ir baterijos išties užtektų visiems išbandymams, pirmąją „Press ralio“ dieną elektromobilių įskaitos dalyviai varžysis trasose tarp Vilniaus ir Kėdainių kraštų, kur elektra varomiems automobiliams infrastruktūros yra gausiausia.
Iš Kauno jie galės ramiai be laiko limito ir ribojimų keliauti iki Palangos, „Atostogų parko“ komplekso, kur kiekvienam ekipažui numatyta vakarienė, nakvynė ir pramogos, taip pat bus įrengta ir įkrovos stotelė. Antrąją ralio dieną elektromobilių įskaitos dalyviai varžybas pratęs greta pajūrio esančiose lenktynių trasose.
„Ši įskaita – gera proga ralyje startuoti elektromobilių gamintojų atstovams ir parodyti, kad elektra varomos transporto priemonės yra tinkamos absoliučiai visiems gyvenimo atvejams“, – ragino V. Valiukevičius.
Be to, vis dar laukiami ir istorinių automobilių vairuotojai, kurie turės šansą ir patikrinti savo automobilių galimybes važiuoti sportiškai, ir pasidžiaugti tikru orientaciniu raliu bei įdomiomis užduotimis. Pirmą kartą šiemet istorinių automobilių įskaita skirstoma į dvi klases: vadinamuosius „Oldtimer“ modelius, pagamintus iki 1978 metų, ir „Youngtimer“, pagamintus iki 1991 metų.
Kėdainiuose – mero taurė
Visų kortų ant stalo „Press ralio“ organizatoriai padėti neskuba, tačiau jau šiandien aišku, kad varžybų dalyviams teks parungtyniauti ir vingiuotose kartodromų trasose, ir apsilankyti žiedinių lenktynių šventovėje „Nemuno žiede“. Geriausius laikus ekipažai bandys užfiksuoti ir dvejuose autodromuose: Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome Kuršėnuose bei Klaipėdoje esančiame Darbo rinkos mokymo centre.
Išties smagi žinia „Press ralio“ dalyviams yra ta, kad Kėdainių rajono savivaldybė sukirto rankomis su ralio organizatoriais ir pakvietė visus dalyvius pasivaržyti ypatingoje, Kėdainių Laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įrengtoje, trasoje. Čia veiklos netrūks, kadangi LEZ numatytos trasos ilgis – 3,5 km, be to, ji drieksis miesto gatvėmis, tad paganyti akis galės ir žiūrovai.
Geriausius rezultatus užsitikrinęs ekipažas ne tik palypės aukštyn „Press ralio“ įskaitoje, bet laimės ir specialųjį prizą – Kėdainių mero taurę.
„Press ralio“ startas numatytas birželio 3 dieną, Vilniuje, prie „Best Drive“ autoserviso. Finišas laukia pajūryje, birželio 4-ąją.