Antrą vietą užėmė lietuviai, įveikę 647 km, o treti liko estai, nuvažiavę 638,1 km.
Visos komandos važiavo identiškais „Nissan LEAF“ elektromobiliais, turinčiais 30 kWh talpos bateriją. Tai – šiemet atnaujinti elektromobiliai, viena įkrova galintys įveikti iki 250 km atstumą.
Kiekvienos komandos tikslas – per 12 valandų įveikti kuo daugiau kilometrų. Prie „Auto24Ring“ trasos buvo įrengtos dvi ABB elektromobilių greitojo įkrovimo stotelės, kadangi per pusę paros LEAF gali įveikti kur kas didesnį atstumą.
Stotelių buvo mažiau nei komandų, tad jų nariams teko galvoti ne tik apie važiavimo, bet ir automobilių krovimo taktikas – laukimas eilėje prie stotelės naudos neduotų.
Komandos rinkosi skirtingas taktikas: estai elektromobilį krovėsi dažniausiai, tačiau kiekvieną kartą – trumpai, po keliolika minučių. Jie bandė išlaikyti elektromobilio bateriją vėsesnę – ji, nuvažiavus ilgesnį atstumą, sušyla ir yra įkraunama lėčiau.
Lietuviai važiavo panašiu tempu kaip ir estai, bet išnaudodavo bateriją iki paskutinio energijos lašo bei naujam krovimui atvykdavo turėdami tiek energijos, kiek jos dar vienam trasos ratui įveikti vargu ar užtektų.
Latviai savo ruožtu važiavo lėtai. Itin lėtai įsibėgėdami, retai stabdydami ir stengdamiesi viena įkrova įveikti kuo daugiau kilometrų. Tai pasiteisino – jie elektromobilį krovė rečiausiai ir kiekvieną kartą – ilgai, tačiau tai leido trasoje išbūti daugiau laiko ir įveikti daugiausiai kilometrų.
„Prieš mėnesį dalyvavome elektromobilių lenktynėse Vilnius-Palanga, kur užėmėme antrą vietą. Ten naudojome latvišką taktiką, tačiau nugalėjo greičiau, o ne taupiau važiavęs ekipažas.
Pernu bandėme važiuoti greitai ir iki pat apdovanojimų tikėjome, jog prasukome daugiau kilometrų nei varžovai. Deja – tai, kas tinka greitkeliui, netinka lenktynių trasai – vėl likom antri“, – kalbėjo vienas lietuvių komandos narių Renaldas Gabartas.
„Braliukai“ latviai savo pergale nebuvo užtikrinti, tačiau vylėsi, jog lėto važiavimo taktika pasiteisins. Kaip sakė vienas latvių komandos narys Oskaras Kanepas-Kalninšas, jie nesirėmė jokiais išankstiniais skaičiavimais ir tik stengėsi visas lenktynes važiuoti 60-70 km/val. greičiu.
Vieta | Komanda | Automobilis | Baterija | Įveikti kilometrai |
---|---|---|---|---|
1 | Latvija | „Nissan LEAF“ | 30 kWh | 658,9 km |
2 | Lietuva | „Nissan LEAF“ | 30 kWh | 647 km |
3 | Estija | „Nissan LEAF“ | 30 kWh | 638,1 km |
Visame pasaulyje unikalių varžybų organizatoriai užsiminė, kad „Nissan LEAF 12 h silent challenge“ gali tapti tradiciniu renginiu, kasmet papildančiu „Hankook Baltic 1000 km race“ savaitgalio programą.