Reaguodamas į tokius išbandymus, Andris Malniekas, Vaidoto šturmanas klasikiniame ralyje, paragino savo bičiulį lėkti taip, su Andriu važiavo Rokiškio ralyje. Ir Zarasuose. Ant dviejų ratų.
Dėl šios priežasties ir dėl to, kad pirmoje sekmadienio etapo dalyje serpantinuose Vaidoto nenorėjo praleisti gerokai lėtesni varžovai, jis nusprendė spausti iki dugno. Preliminariai finišavo pirmas, bet vėliau teisėjai perskaičiavo rezultatus ir dar skyrė Agrorodeo 2 min. baudą už viršytą greitį.
„Nubraukti“ keli greičio ruožo kilometrai, nes dalis dalyvių pasiklydo dėl galimų kelio knygos netikslumų. Galiausiai patvirtinta, kad sekmadienį Vaidotas su Paulo buvo treti.
Po finišo Vaidotas šį ralį įvertino kaip pavykusį. Nes galėjo parodyti savo greitį. Saulius Jurgelėnas pridūrė, kad Vaidotui reikėtų vasarą važiuoti dar bent viename panašaus lygio ralyje, kad įrodytų varžovams ir X-raid, kad lietuvio rezultatai nėra atsitiktinumas.
Paskutiniojo „Andalucia Rally“ greičio ruožo finišą Vaidotas Žala pasiekė pirmas
Penkias dienas Ispanijos pietuose surengto FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally“ greičio ruožais lėkęs „Agrorodeo“ komandos pilotas Vaidotas Žala pasiekė finišą. Nors lenktynininkas neslėpė, kad diena buvo pakankamai sunki, o kovoti teko ne tik su dulkėmis, tačiau ir praleisti nenorinčiais dalyviais. Vis dėlto, ji komandai buvo sėkminga – preliminariai jiedu su šturmanu Paulo Fiuza sekmadienį finišą pasiekė pirmi. Ispanas Carlosas Sainzas šią dieną finišavo 4-oje pozicijoje, o katarietis Nasseras Al-Attiyah – 5-oje.
Kovoti teko ir su dulkėmis, ir su dalyviais
Finišą pasiekęs V. Žala pasakojo, kad diena buvo ne iš lengvųjų, mat dėl vakarykščio gedimo, kai trūko generatoriaus dirželis, komanda penktajame greičio ruože startavo iš 23-os pozicijos, dėl ko turėjo kovoti tiek su dulkėmis, tiek su kitais ekipažais.
„Pirma greičio ruožo dalis buvo labai nervinga, nes startavome serpantinuose, už nemažai lėtesnių ekipažų, dėl ko lekiant siaurais keliukais dar teko kovoti ir su dulkėmis. Buvo labai pavojinga, o ir nė vienas dalyvis nenorėjo mūsų praleisti, todėl reikėjo pasistengti juos aplenkti tokiomis sąlygomis, kokios buvo. Vėliau, kai išvažiavome į laukus jau buvo kur kas geriau, o ir kiti pasivyti ekipažai praleido kur kas geranoriškiau. Šiaip viskas praėjo sklandžiai, tik važiuojant dulkėse truputį užkaitinau stabdžius, užvirė stabdžių skystis, todėl visą likusį greičio ruožą stabdžio pedalas buvo šiek tiek minkštas“, – pasakojo V. Žala.
„Agrorodeo“ komandos lyderis teigė, kad viso greičio ruožo metu teko aplenkti net 6 ar 7 ekipažus, o kai pašalinių trukdžių buvo mažiau, nusprendė pasidžiaugti likusiais kilometrais bei automobiliu ir palaikė maksimalų tempą.
„Artėjant finišui norėjau atsikvėpti ir važiavau taip greitai kaip gavosi. Galvojau, kad paskutinę dieną reikia pasidžiaugti šiuo raliu ir automobiliu, dėl to truputį „pasidraskėm“., – aiškino lenktynininkas.
Kitoks iššūkis nei tikėtasi
Pasiekęs paskutiniojo „Andalucia Rally“ greičio ruožo finišą V. Žala neslėpė, kad šios varžybos buvo kur kas didesnis iššūkis nei tikėjosi. Lenktynininkas teigė, kad prieš startą tikėjosi, jog greičio ruožai bus labiau artimi klasikiniam raliui, tačiau realybė buvo kitokia.
„Buvo pakankamai sunku, nes greičio ruožai buvo tikrai sudėtingi – siauri, klastingi ir riboto matomumo. Tai kaip aklas ralis, tik čia dar vietomis tenka važiuoti įvairiais grioviais, upių kirtimais bei kovoti su kitomis netikėtomis kliūtimis. Pavyzdžiui, ūkininkai šalia dirbamų laukų sukrauna akmenis. Maniau, kad turėsime kažką panašaus į klasikinį ralį, tačiau šio renginio specifika visai kitokia. Žinoma, paskutiniųjų greičio ruožų metu prie tokių trasų pripratau ir jau pradėjau nujausti, ko galima tikėtis“, – aiškino V. Žala.
Pasibaigus varžyboms „Agrorodeo“ komandos pilotas teigė, kad „Andalucia Rally“ greičio ruožuose padarė viską, kad rezultatas būtų kuo aukštesnis, tačiau neslėpė, kad grįžęs į Lietuvą bandys spręsti ir technikos klausimą, kad kitų varžybų metu komanda galėtų būti dar konkurencingesnė.
„Kas priklauso nuo manęs, aš padariau viską, ką galėjau, o klausimus dėl technikos spręsime toliau. Tai kintantis procesas, žinau, kad reikia pokyčių ir manau, kad atėjo laikas radikaliems pokyčiams, kad Dakare būtume konkurencingi ne viename ar dviejuose greičio ruožuose, bet visų varžybų metu. Žinoma, kokie bus tie pokyčiai, ir kokios bus mūsų galimybės, paaiškės šiek tiek vėliau“, – pasakojo V. Žala.
Per penkias varžybų dienas dalyviai greičio ruožuose turėjo įveikti 1086 kilometrus. Absoliučios įskaitos rezultatai bus atnaujinti vėliau.
Vaidoto rezultatai sekmadienį:
WP4
1. Carlos Sainz 01:18:05
2. Vaidotas Žala 01:18:34
3. Nasser Al-Attiyah 01:19:35
4. Mattias Ekstrom 01:21:12
WP3
1. Carlos Sainz 01:09:44
2. Vaidotas Žala 01:10:27
3. Nasser Al-Attiyah 01:11:01
4. Victor Conceicao 01:11:18
WP2
1. Carlos Sainz 00:45:56
2. Victor Conceicao 00:46:00
3. Vaidotas Žala 00:46:27
4. Nasser Al-Attiyah 00:47:01
WP1
1. Victor Conceicao 00:17:04
2. Carlos Sainz 00:18:28
3. Nasser Al-Attiyah 00:18:57...
6. Vaidotas Žala 00:19:12
Numatomas Vaidoto ir Paulo finišo laikas – 17 val.