„Labai laukiau laisvos dienos. Pagaliau galima pamiegoti“, – sakė Vaidotas Žala, „Agrorodeo“ ekipažo pilotas.
Saulius Jurgelėnas, jo šturmanas, irgi pasidžiaugė: „Jau pusę peklos įveikėme“.
Tiesa, pasak jo, daug laiko poilsiui nebuvo, mat sekmadienį sportininkai į greičio ruožą nuo La Paso iki Ujūnio išvažiuoja be galimybės naudotis mechanikų pagalba. Pastarieji netgi nakvos kitame bivake.
„Popiet reikia ir kelio knygą pasiimti, ir brifinge dalyvauti. O tuomet reikia pasiruošti maratono dienai, pasitarti su mechanikais, susidėti reikalingą mantą“, – vardijo S.Jurgelėnas.
Daugiausia dėmesio automobiliui
Benediktas Vanagas, „General Financing team Pitlane“ pilotas, taip pat džiaugėsi, kad yra galimybė pailsėti.
Laisvadienį jo komandos mechanikai pirmiausia pasirūpins automobiliu. Pastarasis po pirmojo Bolivijos greičio ruožo yra toks purvinas, kad vargiai bematyti ant automobilio šonų esantis Vytis.
Tuomet teks pritaisyti prie dugno pamestą apsaugą, patikrinti pavarų dėžę ir pakeisti išsidevėjusias dalis, taip pat pasirūpinti galiniu reduktoriumi, tepalais, skysčiais ir, galiausiai, pakeisti visas susidėvėjusias detales.
Stiprina sveikatą
Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „Craft Bearings“ ekipažas taip pat pirmiausia pasirūpino automobiliu.
Lenktynininkas juokavo, kad nuo bolido atkrapštant molį, parsivežtą iš šeštojo ralio greičio ruožo, padėjo įsirengta plovykla, o mechanikų komanda, panorusi laisvadienį išnaudoti praktiškai, čia pat atsidarė ir improvizuotą skalbyklą.
Tiesa, laisvadienį A.Juknevičius išnaudojo ir sveikatos gerinimui, mat į šeštąjį greičio ruožą lenktynininkas išvažiavo turėdamas temperatūros ir jausdamasis taip, kad finiše, išlipęs iš automobilio, sakė „gelbėkit“.
Proga skalbimui
Balys Bardauskas, vienintelis Lietuvos motociklininkas Dakaro ralyje, vakarykštę dieną visas Bolivijos pelkes ne tik pamatė, bet ir pajuto. Nors motociklų ir keturračių vairuotojams greičio ruožas buvo sutrumpintas, visgi jų kelyje netrūko purvo ir balų.
„Laisvą dieną skalbsime ir miegosime“, – sakė B.Bardausko komandos narė Marija Dubickienė.
Drauge reikia pasirūpinti ir motociklu. Šeštojo etapo finišą sportininkas pasiekė su sulaužytais priekiniais amortizatoriais.
„Įvažiavau į rimtą duobę, pramušiau tarpines, išbėgo visas tepalas. Dabar keičiami amortizatoriai, padangos, tvarkoma degalų tiekimo sistema“, – pasakojo sportininkas.
Laisva diena – aklimatizacijai
Aukštikalnėse visi Dakaro ralio dalyviai praleis kelias dienas, todėl laisvadienį daugelis išnaudoja aklimatizacijai. Šios reikia, mat pakilus į kelių kilometrų aukštį, dėl mažesnės deguonies koncentracijos atmosferoje, ne vieną ima kamuoti galvos skausmas ir pan.
Apie galvos skausmą pasakojo B.Bardausko komanda. Motociklininkas pasakojo, kad važiuodamas motociklu greičio ruože akimirką suvokė, kad nebetenka koordinacijos. Apie nemalonius pojūčius užsiminė A.Juknevičius, o V.Žala neslėpė, kad buvimas aukštai kalnuose jam didelio džiaugsmo neteikia.
Tad per laisvą nuo lenktynių dieną sportininkai turėtų kiek apsiprasti su buvimu aukštai virš jūros lygio ir sausio 13-ąją išsirengę į septintąjį ralio greičio ruožą jame jaustis tvirčiau.