Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pakeliui į Dakarą: kodėl Vaidotas Žala užtruko „X-Raid“ bazėje?

Vos finišavęs Elektrėnų ralyje, greičiausias Lietuvos klasikinio ralio pilotas Vaidotas Žala išvyko į Vokietiją. X-Raid komandos bazėje Vaidotas Žala sprendžia Dakaro ralio dilemą.
Vaidotas Žala X-Raid bazėje
Vaidotas Žala X-Raid bazėje / Asm. albumo nuotr.

„Elektrėnų dulkės dar nenusėdo, o mes jau Vokietijoje X-Raid bazėje. Tikslas – patikrinti Mažylio sveikatą ir pasidaryti namų darbus Dakarui. Turiu priimti nelengvą sprendimą – ar investuoti į naujausią single turbo specifikaciją?“, – rašo lenktynininkas savo FB paskyroje.

Nuomoti bagį – kosminė kaina

Vaidotas pripažino, kad iliuzijų išsinuomoti technologiškai pranašesnį bagį (anksčiau apie tai yra užsiminę net keli Lietuvos lenktynininkai) nebeliko – neadekvati kaina. Todėl 2022 m. Dakare startuos su Mažyliu.

Primename, kad planuojama Dakare leisti startuoti T1+ klasei, ten taip pat startuos technologiškai pranašesni T1-E kategorijos hibridiniai „Audi“ bagiai. Todėl daugybė lenktynininkų suko galvą, kaip reikės konkuruoti su naujų klasių automobiliais.

Visos jėgos ir finansai – Mažylio paruošimui

Iki Dakaro Vaidotas su Paulo Fiuza jokiose kitose bekelės maratonų (rally raid) lenktynėse nestartuos.

„Dvi paskutinės rally-raid varžybos (Abu Dabyje ir Haile) labai intensyvios, vyksta per vėlai, logistikos kaštai dideli. Todėl jose nedalyvausime, dabar turime kitų iššūkių, – sakė V.Žala. – Turime investuoti daug pinigų į Mažylio perrinkimą (keičiama net ir daug rūpesčių pridariusi sankaba), taip pat ir išspręsti itin jautrų variklio klausimą“.

Kainos skirtumas tarp skirtingų MINI variklių

Vaidotas sako, kad tas senos kartos (twin turbo) variklis, skolintas iš X-Raid, su kuriuo startavo Andalūzijoje, jau Ispanijoje pradėjo leisti paskutinį kvapą. Tad būtinas naujas. Jei rinktųsi seną bet mažiau patikimą (twin turbo), reikėtų mokėti 2,5 karto mažiau, nei už naujos kartos (single turbo).

„Tą senos kartos variklio trūkinėjančių dirželių problemą reikėtų eliminuoti. Tad rinktis naują twin turbo nėra prasmės. Juo labiau, kad jis nėra konkurencingas. Žinoma, Paulo gali pakeisti dirželį per pusvalandį. Bet tai neracionalu, kai varžybose kovojame dėl kiekvienos minutės“, – samprotauja Vaidotas Žala.

Kaupia patirtį

Vokietijoje Vaidotas Žala užtruko kiek ilgiau, nei planavo, nes reikia atlikti daug namų darbų. Jei pernai MINI prieš Dakarą patikrino ir perrinko vokiečiai, šiemet tą daro du technikai iš Lietuvos, konsultuojami X-Raid specialistų.

Be jau minėtos sankabos, keičiama alyva, filtrai, amortizatoriai, stabdžiai ir kitos detalės. Tačiau, svarbiausia, pasak Vaidoto, kad komanda pati dalyvauja automobilio paruošimo procese ir kaupia patirtį.

Turint omenyje, kad daugelis autosporto komandų šiemet nukentėjo dėl sutrikusio detalių tiekimo, Vaidotas su komanda taip pat turėtų šie tiek nerimauti.

„Taip, iššūkių tikrai yra. Galima užstrigti lygioje vietoje. Tačiau kol kas, atrodo, abu variklio pasirinkimai yra realūs, įgyvendinami“, – V.Žala nepraranda optimizmo.

Iš Vokietijos komanda ir Mažylis grįš į Lietuvą, čia bus surengtas komandos pristatymas. Tik tuomet technika iškeliaus į Prancūziją ir išplauks į Saudo Arabiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais