Tad natūralu, kad visais laikais ralio gerbėjai ieškodavo pačių patogiausių kelių prie ralio trasų. Arba oficialiose žiūrovų zonose, arba vietiniais keliukais, ieškodami, kaip arčiau privažiuoti posūkio ar kalnelio, nuo kurio geriau matosi atlekiantys automobiliai.
Be abejo, saugumo klausimų iškyla kiekviename ralyje. Visuomet kyla ribinių situacijų (pvz., žiūrovams perbėgant trasą), tačiau pastaruosius 11 metų žiūrovų mirčių pavyko išvengti.
Nors pasitaikė atvejų, kai miestuose vykusiuose greičio ruožuose automobiliai nulėkdavo nuo kelio pačioje žiūrovų panosėje, pastaruoju metu nelaimėlių trajektorijos aplenkdavo prie greičio ruožų stovėjusius žmones.
Didžiausia nelaimė Lietuvos ralyje
- Utenos ralyje 2024 m. rugsėjo 27 d. automobiliui ne pasukus, o nulėkus tiesiai į žiūrovus, žuvo 21-erių zarasiškis Rokas, 14 sužeistų.
- Iš 14-os sužeistųjų, 7 gydomi ligoninėse – Utenoje ir Vilniuje.
- Vyriausiam sužeistajam – 70 metų. Vienas sužeistųjų – užsienio pilietis.
Deja, vyresnio amžiaus ralio gerbėjai prisimena ne vieną tragediją, po kurių, panašiai kaip „Samsonas Rally Utena“ žuvus zarasiškiui Rokui, ralio bendruomenę draskė emocijos: nuo užuojautos ir siaubo iki kaltųjų paieškų. Beje, žuvę žmonės nebuvo visiški naujokai ralio pasaulyje, varžybose lankėsi nebe pirmą kartą. Tačiau aplinkybės susiklostė nepalankiai – arba laiku nepamatė atlekiančių automobilių, arba stovėjo gerokai per arti, akivaizdžiai pavojingoje išorinėje posūkio pusėje, nors ir šalia medžių.
2005 m.: tragedija Visagino ralyje
2005 m. sausio 29 d. sniegu dengtame Gražutės mišku nusidriekusiame greičio ruože, pašokęs nuo tramplino Tomo Baltramiejūno vairuojamas „Opel Kadett“ tapo nekontroliuojamas ir rėžėsi į žiūrovų minią. Automobilis pataikė į 6 žmones, stovėjusius miške. Trijų būklė buvo labai sunki, o Virgilijus D. ligoninėje mirė.
15min archyvuose radome skaitytojų siųstą filmuotą medžiagą. Dėl etikos sumetimų ją gerokai patrumpinome.