Rekordo bus siekiama nauju Lietuvoje pagamintu padidintos baterijos talpos elektriniu dviračiu „Zbike Z1L“, kuriuo būtų galima nuvykti iš Panevėžio iki pajūrio ir atgal nesustojus.
Visgi siekiant užfiksuoti ir įvykdyti visus Guinnesso rekordo reikalavimus, važiavimas vyks „Cido“ arenos dviračių treke. Skaičiuojama, jog dviratininkas turės nuvažiuoti daugiau nei 500 km, kol baterija galutinai išsikraus.
„Norime pasauliui įrodyti, jog Lietuvoje kuriami geriausi elektriniai dviračiai. Mes naudojame unikalias technologijas: nuo skysčiu aušinamo elektros variklio iki ypač didelės talpos akumuliatorių ir anglies pluošto kompozito rėmų. Kol kas pasaulyje nėra panašaus atitikmens, todėl esame pasiruošę pranešti apie save smarkiai pagerintu rekordu“, – apie idėją siekti rekordo pasakoja „Zbike“ komanda. Iki šiol ilgiausios distancijos elektriniu dviračiu rekordas priklausė ukrainiečiams – vienu įkrovimu nuvažiavo 367 kilometrus.
Rekordo bus siekiama nuo 8 val. ryto, todėl visą dieną arenos durys bus atviros norintiems palaikyti dviratininką. Arenoje renginio organizatoriai taip pat siūlys išbandyti elektrinius dviračius bei dalyvauti specialiame turnyre.
Sunkiau nei fizinis yra psichologinis iššūkis
Rekordo sieksiantis sportininkas Saulius Speičys – ilgų distancijų dviratininkas, kurio pagrindinis „arkliukas“ – ištvermė. Būtent todėl „Zbike“ dviračių kūrėjai nė minutės nesuabejojo savo sprendimu pakvietę sportininką pagerinti pasaulio rekordą.
Save kukliai įvardijantis kaip kalnų ir ilgų nuotolių dviračių sporto entuziastą, per 8 metus dviratininkas yra dalyvavęs daugiau nei 18-oje ilgų nuotolių varžybų, o praeitais metais Slovakijoje vykusiame kalnų dviračių 24 valandų čempionate pelnė sidabrą. Rekordo siekimas ir bemiegė naktis dviratininko negąsdina, mat visai neseniai „Hydraepic“ varžybose dviratininkas be miego įveikė 800 km per 47 valandas 17 minučių.
S.Speičys atvirauja, kad sudėtingiausia bus ne fizinis darbas, bet psichologinis iššūkis. „Treko ratas – 250 metrų, vadinasi, įveikti suplanuotą atstumą reikės nuvažiuoti apie 2000 ratų. Nežinau, kaip organizmas reaguos važiuojant viena kryptimi. Galbūt išsėdėti vienoj pozicijoj teks pasitelkti muziką ar net filmą, – juokavo S.Speičys. – Naktį, artėjant link pabaigos ir jau beveik turint tikslą, organizmas tarsi susikoncentruoja ir padeda ištverti paskutines valandas.“
Kol kas visi Sauliaus dviračiai minami be elektros, tačiau dviratininkas neslepia, jog jausmas skirtingas, netgi užkabinantis. „Tikrai smagi laisvalaikio ir transporto priemonė, kuri ateityje galėtų pakeisti automobilius. Su šiais dviračiais miestai taptų žalesni.“
Rekordo užfiksavimui renkama didžiulė komanda
Kad užsibrėžtas tikslas būtų užfiksuotas Guinnesso rekordų knygoje, organizatoriams reikės įvykdyti daugybę reikalavimų: dviratis turės būti be pedalų ir užslėptų energijos šaltinių. Visą rekordą privalės stebėti 2 nepriklausomi teisėjai ir 2 laiko prižiūrėtojai, kurių pamaina gali trukti ne ilgiau nei 4 valandas. Taip pat visas rekordas bus nepertraukiamai filmuojamas.
Dar vienas Guinnesso reikalavimas – dviračio modelis turi būti prieinamas įsigyti vartotojams. Tad norintys šį serijinį dviratį gali įsigyti net ir dabar.