Itin aukštus reikalavimus paspirtukams kelia tie sportininkai, kurių lenktynės vyksta ne ant asfalto. Štai „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipa su savimi į varžybas gabenasi „Beaster Scooter“ paspirtuką, pasižymintį išties įspūdingomis charakteristikomis. Abu varantys ratai, grubaus protektoriaus padangos, moderni amortizatorių sistema ir įspūdingas 3,6 kw galingumas, leidžiantis pasiekti net kelių dešimčių kilometrų per valandą greitį.
Kaip sako lenktynininkas Antanas Kanopkinas, paspirtukas ekipai praverčia ne tik judant per dalyvių parką, bet ir komandos fotografams, kurie norėdami užfiksuoti įdomesnį kadrą ar rasti geresnį tašką kartais turi per trumpą laiką miškų ar laukų keliukais nusigauti kelis šimtus metrų ar kelis kilometrus.
„Yra labai daug paspirtuko privalumų. Vienas jų mūsų komandoje – ekipos fotografo ir operatoriaus judėjimas. Organizatoriai dažniausiai duoda kelis taškus, kur visi žiniasklaidos atstovai važiuoja fotografuoti. Tačiau atvažiavus į vietą kartais pamatome, kad tas pasiūlytas taškas yra visiškai neįdomus ir vertų dėmesio nuotraukų ten nepadarysi.
Tuomet mūsų media komandai praverčia paspirtukas, kuriuo jie kuo puikiausiai pasiekia kur kas įdomesnes vietas fotografavimui, prieš startą važiuodami trasa ar šalia trasos. Būtent tokiomis sąlygomis ir atsiskleidžia visi „Beaster Scooter“ privalumai. Ten kiti paspirtukai pravažiuoti tiesiog fiziškai negalėtų.
Šių metų „Rallye Breslau“ varžybose komandos fotografas Marius net ir vieną negilią vandens pralaidą įveikė be jokių sunkumų.
Kitas paspirtuko privalumas – greitas ir mobilus judėjimas bivake. Jei registracijos metu ką nors pamirštame, reikia atsivežti kokį nors dokumentą, labai greitai galime sulakstyti iki komandos palapinės.
Lygiai taip pat ir renkantis komandos vietą bivake – pirma prasukame per bivaką su paspirtuku, išsirenkame vietą ir tik tada ten juda visas komandos karavanas. Žodžiu, paspirtukas pagreitina visus procesus, kuriuos įprastai dalyvių parke atliktume pėsčiomis – nuo elementarios kelionės į dušą iki detalių atsivežimo iš kitų dalyvių“, – sakė Antanas Kanopkinas.
Kiek paprastesnių paspirtukų pakanka ten, kur lenktynės vyksta ant asfalto dangos. Pavyzdžiui automobilių slalomo varžybose, kuriose dalyviai lenktyniauja specialiai iš kūgių suformuotoje trasoje, sportininkai paspirtukus naudoja susipažinimui su trasa. Kadangi slalomo trasa dažniausiai nėra ilga, tačiau gana klaidi, dalyviai prieš startą privalo išmokti jos konfigūraciją.
Natūralu, jog kiekvienas dalyvis, mokydamasis trasą, ją nori įveikti kuo daugiau sykių. Kadangi susipažinimas su trasa naudojant automobilį yra draudžiamas, o ėjimas pėsčiomis užima nemažai laiko, puikia pagalbos priemone čia tampa paspirtukas.
2020-ųjų metų Lietuvos automobilių slalomo čempionė moterų įskaitoje Rūta Nedzelskienė sako, kad paspirtukas itin praverčia įpusėjus varžyboms, nes po dviejų važiavimų vėl keičiama trasa ir tuomet susipažinimui laiko skiriamas vos pusvalandis.
„Kai į varžybas atvykstame ryte, trasa dažniausiai jau būna sudėliota ir po registracijos galima pradėti mokytis konfigūraciją. Tam būna tikrai pakankamai laiko. Tačiau Lietuvos čempionate privaloma važiuoti dvi skirtingas trasas, tad po dviejų važiavimų trasa yra pakeičiama, reikia mokytis naują trasą ir išmesti iš galvos seną, o tam dažniausiai būna skirta pusė valandos. Būtent todėl paspirtukas tikrai palengvina procesą.
Aišku, pradžioje vis tiek trasą kartą ar du įveikiu pėsčiomis, pamažu „susidedu“ ją į atmintį, o tuomet su paspirtuku kiek įmanoma daugiau kartų važiuoju trasa tam, kad įvertinti trajektorijas, apsisukimus ir kitus dalykus. Einant tik pėsčiomis sunku būtų tą padaryti, o ir laiko tai užimtų daugiau, tad paspirtukas – tikras pagalbininkas.
Šių metų sezono pradžioje paspirtuką nuomodavomės, bet paskui įsigijome savo. Nereikėjo kažko brangaus, galingo ar išskirtinio. Važiuoti asfaltu pakanka paties paprasčiausio. Taip pas mus atsirado „Xiaomi Mi M365 PRO“ modelis“, – sakė slalomo varžybų dalyvė ir nugalėtoja Rūta Nedzelskienė.
Paspirtukus naudoja ir kitų sporto šakų lenktynininkai – žiedinių lenktynių, autokroso ar ralio kroso. Trasą prieš startą jais apžiūri net ir Formulės-1 lenktynininkai bei komandų personalas.