Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Penki svarbiausi Lenkijos WRC ralio akcentai

Tik ką praūžus Lenkijos WRC etapui apžvelgsime penkis svarbiausius ralio akcentus.
A.Rakausko nuotraukoje – WRC Lenkijos ralis
A.Rakausko nuotraukoje – WRC Lenkijos ralis / A.Rakausko nuotr.

Otto Tanako ir A.Mikkelseno nesėkmės

Ralio pradžioje O.Tanakas buvo greičiausias tiek prologe, tiek SS1 ruože ir natūraliai į jį pradėjome žiūrėti kaip į vieną pagrindinių favoritų, tačiau jau SS2 metu netikėtai į kelią išbėgęs elnias estui sumaišė visas kortas. Susidūrimo su gyvūnu metu sudaužęs savo automobilį Ottas turėjo trauktis.

Tuomet trumpam ralio lyderiu tapo A.Mikkelsenas, tačiau net ir aplenktas fantastinį tempą rodžiusio K.Rovanperos, jis vis tiek laikėsi TOP3. Vis dėl to SS16 metu po kontakto su kelkraščiu Andreasas apgadino padangą ir dėl to sulėtėjęs ralį baigė vos šeštoje pozicijoje.

A.Fourmaux stabilumas

Daugiausiai dėl A.Mikkelseno nesėkmės išlošė Adrienas Fourmaux, kuris palypėjo ant trečio podiumo laiptelio. Negano užėmęs ir P3 sekmadienio įskaitoje Adrienas iškovojo nemažai komandai reikalingų taškų (17). Tai buvo jau trečiasis prancūzo podiumas šį sezoną. Kaip dažnai mini garsus WRC komentatorius Arūnas Volungevičius, A.Fourmaux atrodo kaip pagaliau subrendęs solidus lenktynininkas. Užuot bandęs žūtbūt laimėti pavienius ruožus, jis stabiliai išlaikydamas tempą ir pasinaudodamas lekiančiųjų klaidomis atrodytų per daug neišsiskirdamas vis pasiekia aukštus rezultatus.

S.Ogier avarija ir netikėtas K.Rovanperos pasirodymas

Prieš pat ralio pradžią S.Ogier sudarydamas stenogramą susidūrė su kita transporto priemone viešo naudojimo keliuose. Nors ir skubiai į ligoninę sraigtasparniu išgabentas prancūzas sukėlė visam autosporto pasauliui nemažai nerimo, viskas baigėsi sąlyginai gerai ir atrodytų jis išvengė rimtų sužalojimų. Nuo to momento, kai paaiškėjo, kad S.Ogier nestartuos ralyje, viskas atrodė kaip veiksmo filme.

Nuo to momento viskas atrodė kaip veiksmo filme

Išvykai prie ežero besiruošiantis K.Rovanpera buvo iškviestas ir skubos tvarka komandos atskraidintas į Lenkiją. Čia turėdamas labai ribotą laiko tarpą pasiruošti, suomis galėjo pasijusti tartum basomis į dilgėles įmestas žmogus. Nepaisant to, po itin sėkmingo pasirodymo šeštadienį (suomis laimėjo 6 iš 7 ruožų) Kalle triumfavo ralyje ir dar kartą įrodė, kad dalyvaudamas visuose čempionato etapuose greičiausiai be didesnių problemų dominuotų čempionate.

Sėkmingas latvio M.Seskso debiutas

Lenkijos ralyje maloniai nustebino latvis Martinšas Sesksas. Prieš liepos mėn. Latvijoje rengiamą WRC ralį Martinšas norėjo kiek apsiprasti su jam nežinoma „Rally1“ klasės technika. Aišku, jam buvo suteikta ne visai lygiavertis automobilis – jo vairuota „Ford Puma“ neturėjo hibridinio variklio, dėl ko jo automobilis turėjo apie 130 AG mažiau galios nei konkurentai.

Nepaisant to M.Sesksas važiavo konkurencingai ir net važiuodamas be hibridinio variklio, apie puse minutės aplenkė visuose čempionato etapuose tuo pačiu automobiliu dalyvaujantį G.Munsterį. Apskritai P5 ralyje likęs Martinšas per vieną ralį surinko 9 taškus, o tai yra beveik pusė tiek, kiek G.Munsteris surinko per septynis prieš tai dalyvautus ralius (20 taškų). Taip, G.Munsteris šiuo metu suneša į „M-Sport WRT“ komandos taupyklę nemažai savo rėmėjų pinigų ir privati komanda negali rinktis vairuotojų žiūrėdama vien tik į sportinę pusę, tačiau jaunasis latvis neabejotinai puikiai užsirekomendavo.

WRC bendra įskaita po Lenkijos ralio:

Naujos taškų sistemos paradoksai tęsiasi

Jau esame rašę apie naujos WRC taškų sistemos kuriozus, kurie kartais palieka galimybę net nelaimėjus ralio surinkti daugiau taškų nei ant aukščiausio podiumo laiptelio lipęs etapo nugalėtojas.

Šį kartą situacija nebuvo tokia absurdiška, tačiau vis vien, P2 ralyje atvažiavęs E.Evansas pelnė 17-ka taškų (tiek pat kiek ir P3 finišavęs A.Fourmaux), tuo tarpu pirmą dieną kelius valęs ir dėl to ketvirtoje vietoje finišavęs T.Neuville surinko vos trimis taškais mažiau (14-ka).

Tai reiškia, kad pagal naują taškų sistemą gali sau leisti visą ralį važiuodamas šeštoje vietoje ir vejantis nebent tik P5 esantį sportininką, sėkmingai pasirodžius „powerstage“ (belgas ten buvo pirmas) surinkti artimą taškų skaičių tam, kuris didžiąją dalį ralio kovojo su lyderiu ir buvo tarp TOP3 greičiausiųjų. Neabejotinai po sezono ši sistema turės keistis, tik klausimas kaip? Kaip išlaikant intrigą sekmadienį, nenuskriausti visą ralį greičiau važiavusių sportininkų?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais