Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: nugalėtojai stebino D.Ricciardo vertais triukais

Dvi dienas Lietuvoje vyko 27-asis „Press ralis“, kuriame dalyvavo skirtinga technika – nuo naujausių sportinių ir egzotiškų modelių iki istorinių. Dalyvių karavanas pirmąjį vasaros savaitgalį startavęs sostinėje ir per dvi dienas aplankęs kone visą Lietuvą, finišavo Klaipėdoje, Teatro aikštėje.
Press ralio vaizdai ir apdovanojimai
Press ralio vaizdai ir apdovanojimai / V.Pilkausko nuotr.
Temos: 2 Press ralis Ralis

Kone tris dešimtmečius be jokių pertraukų Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas renginys – vienas tų, kurių laukia įvairiausių sričių benzingalviai – ir mėgėjai, ir profesionalai. Ne išimtis buvo ir šie metai, mat ralyje vietą užsiimti suskubo autosporto profesionalai, tokie kaip ralio meistrai Dominykas Butvilas, Karolis Raišys ir Vytautas Švedas, pirmąją beduino statulėlę iš Dakaro ralio į Lietuvą parvežęs Rokas Baciuška, ar pasaulio „Gymkhana Grid“ čempionato nugalėtojas Mantas Šliogeris.

O štai pasivaržyti panorusių autosporto entuziastų buvo tiek daug, kad renginio organizatoriams šiemet registraciją teko uždaryti vos jai prasidėjus – mėnesiu anksčiau numatyto termino.

Dar vienu įvertinimu raliui tapo ir tai, kad šiemet čia startavo kone trys beveik gamyklinės komandos: laukines kates į lenktynių trasas išleido „Jaguar“ atstovai, „Audi“ komanda pristatė net keturis naujausius RS modeliais pažymėtus bolidus, o „Alfa Romeo“ subūrė, galima sakyti, ir galingiausią, ir gausiausią, net iš aštuonių ekipažų sudarytą, komandą.

Tradiciškai „Press ralio“ dalyviai, kurių šiemet startavo 90 ekipažų, varžėsi penkiose skirtingose įskaitose: „Press“, kurioje pirmas vairuotojas – būtinai žiniasklaidos atstovas, „Sport“, skirtoje visiems benzingalviams, elektrinių automobilių ir istorinių automobilių, o taip pat – turistinėje. Visos įskaitos skirstomos į klases pagal variklio darbo tūrį, elektros variklių galią (elektromobilių įskaitoje) arba automobilių pagaminimo metus (istorinių automobilių įskaitoje).

Ir po dvi dienas trukusių varžybų, kuriose teko įveikti viską: ir Šiaulių bei Klaipėdos darbo rinkos mokymo centrų autodromų vingius, ir kartodromų posūkius, ir gatvės slalomo trasą Kėdainiuose, ir legendinį „Nemuno žiedą“ bei daug kitų, paaiškėjo nugalėtojai. Apdovanojimų, surengtų greta Palangos esančiame „Atostogų parko“ komplekse, vakarą ne vienas jų savo laimę ir džiaugsmą įprasmino tradicija virtusiais šuoliais į baseiną. Daugiausiai ovacijų sulaukė Igno Gelžinio ir Aleksejaus Močianovo šuoliai, primenantys Danielio Ricciardo šuolį į baseiną laimėjus F1 Monako GP.

„Press“ įskaitos nugalėtojai

„Press“ iki 2000 cc

Pirmąją vietą čia užėmė Matas Buzelis ir Mantas Venskus, lenktyniavę su „Toyota MR2“ rodsteriu. Antri liko Tomas Markelevičius ir Regimantas Nevulis su „Mitsubishi Colt“. Treti – Linas Butkus ir Gailė Butkienė, sėdėję „Lexus UX 250h“.

„Press“ iki 3000 cc

Šioje klasėje pirmi buvo Kristijonas Kaikaris ir Gintautas Ignotas, važiavę su „Toyota Yaris GR“. Antri liko Timūras Augucevičius ir Ieva Kakariekaitė, lenktyniavę su „Mini Cooper S“. Trečios – Ilona Staškutė ir Evelina Drilingienė, lenktyniavusius su pirmos serijos BMW.

„Press“ virš 3000 cc

Pirmąją vietą čia iškovojo Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas, varžybose dalyvavę su „Audi RS3“. Antrojie vietoje liko Ramūnas Fetingis ir Laura Fetingienė, kurie lenktyniavo su „Jaguar F-Pace SVR“. Trečioje vietoje – Domantas Puodžiukas ir Justas Lengvinas, sėdėję „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“.

Ir nors absoliučios įskaitos „Press ralyje“ nėra, visgi neoficiali ji – egzistuoja. Kiekvienas vairuotojas stengiasi būti greičiausiu ne tik savo klasėje, bet ir visoje įskaitoje. Ir būtent Renaldo Gabarto ir Vinco Gerdžiūno duetas šiemet „Press“ įskaitoje buvo pripažinti greičiausiais, visus greičio ruožus įveikę per vos daugiau nei 45 minutes.

„Sport“ įskaitos nugalėtojai

„Sport“ iki 2000 cc

Šioje klasėje dalyvių nebuvo itin gausu. Pirmąją vietą užėmė Justino Bružo ir Mindaugo Musteikio duetas su BMW. Antri liko Mindaugas Ikanevičius ir Mantas Sakalauskas, taip pat lenktyniavę su BMW.

„Sport“ iki 3000 cc

Pirmi šioje klasėje buvo Andrius Sinkevičius ir Paulius Skarbalius, lenktyniavę su BMW. Antri liko Tomas Kuprys ir Giedrė Kuprienė su „Opel Corsa OPC“. Trečią vietą užėmė Martynas Mickevičius ir Laima Urbonaitė su „Toyota Yaris GR“.

„Sport“ virš 3000 cc

Konkurencija šioje klasėje buvo tiesiog žvėriška, tačiau pirmąją vietą pavyko išplėšti Igno Gelžinio ir Eglės Jurgaitytės ekipažui, važiavusiam su „Audi RS3“. Antroje vietoje liko Martynas Utkinas ir Ovidijus Meilūnas, varžęsi su „Volkswagen Golf“. Trečias liko Dominyko Butvilo ir Sauliaus Masono ekipažas su „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“.

Elektromobilių įskaitos nugalėtojai

Elektromobilių įskaitoje varžėsi ekipažai, kurių elektromobilių variklių galia perkopė 240 kW.

Pirmąją vietą čia užėmė Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas, važiavę su „Audi e-tron GT“. Antroje vietoje liko Vilius Vedegys ir Modesta Vedegė su „Tesla Model 3“. Treti – Algirdas Gelžinis ir Vladas Vaitkus, taip pat važiavę su „Tesla Model 3“.

Komandinės įskaitos nugalėtojai

Pirmąją vietą šioje įskaitoje pelnė jungtinė „Driving academy by Autojuta“ komanda, į varžybas išleidusi net keturis RS modelius ir vieną elektromobilį.

Antroje vietoje liko jungtinė „15min – carVertical“ komanda.

Trečia – „Fakto Auto N Racing Team“ komanda.

Istorinių automobilių įskaitos nugalėtojai

Šių metų „Press ralyje“ dalyvavę ekipažai su istoriniais automobiliais buvo suskirstyti į dvi atskiras klases pagal gamybos metus: į „Youngtimer“ ir „Oldtimer“.

„Youngtimer“ klasėje pirmąją vietą iškovojo Mindaugas Pranckietis ir Kristupas Adinavičius su „Mercedes-Benz W123 CE“ modeliu. Antri liko Donatas Devenis ir Vaidas Jurka, varžęsi su „Porsche 911“ modeliu. Trečią vietą iškovojo Laurynas Narakas ir Linas Žvinakevičius su „Ford Capri“ modeliu.

„Oldtimer“ klasėje greičiausi buvo ir pirmąją vietą išplėšė Darius ir Vilius Gaidukevičiai su „Mercedes-Benz 280 CE“ modeliu. Antra vieta atiteko Edgarui ir Jolantai Kurmauskams su „Datsun 260Z“ automobiliu, o trečioje vietoje liko Artūras ir Vėjūnas Toleikiai su „Volvo 242L“ modeliu.

Susumavus visus rezultatus ir nusprendus įvertinti savotiškos absoliučios istorinių automobilių įskaitos rezultatus paaiškėjo, kad trys greičiausi „Youngtimer“ klasės ekipažai identiška tvarka išsidėliojo bei pirmąją-trečiąją vietas pasidalino ir čia.

Greičiausi automobiliai

R. Gabarto ir V. Gerdžiūno ekipažas nugalėjo ir dar vienoje, ypatingoje, trasoje – Kėdainiuose, Laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ). Čia visi ralio ekipažai varžėsi dėl atskiro prizo: Kėdainių mero taurės, kuri šiemet atiteko minėtam ekipažui su „Audi RS3“.

Dar vienoje, „Ferdinand Bilstein“ trasoje, greičiausiais pripažintas Ramūno ir Lauros Fetingių ekipažas su „Jaguar F-Pace SVR“.

Be to, šiemet ralio organizatoriai pirmą kartą nusprendė išrinkti iš greičiausius varžybų automobilius. Tad greičiausiu „Alfa Romeo“ markės modeliu važiavusiu ekipažu pripažinti Dominykas Butvilas ir Saulius Masonas, greičiausias „Porsche“ varžybose buvo tas, kuriame sėdėjo Vytis Šliažas ir Mantas Zubavičius. Pats greičiausias „Jaguar“ buvo vairuojamas Karolio Raišio ir Arno Usavičiaus, greičiausias BMW priklausė Andriui Sinkevičiui ir Pauliui Skarbaliui, o greičiausias „Toyota“ modelis buvo tas, kuriame varžėsi Matas Buzelis ir Mantas Venckus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų