Palangoje startuos ne vienas „Porsche 991 GT3 CUP“, tačiau tarp 992 klasės dalyvių dizainu ir ne tik juo išsiskirs nuolat dėl pergalės Palangoje kovojantys komandos „LG OLED & RIMO Adero“ vyrukai.
Automobilį pilotuos Europos lenktynių trasose patirties sukaupę Mantas Janavičius, Aurelijus Rusteika, Marius Bartkus ir komandos legionierius Benjaminas Barkeris. Tas pats Benjaminas Barkeris, kuris šių metu Le Mano lenktynėse pasiekė geriausią rezultatą LMGT3 klasės kvalifikacijoje!
Tiesa, Le Mane, kuriame varžosi tik elitiniai pilotai, Benjaminas pilotavo kiek kitokį automobilį – „Mustang GT3“. Tačiau esmė ir tikslas išlieka tas pats: lietuviškame Le Mane siekti pergalės.
Likus savaitei iki Palangos „Aurum 1006 km lenktynių“ starto – trumpas interviu su komandos pilotu Mantu Janavičiumi.
– Trasoje šiais metais bus gana erdvu, varžysis tik apie 20 automobilių ir dauguma jų bus greiti. Kas turės daugiau galimybių laimėti: „Porsche 911 GT3 CUP“ ar GT3 klasės automobiliai?
– Panašu, kad tai bus pačios greičiausios Palangos lenktynės istorijoje. Kai trasoje daug erdvės, manau, 992 neturi jokių šansų aplenkti GT3. Nes GT3 dėl savo aerodinamikos ir stabdžių sandaros stoja geriau, negu CUP-inis „Porsche“. Vadinasi GT3 gali stabdyti 15-20 metrų vėliau, nei mes. Taip galima laimėti apie 2 sekundes rate. Jei visos lenktynės vyktų esant žalios vėliavos fazei, tai, matematiškai, per daugiau nei 300 ratų sukauptų apie 8 min. persvarą.
Tačiau „Porsche“ turi privalumą – mažesnes degalų sąnaudas. Mes vienu baku važiuosime apie 1 val. 20 min., o GT3 – apie 1 val. Vienas degalų pylimas trunka apie 4 minutes. Tai, viską įvertinus, galima sakyti, kad finiše vis tiek atsiliktume nuo GT3 automobilio apie 4 minutes.
O jei pavyktų ratą įveikti tik 1-1,5 sek lėčiau, nei GT3, tada tikrai liptume ant kulnų. Tai čia yra matematika. Bet gali būti daug netikėtumų: sprogti padanga, prasidėti lietus ir pan.
– Kaip komandoje atsidūrė gamyklinis „Ford“ vairuotojas Benjaminas Barkeris?
– Jis į Palangą atvyks tiesiai iš lenktynių Interlagos trasoje. Smagu, kad „Ford“ išleido Benjaminą į Lietuvą. Kad suprastumėte, kokio aukšto lygio pilotas jis yra – Le Mane kvalifikacijos geriausius ratus jis pravažiavo pačioje jos pradžioje per 10 min. ir pastatė automobilį boksuose, taip nustebindamas daugelį. Taigi likusias 50 min. jo rezultato nepagerino nei „Porsche“, nei „McLaren“, nei „Mercedes“ ar „Lamborghini“ pilotai!
– O kokiose lenktynėse Europos trasos dalyvavo kiti komandos pilotai?
– Sezoną pradėjome 12 val. lenktynėmis Mugello trasoje Italijoje (24 series).Vėliau – Centrinės Europos „Porsche“ taurės lenktynėse. Taigi dalyvavome keliose skirtingose serijose. Taip pat treniravomės Pernu trasoje Estijoje. Taigi kaip komanda esame susistygavę.
Automobilis – visiškai naujas, atkeliavęs tiesiai iš gamyklos. Tai reiškia, kad tikimės išvengti netikėtumų, kurie užklupo praėjusiais metais (variklio gedimas – red. past.). Taip pat svarbu, kad šiemet techninį aptarnavimą užtikrins „Ebimotors“ – italai, su kuriais mes praėjusiais metais su Aurelijumi važiavome GT2 čempionate. Tai – didelę patirtį sukaupuis komanda, kurios savininkas – buvęs F1 komandos „Williams“ inžinierius Enrico Borghi. Ši komanda yra dalyvavusi Le Mane, 30 metų važiuoja tik su „Porsche“.
– Į akis krenta naujas automobilio dizainas. Kodėl jis toks?
– Turime partnerius, kurie mumis labai tiki. Jų spalvos ir atspindėtos, kuriant naują dizainą. Be to, labai svarbu gražiai sujungti skirtingų rėmėjų ženklus ir spalvinę gamą. Mūsų dizaineris sako, kad „šitas dizainas yra labai greitas“. Automobilis net stovintis vietoje atrodo labai greitas. Tai juokaujame, kad bandysime, tuo pasinaudoję, laimėti.