Laimė „Pirelli“ konkurse nusišypsojo keturiems laimingiesiems. Šio renginio organizatorius, „Pirelli“ sportinių padangų atstovas Lietuvoje Mindaugas Varža teigė, kad toks renginys turi tradicijas ir kitose šalyse, tad pasiūlyti pasivažinėjimą su profesionaliu lenktynininku nuspręsta ir Lietuvos pirkėjams.
„Tai metinis „Pirelli“ renginys, vadinamas „Pirelli Show“. Žmonės, kurie metų eigoje perka gatvėms skirtas „Pirelli“ padangas, automatiškai dalyvauja loterijoje. Atrinkome keturis loterijos nugalėtojus ir šiandien jie pasivažinės tikru ralio automobiliu bei pasėdės greta Martyno Samsono. Žmonės susipažins su ralio ypatumais ralio kroso trasoje. Martynas po kelis ratus nugalėtojus paveš koviniu režimu, o po to laimėtojai prie vairo sės patys. Vėliau laukia užkandžiai, šašlykai ir pirtis“, – sakė Mindaugas Varža.
Pagrindinis „Pirelli“ sportinių ir gatvėms skirtų padangų atstovas Baltijos šalyse yra Latvijos įmonė „Latako“. „Pirelli Show“ jau buvo surengtas Latvijoje ir Estijoje. Mindaugas Varža atskleidė, kad renginiui Lietuvoje „Versmės“ trasa buvo pasirinkta neatsitiktinai, kadangi siekiama maksimalaus saugumo.
„Aišku, galima užsidaryti kokį nors greičio ruožą miške ir ten lakstyti, bet „Versmės“ trasa atitinka ralio ypatumus ir yra tikrai saugi. Gana pavojinga būtų duoti žmogui ralio automobilį ir leisti jam važiuoti „dopu“. Ši vieta taip pat patogi strategiškai“, – pasakojo Mindaugas Varža.
Loterijos nugalėtojai turėjo progą išbandyti „Subaru Impreza STI“ automobilį. Ralio varžyboms paruošta mašina gali pasigirti lengvu kėbulu, sportine važiuokle, „Samsonas Motorsport“ pavarų dėže.
„Viskas taip nauja. Juokauju, šimtus ratų aš čia prasukęs. Automobilis tvarkingas, bet reikia kiek kitaip važiuoti. Gatvinis variklis, nėra restriktoriaus, todėl važiuoju tarsi su BMW, daugiau „gręžti“ automobilį reikia. Aš įsivaizuoju, kad tiems, kurie nevažiavę tokiu automobiliu, emocijų netrūks. Mums tai kasdienybė“, – pasakojo pirmąjį dalyvį pavėžinęs Martynas Samsonas.
Po pasivažinėjimo su Martynu Samsonu loterijos laimėtojai neslėpė plačių šypsenų ir dalijosi įspūdžiais. Anot jų, sportinis automobilis nuo skirto gatvėms skiriasi kaip diena ir naktis.
Visai kitokie įspūdžiai, negu pačiam važiuoti kokiu nors žvyrkeliu
„Visų pirma smagu, kad vairuotojas – profesionalas. Visai kitokie įspūdžiai, negu pačiam važiuoti kokiu nors žvyrkeliu. Automobilis labai patiko. „Subaru“ – mano mėgstamiausia mašina“, – pasakojo vilnietis Kšyštofas.
Po pasivažinėjimo šturmano kėdėje loterijos dalyviai patys sėdo prie automobilio vairo. Štumano kėdę užėmė Mindaugas Varža, kuris ne tik paaiškino, kaip važiuoti sportiniu automobiliu, bet ir patarė, kokiomis trajektorijomis skrieti trasa. Galimybė išbandyti ralio automobilį abejingų nepaliko.
„Čia adrenalino labai daug. Malonu važiuoti. Aišku, pirmame rate nespaudžiau, daugiau pravažiavus būtų dar smagiau. Automobilis labai jautrus judesiams vairu. Reikia daug išmokti ir priprasti prie tokios mašinos. Neįsivaizduoju, kaip ralio lenktynininkai turi tiek drąsos lėkti beprotiškasis greičiais ir dar miško keliais. Nuo kasdienio mano automobilio viskas skiriasi kardinaliai. Ir vairavimas, ir pavarų perjungimas“, – įspūdžiais dalijosi klaipėdietis Robertas.
„Kai vežė Martynas – buvo baisu. Kai važiavau pats – jau gerai. Aišku, lėtai važiavau, bet įspūdžių pakako. Kartočiau ir kartočiau“, – sakė vilnietis Ruslanas.
„Kiek spaudi, tiek važiuoja. Martynas labai gerai viską paaiškino. Spaudi akseleratorių ir leki. Man užteko ir dviejų pavarų, daugiau nejungiau“ , – tvirtino iš Kauno atvykęs Andrius.
Per pertrauką tarp važiavimų Mindaugas Varža papasakojo ir apie sportinių padangų ypatybes. Ralio šturmanas ir „Pirelli“ sportinių padangų atstovas Lietuvoje pademonstravo, kiek ir kaip greitai dėvisi sportinės padangos.
„Tarp ralistų yra toks posakis: „Kas taupo ant gumos, tas moka alimentus“. Esmė tame, kad kuo naujesnė padanga, tuo geresnis rezultatas, tuo saugiau. Sportinė padanga yra vienas iš pagrindinių varžybų kaštų, tačiau tai yra neišvengiama, norint pasiekti aukštą rezultatą. Ralyje važiuojame grubaus protektoriaus padangomis, kad automobilis griebtų žvyrą ir taip mašina greitėtų. Svarbu ir išorinis ralio padangos kantas. Kuo naujesnė padanga – tuo jis statesnis. Padangai padilus išorinis kantas nebesiremia į žvyrą, nebeturime atakos kampo, mašina stojasi skersa, krenta greitis. Su dėvėta padanga gero rezultato nebus“ , – teigė Mindaugas Varža.
Pasak Mindaugo Varžos, tie, kas turi didelį biudžetą, gali sau leisti įsigyti įvairaus mišinio padangų – kietesnių ir minkštesnių. Kokią gumą naudoti priklauso nuo greičio ruožų dangos. Kuo ji kietesnė – tuo labiau dyla padangos.
„Padangas skaičiuojame sekcijomis. Per ralį padangų keitimas yra reglamentuotas. Tai galima daryti tam tikrose serviso zonose, kurios būna po trijų, keturių „dopų“. Mes padangas skaičiuojame taip, kad galėtume jas keisti kiekvieną kartą, kai tą daryti leidžiama. Padanga turi dėvėtis, nes jei ji nesidėvi – vadinasi nedirba. Reiškia, kad nepataikėme su mišinio kietumu. „Pirelli“ sportinė padanga sukurta tam, kad ji veiktų, nusidėvėtų, nusitrintų, sudiltų ir mes ją išmestume.
Lietuviškame ralyje per vienerias varžybas sunaudojame maždaug 10 naujų padangų.
Lietuviškame ralyje per vienerias varžybas sunaudojame maždaug 10 naujų padangų. Nesunku paskaičiuoti, kad keturios padangos atlaiko maždaug 25 kilometrus. Su gatvėms skirtomis padangomis galima pravažiuoti apie 20-30 tūkstančių. Viena padanga kainuoja apie 1000 litų, tad nesunku paskaičiuoti išlaidas vien padangoms“, – pasakojo Martyno Samsono šturmanas.
Mindaugas Varža sakė, kad kartais padangos tobulinamos. Esant itin puriai ar šlapiai dangai keičiamas padangos protektorius. Specialiais įrankiais išpjaustomi papildomi tarpeliai, kad padanga kuo geriau išmestų purvą ar vandenį. Tuomet pagerėja sukibimas su keliu.