15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Pergalės aidai nugalėtojus pasivijo Norvegijoje

Niekas neabejoja, kad liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančios jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje „Aurum 1006 km lenktynės“, vėl taps didžiausiu automobilių sporto įvykiu Baltijos šalyse. Prieš iškilią sukaktį apžvelgiame visą renginio istoriją. Šįkart pasakojimas apie aštuntąsias, 2007 metais vykusias maratonines lenktynes, kuriose dalyvauti pareiškė norą rekordinis, šešių dešimčių komandų būrys.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Naujas lenktynių vardas ir rekordai

„Omnitel 1003 km lenktynės“ – tokį pavadinimą 2007 m turėjo didžiausiu automobilių sporto renginiu Baltijos šalyse tituluojamos lenktynės, į kurias jau aštuntą kartą pamečiui pakvietė „Promosportas“.

Tačiau tiek patiems lenktynininkams, tiek gausiems greičių mėgėjams 2007 m renginys į atmintį įstrigo ne tik nauju pavadinimu.

Būtent šios lenktynės ženklino virsmą, kurį perkopus po kojų pajunti gerokai tvirtesnį pagrindą.

„Iš tiesų, 2007 m lenktynės parodė, jog renginys ne tik įsitvirtino daugelio šalių automobilių sporto kalendoriuose, bet ir sportininkų bei žiūrovų sąmonėje ir jis daugumai gerbėjų tapo savotiška religija, – sako ilgų nuotolių lenktynes nuo pat pradžios rengiančios VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Tokius simptomus pajutome dar gerokai prieš lenktynių pradžią, kai likus daugiau nei mėnesiui iki starto sulaukėme per 60 paraiškų iš visų trijų Baltijos šalių, o taip pat Suomijos, Belgijos, Vokietijos, Ukrainos, Rusijos“.

Naujas masiškumo rekordas suteikė ne tik džiaugsmo, bet ir rūpesčių, kai dėl trasos pralaidumo galimybių varžybų rengėjai buvo priversti apriboti paraiškų priėmimą.

„Būtent šios aplinkybės subrandino mintis apie neišvengiamą trasos modernizavimo bei modifikavimo būtinybę“, – prisimena D. Jonušis.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Rekordinis lenktynininkų būrys atsivežė ir rekordines palaikymo komandas. Organizatorių duomenimis techninio aptarnavimo zonoje sukosi apie 700 lenktynininkų, mechanikų ir komandų vadovų.

Kartu su jais į Palangą atvyko per 4000 sportininkų ir techninio personalo artimųjų. Tad lenktynių miestelyje pabuvojo apie 5500 vien tik su lenktynėmis tiesiogiai susijusių žmonių.

Pirmą kartą itin didelis dėmesys buvo skirtas ne tik pačių lenktynių, bet ir eismo saugumui. Susisiekimo ministerija kartu su jai pavaldžia Lietuvos automobilių kelių direkcija ir VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ organizavo visą kompleksą saugaus eismo priemonių, o pačios lenktynės vyko su šūkiu „Už taiką keliuose!“

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Nėra lenktynių be netikėtumų

Automobilių sporto varžybas puošia intrigos bei netikėtumai. Palangos maratonas – irgi ne išimtis. Tačiau kad tiek siurprizų pažers iki didžiausio ir solidžiausio automobilių sporto renginio Baltijos šalyse per aštuonerius gyvavimo metus išaugusios lenktynės, ko gero netikėjo niekas. Tad beliko nebent griebtis už galvų, kai favoritėmis laikytos komandos viena po kitos buvo priverstos atidėti viltis po finišo maudytis šampano pursluose.

Tradiciškai sportininkų kantrybę, o kartu ir meistriškumą bandantys gamtos kaprizai 2007-aisiais smogė per atrankos lenktynes. Pagal treniruočių rezultatus visos 60 komandų buvo suskirstytos į tris grupes. Kai pirmoji grupė, kurios sportininkų technika nepasižymėjo galios antplūdžiu, baigė savo kovas, virš Palangos kyboję lietaus debesys pratrūko ir užpylė trasą upeliais vandens. Todėl atsitiko taip, kad vėliau startavusios ir su galingesniais automobiliais treniruotėse geresnių rezultatų pasiekusios komandos nepateko į laimingųjų, įveikusių kvalifikacijos barjerą, 50-tuką.

„Buvome iš anksto numatę tokį atvejį, todėl į lenktynių taisykles įtraukėme punktą, kad susiklosčius tokiai situacijai į maratono kovą įsitraukti daugiau komandų galės tik tuomet, jei per pirmąją lenktynių valandą dėl gedimų ar avarijų kuri nors ekipa bus priversta pasitraukti iš trasos“, – prisimena lenktynių organizatorius D.Jonušis.

Šeštadienį tokia galimybe pasinaudojo dvi komandos – „Ataka Racing“ ir „Autoralis“.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Nugalėtojų pakyla – be „Porsche“

Iki 2007 m vykusių ilgų nuotolių lenktynių Palangoje tik kartą jas laimėjo ne „Porsche“ automobilį vairavę sportininkai. O aštuntosiose lenktynėse nė viena tos pačios markės bolidą vairavusi komanda net nekopė ant nugalėtojų pakylos!

Tai buvo didžiausias šių lenktynių netikėtumas, o bene daugiausia apmaudo išliejo „Oktanas Racing“ lenktynininkai. Jų „Porsche 996 RSR“ techniniai rodikliai (520 AG variklis, per 3,5 sek. leidžiantis įsibėgėti iki 100 km/val.) pranoko absoliučiai visų kitų varžovų automobilius. Deja, jau pirmosios treniruotės metu sustreikavo iki tol tiksliai kaip laikrodis dirbęs bolido variklis. Kadangi iki kvalifikacinių lenktynių pradžios nepavyko pakeisti jėgos agregato, komisarai neleido startuoti vieniems pagrindinių šių lenktynių favoritų.

„Pasakyti apmaudu – per maža. Norisi riebiai nusikeikti, tačiau aplinkui kultūringa publika“, – nuoskaudos neslėpė Egidijus Dapšas.

Vos ne gedulo nuotaikos tvyrojo ir dar dviejų komandų, minėtų tarp realiausių pretendentų į ištvermės lenktynių nugalėtojus, stovyklose. Su „Porsche 991 GT3 997“ kvalifikaciją laimėję „Kauno grūdų-Sonex“ vyrai į serviso zoną užsuko įveikę vos 38 ratus, tačiau iš jos dėl sankabos gedimo taip ir nebepajudėjo.

Identišką bolidą pilotavę ir ilgą laiką lenktynių tempą diktavę „BOD Group“ ekipos nariai turėjo sustoti sustreikavus aušinimo sistemai.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Pergalė ketvirtu bandymu

Favoritų nesėkmės anaiptol nesumenkina 2007 m lenktynes laimėjusios „AdampolisRacingTeam“ ekipos darnaus dueto – Ramūno Čapkausko ir Vido Čebatavičiaus nuopelnų.

„Tai buvo pergalė, iškovota ketvirtu bandymu, todėl jos skonio pamiršti negaliu, – prisimena R. Čapkauskas, vienas iš nedaugelio, pradėjęs nuo formulių ir dalyvavęs visose iki šiol vykusių 19-oje maratoninių lenktynių.

-Tąsyk važiavome ne tik greitai, bet ir racionaliai, o neįprastos konstrukcijos „AGM Kitcar“ prototipas pasirodė esąs tinkamai parengtas Palangos maratonui. Tačiau likus porai ratų iki finišo netikėtai subliūško priekinė padanga, bet Vidas visgi įstengė automobilį parvairuoti iki pergalingo finišo, kurio tąsyk laukėme 9 val. ir 43 min.“, – džiaugėsi R. Čapkauskas.

Įdomu, kad finišo autorių pergalės aidai po paros pasivijo Norvegijoje.

„Buvome suplanavę, jog po varžybų iškart vykstame į Norvegiją, – pasakoja V.Čebatavičius. – Vos pasiekus kelionės tikslą komandos autobusiuką, paženklintą „AdampolisRacingTeam“ logotipu, iškart apspito švedai ir puolė mane sveikinti su Palangoje iškovota pergale“.

Pasak Vido, tokie momentai išties nepamirštami.

2007 m lenktynių laimėtojai antruosius prizininkus – „Automoto projektų“ ekipą, kurioje „Renault MeganeTrophy“ vairavo Deividas Jocius, Saulius Girdauskas, latvis Raimondas Kisielis ir ukrainiečiai Jevgenijus Červonenkabei Aleksandras Saliukas, pranoko 6 ratais.

Trečiąją vietą užėmė „Renault TL RacingTeam“ atstovai Darius Vilimas, Vilius Rožukas ir Evaldas Čirba, vairavę „Renault Clio R3“ automobilį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų