Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nežinomi faktai apie B.Vanago karjerą autosporte: nuo naftos produktų pardavėjo iki Dakaro lenktynininko

Nedaugelis žino, jog prieš 25 metus jaunas ir ambicingas jaunuolis, svajojantis tapti lenktynininku, dirbo naftos produktų pardavėju. Dabar Benediktas Vanagas yra vienas žinomiausių lenktynininkų Lietuvoje, atstovaujantis dalinai gamyklinę komandą „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“, ir pasiekęs aukščiausią Baltijos šalių istorijoje vienuoliktą vietą Dakaro ralyje, rašoma pranešime.
Benediktas Vanagas išbandė „Belaz 75710“
Benediktas Vanagas išbandė „Belaz 75710“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

Automobilių sportas reikalauja ne tik puikių gebėjimų, talento, sunkaus darbo, bet ir išteklių. Techninės sporto šakos – ypač brangus malonumas, todėl stereotipas, jog lenktynininkais tampa tik pasiturintys žmonės, ypač gajus. Tiesa, B.Vanagas atskleidžia ir kitą galimybę tapti lenktynininku.

Dar vaikų darželyje B.Vanagas svajojo tapti didelio sunkvežimio „Belaz“ vairuotoju. Tokį milžiną išbandė tik dabar, jau tapęs lenktynininku. O į autosportą Benediktas pasuko gana vėlai, sulaukęs kiek daugiau nei 18 metų.

Susidomėjęs automobilių sportu, aštuoniolikmetis B.Vanagas ėmė mokytis profesionaliai valdyti automobilį, o jo pirmuoju rėmėju tapo tuometinis darbdavys: „Darbdavys, matydamas manyje potencialą ir kad aš gerai atlieku savo kasdienę veiklą, patikėjo manimi ir tapo pirmuoju mano kaip lenktynininko partneriu. Bet partneriai neateina tik dėl mano noro. Pradžioje tu vis tiek turi kažką jiems duoti“, – prisimena lenktynininkas.

Tuo metu B.Vanagas dirbo kompanijoje „Neste“.

Pirmasis sportinis B.Vanago automobilis buvo „Škoda Felicia“, jis lenktyniavo tuometinėje „Škoda taurėje“. Benediktas galvojo, kad yra labai greitas (gatvėje). Todėl norėjo lenktynininkams parodyti, koks jis geras vairuotojas.

Kačerginėje su treneriu išvažiavęs į trasą, pasitreniravęs visą dieną, Benediktas pabandė įveikti greičiausią savo ratą – per 1 min. 30 sek. Tada pabandė treneris ir įveikė ratą 10 sek. greičiau. Tai yra didelis skirtumas. Tuomet B.Vanagas suprato gavęs gyvenimo pamoką: reikės daug ir sunkiai dirbti.

Ir tik po 2-3 metų B.Vanagas susidomėjo klasikiniu raliu bei bekele. O pirmuoju jo šturmanu tapo Šarūnas Paliokas, vėliau dalyvavęs Dakaro ralyje motociklu. Kiti šturmanai – Ričardas Striaukas, Kęstutis Jakutis. Dakare 2013 m. startavo su Saulium Jurgelėnu.

„Jei lenktyninkas yra jaunas, jam reikėtų šalia turėti arba patyrusį trenerį, arba šturmaną“, – apibendrino savo karjeros pradžią B.Vanagas.

Nors sportininkas vaikystėje turėjo kitokių svajonių ir automobiliais susidomėjo tik būdamas jaunuoliu, būsimas lenktynininkas į naują pomėgį nėrė stačia galva: žiedinės lenktynės, bekelė, ralis – B.Vanagas išmėgino ne vieną discipliną. Dabar sportininkas jau ne vienerius metus yra susikoncentravęs į ralio maratono varžybas ir siekia aukščiausių rezultatų šioje automobilių sporto šakoje.

Kaip klostėsi B.Vanago karjera domina ne vieną faną, todėl sportininkas sukūrė dažniausiai užduodamų klausimų–atsakymų sesiją apie savo lenktynininko karjerą ir papasakojo ne tik apie pirmuosius partnerius, bet ir automobilius, varžybas ir daugiau.

VIDEO: Q&A apie lenktynininko karjerą | Benediktas Vanagas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?