Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

#iGo2Dakar: kodėl į Dakaro ralį iškeliauti nuomotu automobiliu – pernelyg sudėtinga

Kitą savaitę Dakaro ralio dalyvių iš Europos technika bus pakrauta į krovininį keltą, kuris daugiau nei mėnesį plauks iš Le Havro uosto Prancūzijoje iki Kaljao Peru.
Į Dakaro ralį nusprendę važiuoti lietuviai pasirinko „Nissan Navara“
Į Dakaro ralį nusprendę važiuoti lietuviai pasirinko „Nissan Navara“ / Andriaus Lauciaus nuotr.

Dviem vandenynais keliaus ne tik sportininkų visureigiai, mechanikų techniniai sunkvežimiai, bet ir didžiausių šio sporto gerbėjų automobiliai. Vienas jų – ryškiai raudonas lietuvių projekto #iGo2Dakar pikapas „Nissan Navara“.

VIDEO: #iGo2Dakar SE01E01

Patikrino lietuviškame ištvermės maratone

„Nuomotis automobilį Pietų Amerikoje yra sudėtinga, nes Dakaro ralis driekiasi per tris valstybes: Peru, Boliviją ir Argentiną. Pasiimti reikėtų vienur, grąžinti kitur, o įvertinant automobilio eksploatacijos sudėtingumą ir didelę tikimybę jį apgadinti, reta bendrovė ryžtasi nuomoti arba tą daro už nelogišką kainą. Todėl nusprendėme į Dakarą gabenti savo Lietuvoje įregistruotą automobilį“, - apie prieš kelias savaites priimtą sprendimą kalbėjo projekto #iGo2Dakar iniciatorius Mindaugas Plukys.

Tuomet reikėjo atsirinkti svarbiausius kriterijus – automobilio laukia nemenkas išbandymas, tad jis privalo būti patikimas. Pietų Amerikoje teks daug važiuoti kalnų keliais, tad variklis turi būti galingas ir lankstus – turėti pakankamai sukimo momento prie žemų apsisukimų. Privalomas ir netgi organizatorių reikalaujamas atributas – keturi varomi ratai. Be to, kartu su M. Plukiu keliaus fotografas Andrius Laucius, tad automobilyje turi būti pakankamai erdvės daiktams išdėlioti ir kuo daugiau USB kroviklių bei 220V rozečių.

VIDEO: #iGo2Dakar SE01E02

„Sudėjus visus už ir prieš, pasirinkome pikapo kėbulą dėl didelės bagažinės ir pravažumo. Konkretus modelis – „Nissan Navara“ su 2,3 l dyzeliniu varikliu, nes tokiu pat automobiliu esu apvažiavęs visą Lietuvą bekelės maratone „4x4 Perimetras“, tad gerai žinau jo galimybes“, - sakė M.Plukys.

Tūkstančiai bandymų kilometrų

Automobilio laukia nemenkas išbandymas – apie 15-20 tūkstančių kilometrų labai įvairiomis sąlygomis. Lapkričio pabaigoje Lietuvos gatvėse normalu pamatyti sniegą, o termometro stulpelyje – neigiamą reikšmę. Tokiu oru teks važiuoti du tūkstančius kilometrų iš Vilniaus į Le Havrą.

Kelte laukia daugiau nei mėnesis stovėjimo labai nepalankiomis sąlygomis – esant didelei drėgmei, kai aplink vien druskingas ir kėbulą graužiantis vanduo.

Pietų Amerikoje – apie 10 tūkst. kilometrų pačiais įvairiausiais keliais: pakilimais nuo jūros lygio iki 4 tūkst. metrų virš jo, nuo lygumų druskų ežeruose iki kopų ar siaurų kalnų keliukų, nuo neigiamos temperatūros aukštikalnėse iki keturiasdešimties laipsnių karščio žemumose. O po to – dar grįžimas į Vilnių.

„Tai bus geras ne tik automobilio, bet ir kitų dalykų patikimumo išbandymas. Į variklį supilta aukštoms temperatūroms atspari „Valvoline“ 5W-30 alyva – jau grįžus į Vilnių bus įdomu pamatyti, kaip ji atrodo ir įvertinti variklio būklę. Į „Navarą“ taip pat sudėjome specialius „BluePrint“ filtrus – jų bandysime nekeisti ir stebėsime, kaip keičiasi jų būklė Pietų Amerikos bekelės sąlygomis“, - pasakojo projekto iniciatorius.

Jis pabrėžė, kad pagrindinis keliautojų tikslas – fiksuoti įspūdžius sekant ralio dalyvius, pateikti komandos narių gyvenimą, parodyti, kaip pasikeičia šalys, kai į jas atvyksta Dakaro karavanas, kaip sportininkus sutinka jų piliečiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais