Vaidoto Žalos parduoto automobilio duomenis ir kainą rasite šiame straipsnyje.
Pradžia – Ginto Petraus automobilis
Pakalbintas komandos vadovas Linas Ramoška teigė, kad komanda susikūrė gana spontaniškai, tačiau jau keletą mėnesių intensyviai dirba ir netrukus debiutuos tarptautinėje arenoje. Vaidoto Žalos automobilį nuo šiol pilotuos Edvinas Juškauskas.
„Edvinas yra adrenalino mėgėjas. Važinėja motociklais, keturračiais, yra išbandęs driftą, turi piloto licenziją, bet viskame pritrūko greičio. Dabar rado jam patinkančią sferą, kur greičio netrūksta“, – atviravo L.Ramoška.
O buvo taip...
– Sveikas Linai.
– Labas, Edvinai.
– Linai, man reikia tavo pagalbos – nusipirkau Ginto Petraus „Desert Warrior“ (buvęs automobilis, kuriuo važiuodavo į „Africa Eco Race“) ir noriu važiuoti ralio reido varžybose. Gali pagelbėti su viskuo kitu?
„Po pirmojo pokalbio sekė dar keletas, po jų sekė daugiau kaip du mėnesiai labai intensyvaus darbo, treniruočių, konsultacijų, pirmosios varžybos ir dabar mes jau po truputį kraunamės lagaminus į birželio 20-ąją prasidėsiančias Italian Baja varžybas, – pasakoja komandos vadovas Linas Ramoška. – Tiesa, čia Hilux neišvysite – per artimiausius keletą mėnesių šis automobilis gyvens technikų garaže ir į aikštelę išbėgs tik rudenį vyksiančiose Baja Poland varžybose. Iki to planuojame toliau sukti kilometrus su Desert Warrior ir dalyvauti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio varžybose“.
Komandos formavimas
„Žvelgiant iš mano perspektyvos naujas komandos vairuotojas yra rizikingas žaidėjas, kita vertus – tiek jis, tiek visa komanda buvo vienas didelis baltas lapas. Tad dar kovo mėnesį ėmiausi piešimo: reikia jauno, motyvuoto, bet tuo pačiu ir patyrusio šturmano, kuris galėtų augti kartu su pilotu. Taip pat reikia nenugriaunamos technikų komandos, kuri būtų pasiruošusi viskam. Taip, šalia Edvino Juškevičiaus, ant lapo atsirado Aisvydo Paliukėno ir Dariaus Biesevičiaus pavardės.
Nepaisant Aisvydo gimimo datos, jo gyvenimo aprašymas tikrai įspūdingas: WRC etapai, lenktynės Portugalijoje, netrumpa patirtis Lietuvos ralio čempionate, taip pat viena ausimi buvau girdėjęs ir Benedikto Vanago pagyrų. Apkalbėjus reikalus ir jų perspektyvas, švietėsi pakankamai džiuginantis vaizdas, kuris netruko pasiteisinti jau pirmų varžybų metu.
Kiek kitokia situacija kalbant apie Darių Biesą Biesevičių. Tai yra žmogus, kuriam jaučiu labai didelę pagarbą, žmogus su patirties bagažu, kurio kažin ar kuris nors iš komandos spėsime susirinkti. Tad jam sakyti, jog aš čia vadovausiu komandai buvo nepatogu. Trumpai tariant, vienintelis klausimas, kaip įkalbinti Darių prisijungti. Kartu su visa jo patirtimi, netrūksta ir rūgščių akimirkų, kai praeityje mechanikui tekdavo nemiegoti po dvi savaites, tad jis puikiai žino ką gali pateikti naujas pilotas. Tiesa, ši problema visiškai netyčia išsisprendė per Dariaus ilgą liežuvį“, – juokiasi Linas.
Susitarti dėl techninės pagalbos Lietuvoje vykstančiose „4x4 Perimetro“ varžybose nebuvo sunku – ralio reido ir Lietuvos ralio čempionato varžybų kalendoriai nesikerta, tad technikai nusprendė imtis jiems šiek tiek pažįstamo automobilio aptarnavimo. Kiek kitokia situacija dėl ilgesnės distancijos varžybų užsienyje – daug karčios patirties su savadarbiais automobiliais turintis technikas ilgų maratonų vengė, nujausdamas, jog vėl teks plušti per naktis.
Lemiamas Dariaus Biesevičiaus žodis
„Čia istorija pasidaro įdomesnė. Edvinas nukeliavo pas Darių norėdamas prisimatuoti naują sėdynę ir nusprendė, kad laikas paspausti ir galutinai sutarti dėl užsienio varžybų. Jeigu esate matę Biesą, suprasite, kad jį paspausti taip pat lengva kaip poliarinę mešką.
Po trumpos diskusijos, Darius atsakė, jog atsisako maratoninės projekto dalies, nes nebenori per naktis kariauti su savadarbiais automobiliais. Perklausus, ką reikia daryti, kad jis sutiktų, mechanikas atrėžė: Nusipirkit Hilux, tada galėsim važiuoti. Taip mūsų garaže atsirado Vaidoto Žalos automobilis, o Darius nebeturi kur trauktis – žodis ne žvirblis.“
Tiesa, komandos vadovas atskleidė, kad toks pirkinys buvo planuojamas nepriklausomai nuo mechanikų pageidavimų: „Visi trys Lietuvos ekipažai išbandė ir įrodė, jog imtis rimtų varžybų su automobiliu už pigiau yra sunkiai įmanoma ir tai pareikalauja stipriai daugiau pastangų ir valios. Tai yra faktas, šios pamokos išmokti iš naujo nereikia. Nuo pirmos projekto dienos mes žinojome, kad Desert Warrior gali išmokinti važiuoti, bet nebūtinai atvežti į rimtesnių varžybų finišą, tad D.Biesevičiaus ultimatumas kiek paspartino reikalus.“
Pavyzdinė pasiruošimo programa
Lietuva yra nuostabi šalis, ypač jeigu nori dalyvauti ralio reido varžybose. Trys itin stiprūs ekipažai Dakaro ralyje per kone dešimtmetį leido matyti jų pažangą ar klaidas.
„Pradėdami savo kelionę, jau žinome kur ir kaip reikia eiti: fizinės treniruotės su Fitness 4 Race, navigacijos treniruotės pas Lietuvos ralio reido čempionato organizatorių Gediminą Grigaitį, valandomis skaičiuojami pasivažinėjimai ir mokymai su Vaidotu Žala, bei Dakaro žiniuonio Sauliaus Jurgelėno pasakojimai – taip atrodo pastarieji keli mėnesiai. Stengiamės bent kartą per savaitę sėdėti prie sportinio automobilio vairo. Jeigu ne Auto-Moto parke, tai kasdieniu visureigiu naviguodami po miškuose paruoštą trasą. Trumpai tariant – darome viską, kad per trumpą laiką surinktume visą įmanomą patirtį ir Italijoje startuotume ne kaip čainykai,“ – tęsia Linas.