Komandos pilotas Vaidotas Žala, kartu su mechanikais nuvykęs į Prancūziją, ketvirtadienį skyrė administracinės ir techninės komisijos formalumams.
Jei anksčiau išplukdant techniką uoste buvo vykdoma tik dalinė komisija, tai šiemet nuspręsta dar Europoje atlikti visas jos procedūras. Vaidotas Žala pasakojo, kad patikra prasidėjo dešimtą valandą ryte, o jos metu žvitrūs organizatorių žvilgsniai nagrinėjo kone kiekvieną „Seat Leon Dakar“ mazgą.
„Iš pradžių vyksta visų dokumentų sutikrinimas. Nagrinėjami techniniai pasai, tikrinamas startinių mokesčių sumokėjimo patvirtinimas, išduodamas GPS įrenginys.
Eini ten per tokius „kioskus“ ir į tą knygutę renki antspaudus.
Pačioje pradžioje yra išduodama knygutė, tiek mūsų sunkvežimiui, tiek sportiniam automobiliui. Eini ten per tokius „kioskus“ ir į tą knygutę renki antspaudus. Kai viską atlieki, viską pateiki ir surenki visus antspaudus, reiškia, kad visą komisiją perėjai.
Organizatorių komanda apklijavo automobilį lipdukais. Tuomet techninės komisijos teisėjai žiūrėjo, ar turbina užplombuota, liepė parodyti saugos įrangą, gesintuvus, kur kas pajungta. Darius šokinėjo aplink mašiną, viską jiems rodė ir atsakė į visus klausimus. Po šių procedūrų atidavėme automobilį į uosto pakrovimo zoną. Po kelių dienų organizatoriai mašinas pakraus į laivą ir jos išplauks“, – sakė „Agrorodeo“ pilotas Vaidotas Žala.
Tiesa, maždaug mėnesio trukmės kelionės per vandenyną metu technikai nėra sudaromos idealios sąlygos. Dėl laive tvyrančios drėgmės, sūraus vandenyno vandens ir prasto vėdinimo čia itin suaktyvėja rūdžių atsiradimas.
„Klimatas laive yra nepalankus technikai. Visą mėnesį automobiliai laikomi drėgmėje. Visas dalis, kurios nepadengtos jokiais tepalais, ima veikti korozija. Mašina, net nepradėjusi varžybų, per tą mėnesį ten normaliai pavargsta“, – sakė Vaidotas Žala.
Patys komandos nariai, atidavę techniką organizatoriams, Lietuvą paliks gruodžio pabaigoje ir dar prieš naujus metus pasieks Pietų Ameriką. Vaidotas Žala sako, kad iki tol dar reikia nuveikti nemažai darbų.
„Dar turime darbo su rėmėjais ir gerbėjais. Reikia ir pasportuoti, pailsėti, pavalgyti, prikaupti jėgų. Iš esmės, pagrindinį darbą jau padarėme atiduodami techniką. Liks išnaudoti tą mėnesį paskutiniams pasiruošimo reikalams“, – pasakojo „Agrorodeo“ pilotas.