Žemiau skaitykite įdomų interviu su „Nissan“ komandos vadovu, Darrenu Coxu, kuris aiškina, kaip „Nissan“ ketina priimti iššūkį ir pamėginti tapti geriausiais pasaulyje prestižinėse 24 valandų lenktynėse, pasitelkę modernius sprendimus – šių metų „Le Mans“ LMP1 klasės lenktynėse komanda dalyvaus su trimis bolidais, kurie yra varomi priekiniais ratais.
– Kaip suprasti? Ar tikrai šie automobiliai varomi priekiniais ratais?
– Pirmą kartą „Nissan“ savo automobilį „GT-R Nismo“ pristatė JAV „Super Bowl“ komercinės pertraukėlės metu. Buvo galima girdėti gausmo aidą sklindantį visoje Atlanto vandenyno pakrantėje. Šis automobilis yra ilgalaikio „Nissan“ plano dalis, skirta siekti pergalės Le Mano lenktynėse.
Keletą kartų Le Mano lenktynėse „Nissan“ užėmė pirmąsias starto pozicijas, tačiau mes niekada nesame laimėję šių lenktynių. Mums tai yra lyg neužbaigtas darbas, todėl dabar mes sukūrėme patikimą planą. Visas projektas buvo vykdomas iš 56 garažo – pastaruosius trejus metus mes intensyviai dirbome tam, kad galėtume sugrįžti į Le Mano lenktynes. Jūs negalite tiesiog „įšokti“ į lenktynių traukinį ir tikėtis jas laimėti tik su vienu automobiliu. Būtina sukaupti didelę patirtį ir užmegzti kontaktus su įvairiais tiekėjais – visa tai tampa įmanoma tik dalyvaujant lenktynėse.
„GT-R Nismo“ komanda labai kruopščiai išstudijavo Le Man lenktynių reglamentą tam, kad galėtų kažkokiu būdu atrasti nugalėti galinčio automobilio derinį. Gautas rezultatas – priekiniais ratais varomas hibridinis lenktyninis automobilis su „V6 bi-turbo“ varikliu, paimtu iš GT-R automobilio. Variklis sumontuotas iškart už priekinės pakabos, vairuotojo sėdynė šiek tiek atitraukta atgal. Automobilyje sumontuota hibridinė sistema, kuri generuoja ir naudoja elektros energiją, gaunamą stabdymo metu. „Le Mans“ LMP1 lenktynėse priekiniais ratais varomo prototipo nebuvo jau labai seniai.
– Kam kilo tokia mintis?
– Automobilis faktiškai buvo suprojektuotas ir pagamintas naudojant visais keturiais ratais varomą transmisiją, todėl jis jau turėjo priekinius varančiuosius ratus. Standartinėje GT-R versijoje buvo montuojamas „V6 bi-turbo“ variklis. Šiame automobilyje buvo montuojama priekiniais arba visais keturiais ratais varoma transmisija. Lenktyninėje automobilio versijoje buvo pasirinkta modifikacija su priekiniais varančiaisiais ratais. Visi kiti konstrukciniai sprendimai išliko nepakitę.
– Ar tai reiškia, kad jau 2014-ųjų birželį jūs nusprendėte 2015 metų lenktynėse dalyvauti priekiniais ratais varomu sportiniu automobiliu?
– Taip, šis sprendimas buvo priimtas jau tada.
– Ar sutinkate, kad jums tokią idėją pasiūlius prieš 5 metus, daugelis būtų tik pasijuokęs iš jūsų?
– Netgi dabar daugelis juokiasi. Daugelis žmonių nesuprato mūsų „Deltawing“ projekto, tačiau tai pasikeitė po 2012 metų įvykio, kai Montoyama patyrė gedimą ir sugaišo daug laiko pats remontuodamas savo automobilį trasoje. Tačiau jam pavyko jį suremontuoti ir staiga šį automobilį pamilo daugelis! Panaši situacija laukia ir naujojo „GT-R Nismo“. Iš pradžių žmonės nesupranta automobilio. Šis projektas yra kiek kitoks, tačiau jis nedaug skiriasi nuo projektų „Deltawing“ arba elektromobilio „ZEOD“, su kuriais mes dalyvavome praėjusių metų lenktynėse.
– Kaip jūs apsidraudėte nuo galimos nesėkmės?
– Lenktynėms mes paruošėme tris automobilius. „Formulės 1“ lenktynėse įgyta patirtis rodo, kad norint sukurti patikimą hibridinę sistemą, reikia keleto metų. Vidaus degimo variklis yra kontroliuojamas – jis veikia valandų valandas be jokių trikdžių. Mes atlikome 12 valandų darbo „Sebring“ trasoje simuliaciją, kuri faktiškai yra reiklesnė automobiliui už Le Mano. Šį bandymą mes įveikėme be jokių techninių problemų. Greitą automobilį galima paversti patikimu, tačiau ne visada pavyksta patikimą automobilį paversti greitu.
– 2014 m. Pirmuosius Le mano lenktynių etapus labai greitai važiavo du „Toyota“ gamintojo lenktyniniai automobiliai. Tačiau vėliau jie susidūrė su patikimumo problemomis. Kokia yra jūsų 2015 m. lenktynių strategija?
– Mūsų pilotai yra labai patikimi ir nesavanaudžiai. Priešingai negu kitų, mūsų strategija yra samdyti nesavanaudiškus pilotus, o ne tuos, kurie pasižymi didelėmis ambicijomis ir ego.
Parėjusiais metais „Toyota“ norėjo įrodyti, kad jų automobiliai yra greičiausi – ir jie iš tiesų buvo tokie. Tačiau jie susidūrė su problemomis. Mums įkūrus „Nissan GT Academy“, žmonės sakė, kad yra kvaila samdyti pilotus iš jaunų „PlayStation“ žaidimo entuziastų tarpo, kadangi yra didelė mirtinų sužalojimų avarijos atveju tikimybė.
Šiandieną mes žinome, kad ir iš „PlayStation“ žaidimo entuziastų galima paruošti tikrą lenktyninio automobilio pilotą. Ir mes tai padarėme! Jaunam vairuotojui gali būti sudėtinga visą laiką važiuoti drausmingai ir išnaudoti tik 90 proc. savo potencialo, tačiau anksčiau „Formulės 1“ lenktynėse važiavusiam patyrusiam pilotui Marcui Gene tai tikrai nebus problema. Jam jau nebereikia nieko įrodinėti. Visi mūsų pilotai yra sukalbami – jie yra neatsiejama visos mūsų komandos dalis.
– Kokios yra jūsų lenktynių prognozės?
– Šiais metais dėl LMP1 klasės nugalėtojo vardo varžysis keturi gamintojai, todėl „GT“ kategorijoje konkurencija bus išties didelė. Šiemet mes tikimės išties fantastiškų lenktynių.