Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Pasaulio formulių ant vandens čempionate Italijoje startuos lietuvis Edgaras Riabko

Lietuvis Edgaras Riabko, prieš porą savaičių dalyvavęs F2 kategorijos motorlaivių varžybose Vokietijoje, šiuo metu jau ruošiasi artėjantį savaitgalį Italijoje prasidėsiančiam pasaulio fomulių ant vandens čempionatui. Nors į Italiją mechanikai ir motorlaivis išvyksta jau trečiadienį, tačiau tautiečiui iki varžybų dar liko nuveikti keletą darbų. Vienas jų - varžyboms paruošti visiškai naują variklį.
Edgaras Riabko
Edgaras Riabko / Chris Davies „F2TA“ nuotr.
Temos: 1 Zarasai

Edgaras Riabko atskleidė, kad vandens paviršiumi jis skrieja maždaug 500 kilogramų sveriančiu uždaro tipo kateriu, kurio galia siekia 200 arklio jėgų. Šį pajėgumą sukuria amerikiečių kompanijos „Mercury“ pagamintas V6 formos, dvitaktis agregatas. Tokie parametrai kateriui vandens paviršiumi leidžia skrieti 200 km/val. greičiu.

Kaip varžybose ant žemės, taip ir vandenyje, neatsiejama šio sporto dalis – avarijos ir kontaktai. E.Riabko sako, kad dažniausiai avarijos įvyksta posūkiuose, ypač dažnai dalyviai susiduria pirmame posūkyje po starto. Jei didelės bangos – sudaužyti į vandenį motorlaivį galima ir be oponento pagalbos, tiesiog pakilus į orą ir apsivertus.

Chris Davies „F2TA“ nuotr./Varžybų akimirka
Chris Davies „F2TA“ nuotr./Varžybų akimirka

Lietuvis į tarptautines varžybas Vokietijoje išvyko puoselėdamas ambicijas pasitreniruoti prieš artėjantį pasaulio čempionatą. Penktąją vietą užėmęs lenktynininkas atskleidė, kad varžybos buvo skirtos atlikti tam tikrus eksperimentus ir išbandyti kai kuriuos techninius sprendimus.

Tiesa, E.Riabko atskleidė, kad po varžybų Vokietijoje variklį teko skubiai keisti, mat šis nebeatlaikė ir tiesiog „užkalė“.

Šių variklių resursas nėra didelis – vos 20 valandų.

„Variklis sugedo po varžybų Vokietijoje. Jau per varžybas jautėme, kad variklis dirba ne taip, kaip turėtų. Šių variklių resursas nėra didelis – vos 20 valandų. Pas mus ši riba jau buvo viršyta, o vėliau dar nusprendėme išbandyti naujus sraigtus. Tuomet sugedo ir variklis, ir reduktorius.

Skubiai iš Belgijos atsisiuntėme naują variklį ir reduktorių. Šiuo metu yra įdėtas naujas variklis, todėl laiką leidžiame plaukiodami, kad jis iki varžybų spėtų „prasidirbti“. Jau rytoj ryte mechanikai su motorlaiviu išvažiuoja į Italiją, tad turime spėti. Aš pats išskrendu ketvirtadienį“, – pasakojo 41-uoju numeriu pažymėtą motorlaivį pilotuojantis E.Riabko.

Chris Davies „F2TA“ nuotr./Varžybų akimirka
Chris Davies „F2TA“ nuotr./Varžybų akimirka

Pasaulio motorlaivių F2 čempionate ketina dalyvauti 28 dalyviai. E.Riabko bus vienintelis lietuvis. Pernai pirmą kartą išbandęs jėgas tokio lygio varžybose E.Riabko teigia, kad šiame sezone sieks ne tik „apšilti kojas“, bet pademonstruoti kuo stabilesnius rezultatus.

„Šiemet reikia „suvalgyti“ kuo daugiau juodo darbo, vėl pereiti visą mokyklą iš naujo. Pirmame etape bandysiu nesudaužyti technikos, pademonstruoti gerą tempą ir dar kartą įvertinti savo galimybes pasaulio čempionate. Esame tarsi naujokai. Taip pat noriu dalyvauti ir Europos čempionate, kuris vyks Zarasuose. Planų turime daug“, – sakė E.Riabko.

 

Europos motorlaivių F2 pasaulio čempionatas Lietuvoje vyks rugpjūčio 15-16 dienomis. Dalyviai savo jėgas išbandys Zarasuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos