Praėjusiais metais tų pačių žmonių komanda taip pat dalyvavo „1000 km lenktynėse“, tačiau techninis gedimas „Porsche“ užklupo įpusėjus lenktynėms. Antras kartas buvo gerokai sėkmingesnis.
Tai – pirmoji pergalė B.Vanagui ir antroji broliams Dagiliams, jau kėlusiems į viršų nugalėtojų taurę 2005-aisiais metais. Tuomet jie važiavo su „Porsche 996 GT3“ bolidu, o komandos draugas tuomet buvo Egidijus Dapšas.
Lenktynių eiga
Šių metų „1000 km lenktynės“ prasidėjo esant šlapiai trasai – šeštadienio rytą Palangą užklupo stiprus lietus, liovęsis likus valandai iki starto. Komandų vadovai patyrė didelį galvos skausmą mąstydami, kokias padangas pasirinkti – trasa lyg ir džiuvo, tačiau dar buvo drėgna. Po starto praėjus vos keliems ratams, paaiškėjo, kad sausai trasai skirtas „slick“ tipo padangas pasirinkę vairuotojai nesuklydo – varžybas pradėję šlapiai dangai skirtomis padangomis, greitu metu suko į techninio aptarnavimo zoną dėtis „slickų“.
Pirmas lenktynių ketvirtis greičiausiai įeis į „1000 km lenktynių“ istoriją kaip daugiausia incidentų turėjusios varžybos – iš pirmų 80 ratų bene 60 vairuotojai važiavo paskui saugos automobilį. Tai vienas, tai kitas automobilis pavojingai išslysdavo iš trasos, o jam ištraukti reikėdavo specialaus transporto. Kone rimčiausią avariją patyrė latvių „TVA Racing“ komandos BMW M3 – automobilį vairavęs Viktoras Vasiljevsas „firminėje“ lenktynių avarijų vietoje po tiltu nesuvaldė BMW ir trenkėsi į trasos atitvarus.
Algirdo Venskaus nuotr./„TVA Racing“ BMW M3 avarija |
Nuo pat lenktynių pradžios išaiškėjo trys lyderiai: „Aquila SR1“, „Porsche 911 GT3“ ir belgų vairuojamas „BMW M3 Silhouette“. Pirmasis trejetuke buvo neilgai – automobilį kamavo bėdos su degalų padavimu, o jas sutvarkius, „Aquila SR1“ grįžo tik pačioje rikiuotės uodegoje, nuo lyderių atsilikdami keliomis dešimtimis ratų. Tačiau tai nesutrukdė šį bolidą vairavusiam Ramūnui Čapkauskui užfiksuoti geriausio vieno rato įveikimo laiko – 1 min. 18,042 sek.
Likusieji du pozicijomis mainėsi iki pat lenktynių pabaigos. „Porsche“ sustojus užsipilti degalų, į priekį išsiverždavo BMW. Kai pastarasis stoja keisti vairuotojų, į priekį išsiveržia „Porsche“. Ir taip – iki pat lenktynių galo.
Iki finišo likus kiek daugiau nei trims valandoms, Palanga savo permainingu oru dar kartą visus nustebino – pradėjo lyti. Sportininkai nuskubėjo keistis padangų, fotografai – įamžinti pirmųjų lietaus akimirkų, žiūrovai – dalintis skėčiais. Vos tik spėjo visi apsirūpinti atributika nuo lietaus, debesys prasisklaidė ir trasa vėl ėmė džiūti. Dar vienas galvos skausmas komandoms, dar vienas džiaugsmas žiūrovams – permainingos oro sąlygos reiškia, kad bus daug netikėtumų.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„1000 km lenktynės“ prasidėjus lietui |
Per lietų, bet dėl nesusijusios su lietumi priežasties iš lenktynių pasitraukė ketvirtoje vietoje važiavęs „Radical SR5“ bolidas. Komandos mechanikai pasakojo, kad „Radical“ pavarų dėžė atsisakė dirbti – iš pradžių pradingo trečia pavara, o netrukus – ir ketvirta. Be šių dviejų važiuoti tapo neįmanoma, tad „Radical“ finišą pasitiko stovėdamas garaže.
Likus apie 50 ratų, BMW vairuojantis Michaelas Verhagenas viename posūkyje persistengė. Atlikęs suktuką, „BMW M3 Silhouette“ priekiu trenkėsi į kietus trasos atitvarus ir automobilio nosis buvo stipriai apgadinta. Visų nuostabai, buvo priimtas sprendimas – važiuoti toliau ir nestoti į techninio aptarnavimo zoną. Avarijos metu BMW važiavo antroje vietoje ir iki „Porsche“ jam trūko kiek daugiau nei vieno rato.
Netrukus belgams nusišypsojo sėkmė. 2011-ųjų „1000 km lenktynių“ nugalėtojas Martynas Samuitis su „Honda Civic Type-R“, važiavęs ketvirtoje vietoje, nuskriejo nuo trasos į griovį, o jam ištraukti prireikė autovežio. Tai reiškė, kad į trasą turėjo išvažiuoti saugos automobilis ir visi dalyviai privalo sulėtinti greitį. Gera žinia norintiems keisti vairuotojus ar pildyti degalus – būtent saugos automobilio fazės metu šiuos veiksmus komandos atlieka dažniausiai, nes tada prarandama mažiausiai laiko.
„1000 km lenktynės“ |
Vos tik M.Samuičio automobilis buvo ištrauktas, jis, didžiulei žiūrovų nuostabai, pajudėjo savo eiga, tačiau iškart nusuko į techninio aptarnavimo zoną. Čia buvo sulipdytos kelios nulūžusios dalys, pašalintos prie kėbulo priskretusios žolės ir M.Samuitis vėl pajudėjo į trasą. Nuo penktosios vietos jis buvo nutolęs devyniais ratais, o jo nesėkmės likvidavimui šio atstumo pakako.
Iki finišo likus daugiau nei 30 ratų, „BMW M3 Silhouette“ vairuojantis M.Verhagenas vėl padarė klaidą „užtrauktuku“ vadinamame posūkyje prie išvažiavimo iš techninio aptarnavimo zonos. Apsisukęs trasoje, jis sugaišo dar kelias dešimtis sekundžių, kol sugebėjo grįžti į važiavimo trajektoriją. Vaizdus iš lenktynių finišo galite rasti žemiau.
Visą lenktynių eigą galite skaityti paspaudę čia.
Lenktynėse – ne vienas nugalėtojas
„1000 km lenktynių“ savaitgalio kulminacija – varžybos šeštadienį, kuriose dalyvavo 38 ekipažai. Tačiau ir be jų vyko daug renginių – traukos lenktynės, „Mini žiedo“, „Dzintara Volga“, istorinių automobilių varžybos. Jų aprašymus galite rasti susijusiuose straipsniuose žemiau.
„1000 km lenktynių“ geriausiųjų dešimtukas:
Vt. | Nr. | Komanda | Valstybė | Automobilis | Klasė | Atsilikimas | Gr. ratas | Vid. greitis |
1 | 1 | General Financing-Autopaslauga |
|
Porsche 911 GT3 | GT | - | 01:20.530 | 129 km/h |
2 | 21 | Mojo Lounge Racing |
|
BMW M3 Silhouette | X1 | +00:35.364 | 01:20.456 | 133 km/h |
3 | 12 | Inter RAO Lietuva |
|
BMW M3 | GT | -13 ratai | 01:27.055 | 119 km/h |
4 | 15 | Technorama-Wellman |
|
Honda Civic Type R | A3000 | -18 ratai | 01:26.462 | 122 km/h |
5 | 8 | Liq Moly Racing Team Lithuania |
|
BMW E90 edva | A3000+ | -25 ratai | 01:28.704 | 116 km/h |
6 | 68 | Daumantu-Hoptrans |
|
Porsche 968 EBR | X1 | -30 ratai | 01:28.030 | 119 km/h |
7 | 9 | Kaukas |
|
VW Golf | D | -31 ratai | 01:34.583 | 112 km/h |
8 | 89 | Turbo ziedas-Gitana |
|
BMW 325i | A3000 | -34 ratai | 01:32.495 | 110 km/h |
9 | 96 | PBS |
|
Lexus IS-F | GT | -41 ratai | 01:27.519 | 118 km/h |
10 | 34 | Banymotorsport |
|
Alfa Romeo 156 | D | -42 ratai | 01:35.946 | 105 km/h |
Lenktynių rezultatus pagal klases galite rasti paspaudę čia.