Ralio reidų pasaulio čempionatas (W2RC) kasmet prasideda Dakaro ralyje (Saudo Arabija), o baigiasi – Maroko ralyje. Iš viso per metus – 5 etapai.
Beje, daugelio atletų nuomone, Maroko ralio trasos savo specifika labai primena Dakarą. Todėl kiekvieną rudenį į „Rallye du Maroc“ keliauja tie, kurie nori pasitikrinti savo jėgas prieš Dakarą. Arba tie, kurie renka taškus pasaulio čempionato įskaitoje ir nori iškovoti podiumą.
„Vieni čia kaposis, kiti testuosis“, – nevynioja žodžių į vatą keturratininkas Antanas Kanopkinas.
Šiame Maroko ralyje be Antano Kanopkino startuos 5 motociklininkai iš Lietuvos, taip pat Rokas Baciuška su motobagiu, kovojantis dėl trečiojo pasaulio čempiono vardo. Patirties semsis G.Petrus ir L.Kancius, startuosiantys bagiu. Vaidotas Žala Maroke nestartavo, tačiau išbandė sunkvežimį kovinėmis sąlygomis.
Kokia yra Antano Kanopkino misija?
Jei nekyla klausimų, kodėl Maroke startuoja kiti dalyviai (vieni kovoja dėl čempiono vardo, kiti renka kilometrus), tai Antano Kanopkino misija, galimai, yra dviguba. Jis pasaulio čempionato keturračių įskaitoje rikiuojasi ketvirtoje pozicijoje ir nuo trečioje vietoje esančio H.Alnoumesi atsilieka 7 tšk. Skirtumas nemažas, tačiau prieš akis – sudėtingas ralis. Juolab, kad Antano varžovas taškus surinko trijuose čempionato etapuose, o lietuvis – tik dviejuose.
Beje, keturračių įskaitos lyderis M.Andujar šiame ralyje startuos motobagiu „Can Am“, tačiau jis jau užsitikrinęs čempiono titulą, tad ši aplinkybė nieko nekeičia.
„Jei aš į finišą atvažiuosiu pirmas, K.Wisniewskis antras, o H.Alnoumesi trečias, tuomet čempionate pakilčiau į trečią vietą. Jei aš finišuočiau antras, o H.Alnoumesi trečias, tuomet likčiau ketvirtas čempionate ir tai yra realiausias variantas“, – paaiškino Antanas.
Apie Maroko ralį
Šis ralis pasižymi itin didele dalyvių gausa: viso čia varžysis beveik pustrečio šimto ekipažų, tarp kurių patys žinomiausi pasaulyje vardai. Daugeliui čia spręsis pasaulio čempionato pozicijos, tad visos penkios dienos žada būti įtemptos. Viso per jas sportininkai įveiks 2468 kilometrus, iš kurių 1512 sudarys greičio ruožai. Pasak organizatorių, didžiąją dalį atstumo sudarys žvyrkeliai, 25 proc. trasų teks važiuoti smėlynais, o penkis procentus – kopomis. Pirmasis greičio ruožas, kitaip dar vadinamas prologu, startuoja sekmadienį. Po jo laukia penkios varžybų dienos.
„CFMOTO Thunder Racing Team“ komanda jau atvyko į Maroką, kur reikėjo praeiti techninę ir administracinę komisijas, o paskui laukė susitikimai su vietiniais partnerių atstovais bei kiti darbai prieš startą. A. Kanopkinas juokauja, kad vos atvykus jau spėjo supainioti laiko juostas: „Trečią ryto po naktinio skrydžio atvykome į bivaką, o ryte, susimaišęs laike, valandą anksčiau nuvykau į oro uostą pasiimti automobilio. Tai ta proga jau ankstyvą rytą turėjau nupėdinęs beveik visą dienos žingsnių normą.“
Sportininkas pasakoja, kad komanda pasiruošimo darbus pradėjo jau ankstų rytą ir iki pietų pavyko praeiti techninę bei administracinę komisijas.
„Net spėjome nuvykti į testinį greičio ruožą, kur prasukome keletą kilometrų, pasidarėme pirmąsias nuotraukas – viskas pavyko gerai. Dabar ruošiamės, laukiame svečių iš Maroko „CFMOTO“ atstovybės, žadėjo užsukti ir ralio organizatorius. Maroko ralį pradedame puikiomis nuotaikomis“, – kalbėjo A. Kanopkinas.