Ar tokia Arūno sėkmė reiškia, kad jis jau perka bilietus į 2020 m. Dakaro ralį? Ar jis pajuto, kas yra Dakaro fenomenas ir kodėl Lietuva eina iš proto dėl šių maratoninių lenktynių?
Ar Arūnas jau atsigavo po ilgos kelionės per 7 laiko juostas ir vėl grįžo prie įprasto gyvenimo ritmo? Kada artimiausios tarptautinės varžybos, kuriose jis startuos? Į šiuos ir daugybę kitų klausimų atsakėme tiesioginės laidos metu.
„Aš pats rezultatu Dakare esu patenkintas. Prieš važiuodamas į Dakarą pamąstydavau, kokią vietą norėčiau užimti. Tai, manau, kaip pirmam kartui, ši vieta yra labai puiki. Buvo sunkios varžybos, iškrito daug gamyklinių komandų sportininkų. Aš pats su savo užduotimis susitvarkiau gerai, motociklas atlaikė.
Kaip reagavo artimieji? Šeima irgi rezultatu patenkinta. Aišku, tėtis varžybų metu visad sakydavo: gali paspausti labiau, ko čia taip neskubi“, – dalijosi emocijomis Arūnas.
Aukščiausi lietuvių motociklininkų pasiekimai šių Dakaro ralyje – 81-oji vieta. Tokias pozicijas iškovojo Gintautas Igaris (2012) ir Balys Bardauskas (2018). Kodėl Arūnas padarė tokį didelį šuolį iki 24-osios vietos?
„Su visa pagarba anksčiau dalyvavusiems motociklininkams, Arūnas yra pats stipriausias sportininkas. Jis visus metus važiavo ir enduro, ir ralio disciplinose. Taigi lemia ir pasiruošimas, ir technika“, – sakė komandos vadovas Andrius Jonaitis.
Yra sakoma, kad sportininkas, patekęs į 22-tuką, gali sulaukti gamyklinės komandos dėmesio.Tiesa, Arūnas dar prieš Dakarą yra gavęs „Husqvarna“ pasiūlymą, tačiau rinkosi kitą variantą.
Ieškos naujesnio motociklo
Vis dėlto aukšta vieta Dakare Arūnui gali atverti galimybių įsigyti naujesnį ir šiek tiek galingesnį Dakaro motociklą. Nes dabartinis, nors tarnavo ištikimai, tiesiojoje išvysto ne didesnį nei 170 km/val. greitį. Todėl kai kurie gamykliniai lenktynininkai tokiuose ruožuose greitesni.
Kita vertus, maksimalus greitis nėra tas vienintelis rodiklis, į kurį reikėtų orientuotis renkantis plieninį žirgą. Svarbiausias dalykas – patikimumas.
Fizinio pasirengimo derinimas su mityba
Kitas svarbus aspektas – puikus Arūno fizinis pasirengimas, derintas su mityba. Tai truko ne vieną mėnesį, nes, anot Arūno, Dakarui reikia ruoštis visus metus. Žinoma, bivake (Dakaro kaimelyje), dėl ankstyvų motociklininkų startų Arūnui tekdavo jau 4 val. ryto per prievartą papusryčiauti. Nes kita galimybė pavalgyti būdavo tik po 10-12 val.
„Rytais, būdavo, atsisėdi ir valgai, nors visiškai nenori. Nes turi gauti reikalingų kalorijų – beveik per prievartą“, – atviravo Arūnas.
Vasario 1 d. Arūnas su šeima išvyks atostogų į Tailandą, o kovo mėnesį Alžyre dalyvaus Tuaregų ralyje.
Už geriausią skaitytojo A.Gelažninko komandos marškinėliais klausimą apdovanosime Romaną Savicką.