Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Pasaulio čempionate išbandymai prasidėjo jau techninėje komisijoje

Pasaulio ralio reido čempionato etape Lenkijoje jėgas išbandyti nusprendęs lietuvių Vilmanto Audzijonio ir Vaidoto Paškevičiaus ekipažas su iššūkiais susidūrė jau techninėje komisijoje. Per trumpi purvasargiai, plėvele neapklijuoti langai ir kiti tvarkyti mažmožiai atėmė beveik keturias valandas.
Techninė komisija
Techninė komisija / Egidijaus Babelio nuotr.

Saugumui – pedantiškas dėmesys

Bene pagrindinis „Palanga Visit Apartaments“ remiamo ekipažo tikslų buvo susipažinti su pasaulinio lygio lenktynėmis, pamatyti jas iš vidaus, suprasti kaip ir kas ten sukasi. Administracinė komisija suteikė apgaulingą pasitenkinimą,

„Viskas vyko itin sklandžiai, su visų dokumentų tvarkymu užtrukome itin trumpai. Džiaugėmės, kaip visi organizatoriai ir teisėjai profesionaliai žiūri į savo darbą, tačiau nė nenutuokėme, kad toks pedantiškas ir profesionalus požiūris mus visiškai nukamuos techninėje komisijoje.“ – Pasakojo Vaidotas Paškevičius.

Egidijaus Babelio nuotr./Techninė komisija
Egidijaus Babelio nuotr./Techninė komisija

FIA kreipia itin didelį dėmesį į saugumą ir reikalauja smulkių duomenų apie kiekvieną saugumo elementą. Pagaminimo, homologacijos galiojimo datos, tikslus tos detalės ar elemento modelis, gamintojas, sertifikato numeris ir t.t. Taigi į šūsnį lapų lenktynininkams teko pildyti tokias detales ir apie visas gesinimo sistemas, degalų baką, saugos diržus, kombinezonus ir netgi batus.

Teisėjams užkliuvo lietuvių vairuojamo „Toyota FJ-Cruiser“ saugos lankai. Keistos konstrukcijos pasirodė. Lietuviai jiems pateikė sertifikato kopiją, tačiau ji buvo atmesta. Nes tai kopija. Reikėjo originalo.

Egidijaus Babelio nuotr./Techninė komisija
Egidijaus Babelio nuotr./Techninė komisija

Vilmantas Audzijonis juokiasi, kad šis automobilis vien dėl to, kad atitiktų visus FIA reikalavimus buvo ruoštas vienoje garsioje sportinių automobilių konstravimu užsiimančioje firmoje, Vokietijoje. Dar daugiau – šis automobilis važiavo Dakaro maratone, kur teisėjams tokios konstrukcijos saugos lankai neužkliuvo. Problema išsisprendė FIA maršalams paskambinus į tą firmą.

Nepraleido dėl purvasargių

Neatitikimų turintys „Baja Poland“ varžybose norintys dalyvauti automobiliai siunčiami į čia pat esančias dirbtuves, kad lenktynininkai susitvarkytų likusius nesklandumus ir gautų likusius reikalingus parašus. Prie dirbtuvių eilės didelės, viduje visi keltuvai užimti. Nieko nuostabaus, kai automobiliai pasiunčiami, sakykim, pakartotinei patikrai net ir dėl tokių, rodytųsi, mažmožių, kaip per trumpi purvasargiai ar plėvele neaptraukti langai.

Būtent šios problemos kelioms valandos dirbtuvėse įkalino ir „Palanga Visit Apartaments“ palaikomą ekipažą. Jiems teko 8 cm prailginti purvasargius ir plėvele aptraukti langus. Šią paslaugą anksti ryte reikėjo pirkti iš vienos Ščecino miesto įmonės, prie kurios ryte jau rikiavosi su tokia pačia problema susidūrusių lenktyninių automobilių eilutė.

Egidijaus Babelio nuotr./Techninė komisija
Egidijaus Babelio nuotr./Techninė komisija

Vietiniai lenktynininkai juokauja, kad „Baja Poland“ varžybos jiems kiekvienais metais atneša bene didžiausią pelną, mat visus parašus turintys surinkti lenktynininkai sutinka su visomis sąlygomis, kad tie darbai būtų padaryti kuo greičiau.

„Taisyklės yra taisyklės ir reikia į jas atsižvelgti. Juk čia ne vietinės varžybos, kur retas kreipia dėmesį į smulkmenas.“ – susitaikęs su situacija nusijuokė Vilmantas Audzijonis.

Tik penktadienį ryte gavę paskutinį parašą lietuvių lenktynininkai pradėjo ruoštis daugiau nei 800 km ilgio maratonui, iš kurių 522 km teks lenktyniauti greičio ruožuose.

Standartinių automobiliu varžysis galingiausių klasėje

Tiesa, vyriškiai, sako, lenktyniaus patys su savimi ir dairysis į kitos klasės laikus. Su visiškai standartiniu „Toyota FJ-Cruiser“ automobiliu jie lenktyniaus T1 klasėje, kartu su galingiausiais gamykliniais prototipais, tarp kurių ir „Mini All4 Racing“ ar „Toyota Hilux Overdrive“.

Egidijaus Babelio nuotr./Techninė komisija
Egidijaus Babelio nuotr./Techninė komisija

„Realiai mūsų automobilis atitinka T2 klasės reikalavimus, tačiau „Toyota“ šiam modeliui neišpirko T2 klasės, standartinių automobilių homologacijos, taigi turėsime lenktyniauti neva kaip lygūs su lygiais prieš Dakaro nugalėtojus. Pirkti homologaciją privačiam asmeniui toli gražu neapsimoka – tai kainuoja milijonus“ – aiškino daugkartinis Lietuvos bekelės lenktynių čempionas Vaidotas Paškevičius.

Mums bus visiškai neįdomu rezultatai savoje klasėje, žiūrėsime ir bandysime lygintis kur esame standartinių automobilių T2 klasėje

„Nieko tokio, kad negalime kovoti dėl aukštų pozicijų, mes čia važiuojame išsibandyti automobilio ir susipažinti su pasaulio čempionatų specifika. Kita vertus, mums bus visiškai neįdomu rezultatai savoje klasėje, žiūrėsime ir bandysime lygintis kur esame standartinių automobilių T2 klasėje.“ – kalbėjo Vilmantas Audzijonis.

„Palanga Visit Apartaments“ ekipažo „Toyota FJ-Cruiser“ yra standartinis automobilis, kuris netgi oro kondicionierių turi. Jame sumontuotas 4 litrų V6 variklis, kuris šiuo metu pasiekia apie 220 AG ir 400 Nm. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos